Jak skonfigurować czaty GetResponse?

Aby skonfigurować czaty:

  1. Przejdź do zakładki Czaty.
  2. Kiedy otworzysz zakładkę Czaty po raz pierwszy, pokażemy Ci wprowadzenie, w którym wyjaśnione będą wszystkie główne ustawienia. Kliknij Zaczynajmy!, aby przejść dalej lub Pomiń wprowadzenie. Następnie zostaniesz przekierowany do zakładki z ustawieniami czatów.

Jeśli chcesz skonfigurować czaty po wprowadzeniu:

  1. Przejdź do zakładki Czaty.
  2. Kliknij Ustawienia.
  1. Przejdź do danej zakładki, aby zmienić poszczególne ustawienia.

Dostępność czatu

Dostępność czatu pozwala Ci zdecydować, kiedy chcesz pokazać okno czatu odwiedzającym.

Możesz wybrać jedną z następujących opcji:

  • Zawsze dostępny – funkcja czatu będzie zawsze włączona i Twoje kontakty będą mogły wysłać Ci wiadomość w każdej chwili.
  • Nieobecny – po wpisaniu pierwszej wiadomości lub komentarza użytkownicy otrzymają automatyczny komunikat o nieobecności. Możesz dostosować tę wiadomość w sekcji Automatyczna odpowiedź.
  • W konkretnych godzinach – ustaw konkretny przedział czasowy, w którym będziesz dostępny na czacie. Możesz dodać różne dni oraz godziny, aby stworzyć grafik dostępności czatu. Kiedy nie będziesz online, klienci otrzymają automatyczną odpowiedź, dokładnie tak samo jak w przypadku statusu „niedostępny”. Pamiętaj: Godziny będą ustawione w odniesieniu do strefy czasowej ustawionej w Twoim koncie.
  • Wyłączony – wszystkie czaty na Twoich stronach będą wyłączone.

Po dostosowaniu dostępności czatu kliknij Zapisz ustawienia.

Kiedy wyłączysz czaty, przycisk zniknie ze stron landing page, na których został uprzednio umieszczony, a na stronie z czatami zostanie pokazane powiadomienie mówiące o tym, że czaty zostały wyłączone. Możesz ustawić wiadomość, która będzie pokazana na stronie z czatami, kiedy czaty nie są dostępne.

Wygląd okna czatu

Wygląd okna czatu pozwala Ci dodać wiadomość powitalną oraz dostosować wygląd okna czatu.

Aby dostosować wygląd okna czatu:

  1. Zmień Tytuł powitania. Zaproś ludzi do rozmowy. Użyj nie więcej niż 20 znaków.
  2. Zmień Powiadomienie o dostępności. Możesz wybrać Dostępny lub Nieobecny. Wybierz tekst systemowy lub wpisz swój własny. Użyj nie więcej niż 60 znaków.
  3. Wybierz Główny kolor czatu.
  4. Wybierz Kolor tekstu.
  5. Dodaj Logo (awatar). Pokaż ludziom, z kim rozmawiają. Dodaj zdjęcie lub firmowe logo.
  6. Wybierz Przycisk czatu. Będzie on widoczny na każdej stronie, na której czaty są włączone.
  7. Zdecyduj, czy chcesz, aby Wyświetlać tytuł powitalny na przycisku. Zachęca to odwiedzających stronę do rozpoczęcia rozmowy.
  8. Wybierz umiejscowienie przycisku. Możesz wybrać Lewy róg lub Prawy róg.
  9. Ustaw język dla domyślnych elementów okna, takich jak podpowiedzi czy nazwy pól.

Jak już wszystko będzie gotowe, kliknij Zapisz ustawienia.

Automatyczna odpowiedź

Możesz ustawić automatyczną odpowiedź, która będzie wysyłana podczas Twojej nieobecności na czacie i poza Twoim grafikiem pracy.

Aby ustawić automatyczną odpowiedź:

  1. Wpisz Komunikat o nieobecności. Możesz użyć do 100 znaków.
  2. (Opcjonalnie) Włącz automatyczną odpowiedź, jeśli nie jesteś w stanie odpowiedzieć w konkretnym odstępie czasowym. Jeśli, na przykład, nie odpowiesz po 2 minutach, nawet jeśli czat jest włączony, pokażemy automatyczną odpowiedź po tym czasie.

Kliknij Zapisz zmiany, aby kontynuować.

Formularz dla odwiedzających

Poproś odwiedzających o informacje kontaktowe i skontaktuj się z nimi później. Możesz poprosić o adres email (wymagane) oraz imię (opcjonalnie) kontaktów, aby skontaktować się z nimi później.

Aby ustawić formularz dla odwiedzających:

  1. Wybierz, kiedy twój formularz kontaktowy ma być włączony:
  • Zawsze – jest wysłany automatycznie po pierwszej wiadomości klienta w okienku.
  • Tylko w trybie Nieobecny – pojawi się po Automatycznej odpowiedzi, kiedy Twoje czaty ustawione są na tryb nieobecny lub poza grafikiem. Najpierw wyślemy Twoją automatyczną wiadomość, a następnie formularz dla odwiedzających.
  • Nigdy – formularz nigdy nie jest wysyłany automatycznie.
  1. Wpisz Wiadomość, którą chcesz umieścić powyżej formularza kontaktu.
  2. W polu Wiadomość z podziękowaniem wpisz wiadomość, którą chcesz wyświetlić po wypełnieniu formularza przez odwiedzającego.
  3. Dodaj pola, które powinien zawierać formularz dla odwiedzających. Możesz wybrać Adres email, Imię oraz Numer telefonu. Zdecyduj, czy pole ma być wymagane.
  4. Kliknij Zapisz ustawienia.

Formularz dla odwiedzających jest opcjonalny – nie trzeba go wypełniać, aby kontynuować czat. Dane kontaktu pojawią się na stronie, na której możesz zarządzać czatami. Możesz również dodać odwiedzających, którzy wypełnią formularz do swojej listy.

Możesz wysłać formularz kontaktowy podczas czatu. Aby to zrobić, kliknij na tę ikonę:

Po tym, jak formularz kontaktowy zostanie wypełniony, opcja wysłania go zniknie i zobaczysz dodane informacje w Informacjach o kontakcie oraz w oknie czatu. Możesz edytować pola: Imię, Email oraz Numer telefonu. Kliknij na dane pole i wpisz swój tekst. Informacje zostaną zmienione jedynie w Czatach (nie w danej liście).

Możesz dodać każdego odwiedzającego, który wypełni formularz dla odwiedzających do konkretnej listy. Aby włączyć tę opcję, przejdź do Ustawienia > Formularz dla odwiedzających > Automatycznie dodaj kontakt do listy.

Profil konsultanta

Sekcja Profil konsultanta pozwoli Ci ustawić awatar, który będzie widoczny obok Twojej wiadomości w oknie czatu. Będzie on widoczny dla innych konsultantów oraz odwiedzających czat.

Aby dodać awatar:

  1. Kliknij Zmień w sekcji Twój awatar.
  1. W nowym oknie wybierz zdjęcie ze swojego urządzenia.
  2. Kliknij Zapisz ustawienia.

Zmiana nazwy konsultanta

Nazwa konsultanta może zostać zmieniona jedynie przez administratora konta.

  1. Kliknij Szczegóły konta.
  1. Otworzy się zakładka Szczegóły konta, gdzie możesz zmienić wyświetlaną nazwę.
  1. Po wprowadzeniu zmian kliknij Zapisz.

Zainstaluj kod na stronie

Możesz również dodać okno czatowe do Twojej strony internetowej. Sprawdź, jak możesz to zrobić.

Powiadomienia

Możesz włączyć powiadomienia, aby nie przegapić żadnej wiadomości.

  1. Kliknij Włącz powiadomienia, aby otrzymywać je w Twojej przeglądarce. Powiadomienia są ustawione dla konkretnej przeglądarki, więc jeśli chcesz otrzymywać je na innym urządzeniu/przeglądarce, przejdź do ustawień jeszcze raz i włącz je.
  2. Potwierdź w Twojej przeglądarce, że zezwalasz na otrzymywanie powiadomień.
  3. Zaznacz, czy chcesz włączyć Dźwięk powiadomienia.
  4. Zaznacz, czy chcesz otrzymać powiadomienie, kiedy pojawi się nowa wiadomość na czacie.
  5. Zaznacz, czy chcesz otrzymać powiadomienie, kiedy pojawi się prośba o nowy czat.

Możesz wybrać inne dźwięki dla powiadomień o wiadomości i dla próśb o nowy czat. Kliknij na te pola, aby wybrać dźwięk.

Możesz także pobrać aplikację czatów na swój telefon (Android lub iOS).

Kliknij Zapisz ustawienia.

Powiadomienia na email

Powiadomienia na email mogą być wysłane, kiedy administrator nie przeczyta nowej wiadomości w ciągu 2 minut. Aby otrzymywać powiadomienia o nowych rozmowach, włącz tę opcję przechodząc do Ustawienia > Powiadomienia > Powiadomienia na email.