E-commerce

E-commerce, skrót od handlu elektronicznego, odnosi się do kupna i sprzedaży towarów i usług przez Internet. Obejmuje on korzystanie z platform elektronicznych, takich jak strony internetowe lub aplikacje mobilne, w celu ułatwienia transakcji online między kupującymi i sprzedającymi.

W handlu elektronicznym klienci mogą przeglądać szeroką gamę produktów lub usług oferowanych przez różne firmy w zaciszu własnego domu. Mogą porównywać ceny, czytać recenzje produktów i podejmować świadome decyzje przed dokonaniem zakupu. Wygoda i dostępność handlu elektronicznego sprawiły, że stał się on coraz bardziej popularny wśród konsumentów na całym świecie.

Dla firm handel elektroniczny oferuje wiele korzyści. Pozwala im dotrzeć do globalnych odbiorców i poszerzyć bazę klientów poza ograniczenia geograficzne. Sklepy internetowe mogą działać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, zapewniając klientom elastyczność zakupów w dowolnym momencie. Dodatkowo, handel elektroniczny eliminuje potrzebę posiadania fizycznych witryn sklepowych, zmniejszając koszty ogólne związane z czynszem i mediami.

Transakcje e-commerce są zazwyczaj przeprowadzane przy użyciu bezpiecznych metod płatności, takich jak karty kredytowe lub portfele cyfrowe. Technologie szyfrowania zapewniają bezpieczeństwo poufnych informacji, takich jak dane karty kredytowej, podczas transakcji online. Przyczyniło się to w znacznym stopniu do budowania zaufania wśród kupujących online.

Istnieją różne rodzaje modeli handlu elektronicznego, w tym biznes-konsument (B2C), biznes-biznes (B2B), konsument-konsument (C2C) i konsument-biznes (C2B).

Dowiedz się, jak skonfigurować swój e-commerce w naszych artykułach GetResponse: Narzędzia ecommerce w GetResponse i Rozwiązania ecommerce marketingu w GetResponse.