Jak użyć elementu Porzuconego koszyka w wiadomościach automation?
Możesz wysyłać wiadomości o porzuconym koszyku, aby zwiększyć konwersję.
Uwaga: element Porzucony koszyk dostępny jest tylko w edytorze wiadomości, gdy tworzysz wiadomość przy użyciu ścieżki Automation > Wiadomości automation > Stwórz wiadomość automation.
Jak dodać element Porzucony koszyk do wiadomości automation?
W kreatorze wiadomości:
- Otwórz zakładkę Layout > Ecommerce w przyborniku po prawej stronie.

- Przeciągnij element Porzucony koszyk w wybrane miejsce w wiadomości.

Jak skonfigurować element Porzucony koszyk?
Projekt porzuconego koszyka
- Układ
Wybierz, czy chcesz pokazywać produkty jeden pod drugim, czy obok siebie.


- Orientacja
Zdecyduj, gdzie chcesz wyświetlać nazwę produktu i jego cenę.
Dostępne opcje zależne są od ustawienia wybranego w Układzie.


- Odstępy pionowe i poziome
Dostosuj wielkość odstępów pionowych i poziomych pomiędzy elementami w porzuconym koszyku.
Przykład 1:


Przykład 2:


Styl porzuconego koszyka
- Tekst przypomnienia
Zdecyduj, czy chcesz wyświetlić tekst przypomnienia powyżej produktów.
Jeśli uruchomisz tę opcję, możesz zmienić tekst, rodzaj czcionki, jej rozmiar, kolor i styl oraz dostosować wyrównanie i margines wewnętrzny.

- Grafika
Wybierz wyrównanie grafik produktów w elemencie oraz dostosuj margines wewnętrzny.

- Nazwa
Wybierz rodzaj czcionki, jej rozmiar, kolor i styl, dostosuj wyrównanie oraz margines wewnętrzny.

- Cena
Zdecyduj, czy wyświetlana cena ma zawierać podatek, czy nie.
Możesz również wybrać rodzaj czcionki, jej rozmiar, kolor oraz styl, jak również dostosować wyrównanie i margines wewnętrzny.

- Przycisk
Możesz zmienić tekst wyświetlany na przycisku, rodzaj czczionki, jej rozmiar, kolor i styl, jak również styl całego przycisku. Możesz dostosować jego wielkość, kształt, kolor oraz wyrównanie.
Kliknij Ustawienia zaawansowane, aby skonfigurować kolor tła, obramowanie, zaokrąglenie, rozmiar przycisku i margines wewnętrzny.

Widok mobilny
Możesz zdecydować, czy chcesz zachować kolumny obok siebie w widoku mobilnym, tak by wyświetlane były tak samo jak na urządzeniu stacjonarnym.

Jak wiadomość będzie wyglądać po wysłaniu?
Podgląd
Użyj opcji podglądu wiadomości, aby sprawdzić, jak będzie ona wyglądać poza edytorem.
Uwaga: w podglądzie zobaczysz tylko symbole zastępcze produktów.
Aby otworzyć podgląd, najedź kursorem na Test i podgląd i kliknij Podgląd wiadomości.

Możesz sprawdzić i porównać widok na ekranie urządzenia stacjonarnego i mobilnego, jak również tryb ciemny.

Wiadomość testowa
Aby sprawdzić, jak wiadomość będzie wyglądać w skrzynce odbiorczej, możesz wysłać na własny adres wiadomość testową. Możesz ją wysłać na którykolwiek adres mailowy dodany do konta jako pole nadawcy.
Szczegółowe informacje na temat dodawania adresów nadawcy znajdziesz w tym artykule.
Uwaga: w wiadomości testowej wyświetlimy tylko symbole zastępcze produktów.
Aby wysłać wiadomość testową, najedź kursorem na Test i podgląd i kliknij Wyślij test.


Wysłana wiadomość
Oto jak będzie wyglądać Twoja wiadomość po wysłaniu do klienta, który opuścił koszyk.
Zamiast symboli zastępczych produktów, które wyświetlane były w podglądzie i wiadomości testowej, odbiorca zobaczy rzeczywiste produkty ze sklepu.
