Jak zintegrować GetResponse i WordPress, aby móc poszerzać listę kontaktów, śledzić odwiedziny na stronie i wysyłać dane ecommerce?

Wtyczka GetResponse for WordPress pozwala dodawać odwiedzających stronę do Twojej listy kontaktów, aktualizować informacje o istniejących kontaktach, śledzić odwiedziny strony oraz przekazywać dane ecommerce do GetResponse. Wtyczka pomaga także rozwijać Twoją listę i pozwala dopilnować, że posiadasz wszystkie niezbędne informacje o kontaktach i dane ecommerce do zaplanowania skutecznych kampanii marketingowych.

W tym artykule wyjaśnimy, jak zainstalować wtyczkę i jakie możliwości oferuje cała integracja. Pamiętaj, że jeśli masz starszą wersję wtyczki, a chcesz zacząć używać narzędzi ecommerce i funkcji web event tracking, to musisz najpierw wyłączyć starszą wersję wtyczki. Następnie zastosuj się do poniższej instrukcji, która wyjaśnia, jak zainstalować i włączyć wtyczkę.

Masz już wtyczkę, a chcesz wiedzieć, jak włączyć jej funkcje?

Instalacja wtyczki

Jeśli chcesz zacząć korzystać z wtyczki GetResponse for WordPress, musisz najpierw ją zainstalować i włączyć, a następnie połączyć się z Twoim kontem GetResponse.

Zanim zaczniesz…

Pamiętaj, że WordPress pozwala na instalację wtyczek jedynie na stronach hostowanych samodzielnie w ramach usługi WordPress.org.
1. Zaloguj się do panelu administracyjnego WordPress.
2. Przejdź do zakładki Wtyczki i wybierz opcję Dodaj nową.
3. W polu wyszukiwania wpisz frazę GetResponse for WordPress i kliknij Enter.
4. Gdy już znajdziesz naszą wtyczkę, kliknij w jej okienku przycisk Zainstaluj teraz. Wtyczka pojawi się w bocznym menu po zakończeniu instalacji.
5. Jeśli chcesz włączyć wtyczkę, przejdź do menu Wtyczki>>Zainstalowane wtyczki, znajdź wtyczkę GetResponse for WordPress i wybierz opcję Aktywuj.
6. Połącz się ze swoim kontem GetResponse. Poniższe kroki pokazują, jak to zrobić:
a. Przejdź we wtyczce do zakładki Konto (Account).
b. Skopiuj i wklej klucz GetResponse API, który znajdziesz w menu Profil>>Integracje i API>>API wewnątrz Twojego konta GetResponse (jeżeli korzystasz z usługi GetResponse Enterprise, zaznacz okienko, aby potwierdzić, że korzystasz z pakietu Enterprise, po czym wybierz rodzaj konta i wprowadź swoją domenę GetResponse Enterprise).
c. Kliknij przycisk Połącz (Connect).
Teraz Twoja wtyczka jest gotowa do działania i możesz zacząć z niej korzystać.

Jakie funkcje są dostępne we wtyczce?

Masz do dyspozycji cały wachlarz narzędzi do budowania listy i możliwości aktualizowania informacji o kontaktach, śledzenia zachowania klientów, a także zbierania danych o tych klientach.

Możliwości budowania listy kontaktów

Zachęcaj swoich czytelników do zapisania się na listę za pomocą narzędzi do budowania listy i wbudowanych integracji wtyczek Contact Form 7 oraz BuddyPress:

  • dodawaj formularze GetResponse w dowolny miejscu strony i w treści wpisów na blogu,
  • dodawaj okienka do zapisu na listę w panelu komentarzy i formularzy rejestracyjnych, aby dodawać do swoich list osoby odwiedzające stronę,
  • dodawaj okienka do zapisu na listę do formularzy Contact Form 7 oraz BuddyPress.
    Dowiedz się więcej o włączaniu tych opcji i korzystaniu z nich

WooCommerce – dodawaj kontakty i zbieraj dane ecommerce

Integracja wbudowana w WooCommerce pozwala dodawać klientów do list kontaktów i wysyłać dane ecommerce do konta GetResponse. Co możesz zrobić dzięki tej integracji:

  • poszerzaj swoją bazę odbiorców, dodając do listy klientów realizujących zakupy,
  • eksportuj listy kontaktów do GetResponse (ta opcja pozwala na eksport pól dodatkowych i historii zakupów),
  • zbieraj informacje o nawykach zakupowych klientów, o ulubionych produktach, dokonanych transakcjach i koszykach zakupowych.
    Dowiedz się więcej o włączaniu tych opcji i korzystaniu z nich

Każdy produkt i wariant musi mieć unikalny numer SKU, aby dane zostały przekazane prawidłowo.

Śledzenie ruchu na stronie

Wtyczka GetResponse for WordPress pozwala śledzić odwiedziny na Twojej stronie. Stwórz cykle automation na podstawie odwiedzonego adresu URL. Skorzystaj z opcji wyszukiwania zaawansowanego, aby zidentyfikować osoby, które niedawno odwiedziły Twoją stronę. Możesz w tym miejscu tworzyć segmenty i nakreślić swój plan wysyłkowy.
Dowiedz się więcej o włączaniu tych opcji i korzystaniu z nich