Jak stworzyć reklamę Google Ads?

Integracja Google Ads umożliwia dotarcie z reklamą do dokładnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Dzięki Google Ads możesz nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami, kiedy wyszukają oni konkretne słowa w wyszukiwarce Google.

Integracja Google Ads ułatwia dotarcie do kontaktów na podstawie ich lokalizacji, kiedy wyszukują konkretnej usługi. Nasz prosty edytor poprowadzi Cię przez cały proces tworzenia reklamy.

Utworzone reklamy pojawią się w konkretnych lokalizacjach i wybranych przez Ciebie językach zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.

⁃ Należy mieć aktywne konto w Google Ads. Możesz je utworzyć tutaj .
⁃ Należy połączyć konto Google Ads z kontem GetResponse.
⁃ Należy dodać kartę płatniczą do konta Google Ads.
⁃ Twoja reklama może zostać odrzucona przez Google, jeśli nie będzie zgodna z regulaminem.

Jak utworzyć konto w Google Ads?

Aby utworzyć konto w Google Ads:

  1. Przejdź do https://ads.google.com/
  2. Kliknij Rozpocznij teraz.
  3. Kliknij Nowe konto Google Ads.
  4. Kliknij Przełącz na tryb eksperta.
    tryb eksperta
  5. Kliknij Utwórz konto bez kampanii.
    konto bez kampanii
  6. Potwierdź informacje o firmie. Pamiętaj o ustawieniu PLN lub USD jako Twoją walutę i kliknij Wyślij.
  7. Kliknij Wyświetl Twoje konto.

Twoje konto Google Ads zostało utworzone. Aby móc tworzyć reklamy w GetResponse, musisz jeszcze dodać Twoją kartę płatnicza do konta Google Ads.

Dodanie karty płatniczej do konta Google Ads

Aby dodać kartę płatniczą do konta Google Ads:

  1. Zaloguj się do konta (https://ads.google.com)
  2. Przejdź do zakładki Ustawienia i płatności.
    ustawienia i platnosci
  3. Dodaj swoje informacje.
  4. Podaj numer karty płatniczej na dole strony.
  5. Kliknij Prześlij.

Pamiętaj: Obecnie możesz wybrać PLN lub USD jako walutę płatności.

Jak połączyć Google Ads z kontem GetResponse?

Połączenie kont umożliwi tworzenie reklam Google Ads bezpośrednio w GetResponse.

Pamiętaj: Należy poczekać około 5 minut po utworzeniu konta Google Ads, aby proces się zakończył. Wówczas połączenie będzie możliwe.

Aby połączyć Google Ads z GetResponse:

  1. Przejdź do Menu >> Integracje & API.
  2. Wyszukaj Google Ads i kliknij Szczegóły.
  3. Kliknij Połącz
  4. Wybierz konto Google Ads.
  5. Kliknij Zezwól
    zezwol na dostep
  6. (Opcjonalnie) Po powrocie do strony GetResponse, wybierz konto Google Ads, jeśli masz ich więcej niż jedno.

Dobra robota! Twoje konta zostały połączone. Otrzymasz wiadomość od Google proszącą o akceptację dostępu do konta. Możesz ją zignorować, gdyż Twoje konta są już połączone.

Jeśli chcesz cofnąć nadane uprawnienia, możesz to zrobić tutaj.

Tworzenie reklamy Google

Aby utworzyć reklamę Google:

  1. Przejdź do Menu >> Płatne reklamy >> Google Ads.
  2. Kliknij Stwórz reklamę Google.
  3. Nazwij swoją reklamę.

Następnie możesz przejść do edycji reklamy.

Konto Google

Kliknij Edytuj połączenie, aby rozwinąć tę sekcję i podłączyć konto Google Ads, jeśli nie zostało to zrobione wcześniej. Możesz tu także wybrać konto, które chcesz użyć, jeśli masz więcej niż jedno.
Bezpośrednio z tej zakładki możesz też przejść do zarządzania integracją.

Treść

google ads tresc

W sekcji treść możesz zaprojektować wygląd swojej reklamy.

Tworzenie treści zacznij od nagłówka.

Pomyśl o trzech rzeczach, o których chcesz poinformować swoich klientów. Użyj słów, których ludzie mogą wyszukiwać. Zacznij od najważniejszej wiadomości, gdyż mniejsze ekrany mogą nie wyświetlać wszystkich nagłówków.

  1. Kliknij Dodaj treść.
  2. Dodaj Nagłowek 1 (do 30 znaków).
  3. Dodaj Nagłówek 2 (do 30 znaków).
  4. (Opcjonalnie) Dodaj Nagłowek 3 (do 30 znaków). Na podstawie rozdzielczości oraz urządzenia użytkownika, Google może zamieścić lub ukryć trzeci nagłówek. Weź to pod uwagę dodając go.
    naglowek 3

Następnie wpisz URL. Dodaj adres strony, do której Twoja reklama będzie przesyłać potencjalnych klientów i dostosuj URL w taki sposób, aby przyciągnęła ich jak najwięcej.

  1. Dodaj URL, do którego chcesz wysyłać klientów.
  2. (Opcjonalnie) Dostosuj URL, zmieniając Widoczny adres URL. Każda ścieżka może zawierać do 15 znaków. Widoczny adres URL będzie widoczny w Twojej reklamie, ale ścieżki nie zawsze mogą być widoczne. Dodaj ścieżki URL, aby wskazać Twoim potencjalnym klientom co znajdą na Twojej stronie. Możesz użyć fraz, które będą pokrywały się z Twoimi słowami kluczowymi lub opisem. Może to wyglądać tak:
    widoczny url

Następnie podaj Tekst reklamy. Wpisz szczegóły oferowanych produktów lub usług i dowolne dodatkowe informacje.

  1. Dodaj Opis 1 (do 90 znaków).
  2. Dodaj Opis 2 (opcjonalne, do 90 znaków). W zależności od urządzenia i rozdzielczości, Google może wyświetlić drugi opis lub nie.
    opis 1 i 2
  3. Po ukończeniu kliknij Zapisz, aby zobaczyć podgląd Twojej reklamy.
podglad

Grupa docelowa

grupa docelowa

Następnym krokiem jest określenie grupy docelowej, której chcesz wyświetlić swoją reklamę.

Zacznij od Miejsca i języki. Pokaż swoją reklamę w miejsach, w których możesz znaleźć odpowiednich klientów i wybierz ich język.

  1. Kliknij Grupa docelowa.
  2. Wybierz język, w którym reklama ma być wyświetlona.
  3. Wpisz kraj, województwo, stan lub miasto, w których chcesz wyświetlić swoją reklamę.
miejsca i jezyki

Następnie wybierz słowa kluczowe, aby skierować reklamę do osób, którzy poszukują Twojej oferty. Wybierz słowa lub zwroty, które pasują do Twojej reklamy pod kątem wyszukiwanych terminów. Możesz korzystać zarówno z pozytywnych, jak i negatywnych słów kluczowych.

Jak wybrać słowa kluczowe?

Możesz wybrać szczegółowe słowa kluczowe, takie jak “damskie okulary przeciwsłoneczne”, aby pokazać Twoją reklamę osobom, które poszukują tego konkretnego produktu. Możesz też użyć bardziej ogólnych fraz, takich jak “okulary”, by pokazać reklamę szerszej grupie odbiorców.
Pamiętaj o monitorowaniu słów kluczowych i aktualizacji swojej listy na podstawie CTR (współczynnik klikalności).

Czym są negatywne (wykluczające) słowa kluczowe?

Są to słowa lub frazy, które zablokują wyświetlenie Twojej reklamy. Przykładowo, dodaj słowo “drogie” jako negatywne słowo kluczowe, aby Twoja reklama nie wyświetliła się w wyszukiwaniu „drogie okulary przeciwsłoneczne”.

Aby dodać słowa kluczowe:

  1. (Opcjonalnie) Wybierz słowa z poprzedniej reklamy, aby przyspieszyć proces.
  2. Podaj słowa kluczowe, które uaktywnią Twoją reklamę.
  3. Podaj negatywne (wykluczające) słowa kluczowe aby, Twoja reklama nie wyświetliła się w wyszukiwaniu.
slowa kluczowe

Możesz dodać nieograniczoną liczbę słów kluczowych. Kliknij Zapisz, kiedy dodasz wszystkie słowa, aby zobaczyć podsumowanie Twoich ustawień.

podsumowanie ustawien

Początkowa i końcowa data oraz budżet

daty i budzet

Ostatni krok to wybór czasu trwania Twojej kampanii oraz jej budżet.

Zacznij od czasu trwania i zdecyduj, jak długo Twoja reklama będzie wyświetlana. Kampania może zacząć się od razu, lub możesz zaplanować ją na później, aby zsynchronizować ją z przygotowaną przez Ciebie ofertą.

  1. Kliknij Początkowa i końcowa data oraz budżet.
  2. Wybierz dzień, w którym reklama zacznie być wyświetlana.
  3. Wybierz dzień, w którym przestanie być wyświetlana.

Następnie ustal dzienny budżet Twojej kampanii. Ustal kwotę, którą możesz wydać i obserwuj wyniki Twojej reklamy. Przyjmuje się, że wskaźnik kliknięć na poziomie 5% lub więcej oznacza, że Twoja reklama jest skuteczna.

Pamiętaj: Google decyduje, kiedy i gdzie wyświetli się Twoja reklama, co wpływa na koszt reklamy. W GetResponse pokazujemy jedynie szacowany koszt, który może się różnić od ostatecznego kosztu.

Twój budżet może być edytowany, aby zwiększyć ilość kliknięć Twojej reklamy.

budzet

Kliknij Zapisz kiedy ukończysz edycję.

Na koniec kliknij Stwórz reklamę, aby ją aktywować.

Jak zarządzać reklamami?

Aby zarządzać reklamami, przejdź do Menu >> Płatne reklamy >> Google Ads.

Twoje reklamy mogą mięć następujące statusy:

Aktywna, Wstrzymana, Ukończona, Wersja robocza, Odrzucona, W trakcie weryfikacji.

Aby zarządzać reklamą, najedź kursorem na menu akcji (3 kropki):

  • Przy reklamach, które są zapisane, ale nie w pełni skonfigurowane, dostępne opcje to edytuj, duplikuj, usuń.
  • Możesz duplikować lub wstrzymać aktywną reklamę.
  • Możesz duplikować lub wznowić wstrzymaną reklamę.
  • Możesz duplikować ukończoną reklamę, co umożliwi ponowne jej utworzenie, ale z nowymi ustawieniami oraz czasem trwania.

Gdzie mogę sprawdzić rezultaty?

Aby sprawdzić rezultaty Twojej reklamy, przejdź do Menu >> Płatne reklamy >> Google Ads.

Możesz sprawdzić następujące statystyki:

  • Wyświetlenia – ile razy Twoja reklama została wyświetlona,
  • Kliknięcia – ile razy Twoja reklama została kliknięta,
  • Koszt za kliknięcie – kwota, jaka została zapłacona za każde kliknięcie,
  • % CTR (współczynnik klikalności) – ilość kliknięć podzielona przez ilość wyświetleń reklamy.

Jak przebiega płatność?

Płatność pobierana jest w Google Ads, a kwota obciąża kartę dodaną do Twojego konta. Szczegóły można sprawdzić w zakładce Płatności w Google Ads.

platnosci

Aby uzyskać dostęp to faktur, sprawdź artykuł Google.

Jak odłączyć integrację?

Na początku należy odłączyć ją w GetResponse. Aby to zrobić:

  1. Przejdź do Menu >> Integracje & API.
  2. Znajdź integrację Google Ads.
  3. Kliknij Odłącz.
odlacz integracje

Następnie należy odłączyć integrację w Google Ads. Aby to zrobić:

  1. Zaloguj się do https://ads.google.com/.
  2. Przejdź do Narzędzia i ustawienia.
  3. Kliknij Dostęp i bezpieczeństwo.
    dostep i bezpieczenstwo
  4. Kliknij Menedżerowie.
  5. Kliknij Usuń dostęp.
  6. Potwierdź odłączenie klikając Odłącz.
    odlacz potwierdzenie