Tagowanie kontaktów na podstawie scoringu
Możesz użyć szablonu Tagowanie kontaktów na podstawie scoringu w ramach strategii zwiększania dokonywanych sprzedaży oraz współczynnika konwersji. Dzięki temu szablonowi zbudujesz cykl automation, który będzie:
- inicjowany dla kontaktów zapisujących się na konkretną listę,
- czekać przez określony czas na to, aż kontakty zdobędą konkretną liczbę punktów
- przypisywać tagi na podstawie scoringu, aby pomóc w identyfikacji leadów, które kwalifikują się do obejrzenia prezentacji produktu.
Ten szablon został zatwierdzony przez eksperta ds. konwersji – Talię Wolf.
Podsumowanie szablonu
Kategoria:
Liczba elementów w szablonie:
Minimalna liczba elementów do skonfigurowania:
Zawiera elementy dostępne wyłącznie w pakiecie Ecommerce Marketing
Zanim zaczniesz…
Co jest potrzebne do skonfigurowania wszystkich elementów i opublikowania szablonu w formie cyklu automation:
- strategia przypisywania punktów. W ramach tego cyklu będziesz monitorować zaangażowanie kontaktów, więc warto opracować plan, ile punktów chcesz dodawać lub odejmować w zależności od określonych zachowań subskrybentów. Domyślnie umieściliśmy zasugerowane wartości, ale możesz je dostosować do swoich potrzeb.
- tagi (opcjonalnie). Dzięki temu znajdziesz właściwe kontakty lub dodasz je do innego cyklu automation. Możesz stworzyć tagi w trakcie budowania cyklu, ale warto posiadać podstawowy plan tagowania.
Konfiguracja szablonu
Możesz zapisać ten szablon z jego domyślnie ustawionymi szczegółami. Jeśli jednak chcesz dokonać jakichś zmian, kliknij element, aby otworzyć jego zakładkę szczegółów. Co możesz dalej zrobić?
1. Warunek Zapisany przez domyślnie sprawdza dowolną listę i dowolną metodę zapisu. Skorzystaj z rozwijalnych menu, aby doprecyzować listę i metodę subskrypcji tak, aby dopasować je do Twoich potrzeb.
2. Przejdź do warunku Scoring i sprawdź, czy domyślne wartości są zgodne z Twoim planem przydzielania punktów scoringowych. W tym elemencie możesz przejść do zakładki Szczegóły aby wprowadzić nową wartość we właściwym polu. Według domyślnych ustawień, kontakty przejdą negatywną ścieżką (czerwoną), jeżeli w ciągu 30 dni nie zdobędą określonej liczby punktów scoringowych. To ustawienie również możesz zmienić wedle własnego uznania.

3. Przejdź do akcji zmień tag i wybierz tagi, które chcesz przypisać kontaktom w zależności od liczby uzyskanych punktów. Dzięki temu będziesz w stanie odnaleźć kontakty z tym tagiem lub umieścić je w powiązanym cyklu automation.

4. Kliknij w prawym górnym rogu ekranu przycisk Zapisz i publikuj, gdy skończysz już ustawiać cały szablon lub wybierz opcję Zapisz i wyjdź, jeśli chcesz później dokończyć konfigurację tego szablonu (taki cykl będzie miał status „robocze” na stronie Zarządzaj cyklami).
Powiązane cykle automation
- „Podstawowy plan scoringowy” pomoże w przydzielaniu punktów kontaktom w oparciu o ich zaangażowanie
- „Zaproszenie kontaktów na pokaz demonstracyjny” pozwoli namierzyć zakwalifikowane kontakty