Jak można zmniejszyć współczynnik zgłoszeń spamu?

Istnieje kilka powodów zgłoszeń spamu. Poniżej wymieniamy najczęściej spotykane:

  • odbiorca nie rozpoznaje nadawcy,
  • odbiorca nie może odnaleźć linku do wypisu,
  • odbiorca nie ufa nadawcy (woli oznaczyć wiadomość jako spam niż wypisać się z listy),
  • odbiorca nie jest zadowolony z treści, którą otrzymał. Czuje, że jest namawiamy do otwarcia wiadomości przy użyciu zwodniczego tematu, uważa, że treść jest dla niego nieważna itp.

Przestrzeganie najlepszych praktyk email marketingu jest kluczowe w zmniejszaniu współczynnika zgłoszeń spamu.

Trzeba zbudować i utrzymywać dobre stosunki ze swoimi odbiorcami. Jeśli odbiorcy rozpoznają Ciebie jako nadawcę i pamiętają, że wyrazili zgodę na dołączenie do Twojej listy, wtedy współczynnik zgłoszeń spamu będzie na niskim poziomie. Dodatkowo w takim przypadku odbiorcy, którzy nie są już zainteresowani Twoimi wiadomościami, chętniej klikną link do wypisu niż oznaczą wiadomość jako spam. Oczywiście proces wypisu z listy musi być przejrzysty i prosty. Ukrywanie linku do wypisu może prowadzić do wzrostu współczynnika zgłoszeń spamu. Możesz po prostu wpisać instrukcje i dodać tag [[remove]] do treści wiadomości.

Jeśli Twoi subskrybenci będą otrzymywali treści, na jakie wyrazili zgodę, współczynnik zgłoszeń spamu będzie na niskim poziomie. Jednak jeśli Twoje wiadomości nie będą zawierały pożądanych informacji, wskaźnik może wzrosnąć. Agresywne taktyki marketingowe, które wymuszają na subskrybentach otwarcia wiadomości (np. używanie złudnych tematów), wywołają nagły wzrost zgłoszeń spamu i inne negatywne skutki.