Jak zintegrować GetResponse i WordPress, aby móc poszerzać listę kontaktów, śledzić odwiedziny na stronie i wysyłać dane ecommerce?

Wtyczka GetResponse for WordPress pozwala dodawać odwiedzających stronę do Twojej listy kontaktów, aktualizować informacje o istniejących kontaktach, śledzić odwiedziny strony oraz przekazywać dane ecommerce do GetResponse. Wtyczka pomaga także rozwijać Twoją listę i pozwala dopilnować, że posiadasz wszystkie niezbędne informacje o kontaktach i dane ecommerce do zaplanowania skutecznych kampanii marketingowych.

W tym artykule wyjaśnimy, jak zainstalować wtyczkę i jakie możliwości oferuje cała integracja. Pamiętaj, że jeśli masz starszą wersję wtyczki, a chcesz zacząć używać narzędzi ecommerce i funkcji web event tracking, to musisz najpierw wyłączyć starszą wersję wtyczki. Następnie zastosuj się do poniższej instrukcji, która wyjaśnia, jak zainstalować i włączyć wtyczkę.

Masz już wtyczkę, a chcesz wiedzieć, jak włączyć jej funkcje?

Instalacja wtyczki

Jeśli chcesz zacząć korzystać z wtyczki GetResponse for WordPress, musisz najpierw ją zainstalować i włączyć, a następnie połączyć się z Twoim kontem GetResponse.

Zanim zaczniesz…

Pamiętaj, że WordPress pozwala na instalację wtyczek jedynie na stronach hostowanych samodzielnie w ramach usługi WordPress.org.
1. Zaloguj się do panelu administracyjnego WordPress.
2. Przejdź do zakładki Wtyczki i wybierz opcję Dodaj nową.
3. W polu wyszukiwania wpisz frazę GetResponse for WordPress i kliknij Enter.
4. Gdy już znajdziesz naszą wtyczkę, kliknij w jej okienku przycisk Zainstaluj teraz. Wtyczka pojawi się w bocznym menu po zakończeniu instalacji.
5. Jeśli chcesz włączyć wtyczkę, przejdź do menu Wtyczki>>Zainstalowane wtyczki, znajdź wtyczkę GetResponse for WordPress i wybierz opcję Aktywuj.
6. Połącz się ze swoim kontem GetResponse. Poniższe kroki pokazują, jak to zrobić:
a. Przejdź we wtyczce do zakładki Konto (Account).
b. Skopiuj i wklej klucz GetResponse API, który znajdziesz w menu Profil>>Integracje i API>>API wewnątrz Twojego konta GetResponse (jeżeli korzystasz z usługi GetResponse Enterprise, zaznacz okienko, aby potwierdzić, że korzystasz z pakietu Enterprise, po czym wybierz rodzaj konta i wprowadź swoją domenę GetResponse Enterprise).
c. Kliknij przycisk Połącz (Connect).
Teraz Twoja wtyczka jest gotowa do działania i możesz zacząć z niej korzystać.

Jakie funkcje są dostępne we wtyczce?

Masz do dyspozycji cały wachlarz narzędzi do budowania listy i możliwości aktualizowania informacji o kontaktach, śledzenia zachowania klientów, a także zbierania danych o tych klientach.

Możliwości budowania listy kontaktów

Zachęcaj swoich czytelników do zapisania się na listę za pomocą narzędzi do budowania listy i wbudowanych integracji wtyczek Contact Form 7 oraz BuddyPress:

  • dodawaj formularze GetResponse w dowolny miejscu strony i w treści wpisów na blogu,
  • dodawaj okienka do zapisu na listę w panelu komentarzy i formularzy rejestracyjnych, aby dodawać do swoich list osoby odwiedzające stronę,
  • dodawaj okienka do zapisu na listę do formularzy Contact Form 7 oraz BuddyPress.
    Dowiedz się więcej o włączaniu tych opcji i korzystaniu z nich

WooCommerce – dodawaj kontakty i zbieraj dane ecommerce

Integracja wbudowana w WooCommerce pozwala dodawać klientów do list kontaktów i wysyłać dane ecommerce do konta GetResponse. Co możesz zrobić dzięki tej integracji:

  • poszerzaj swoją bazę odbiorców, dodając do listy klientów realizujących zakupy,
  • eksportuj listy kontaktów do GetResponse (ta opcja pozwala na eksport pól dodatkowych i historii zakupów),
  • zbieraj informacje o nawykach zakupowych klientów, o ulubionych produktach, dokonanych transakcjach i koszykach zakupowych.
    Dowiedz się więcej o włączaniu tych opcji i korzystaniu z nich

Śledzenie ruchu na stronie

Wtyczka GetResponse for WordPress pozwala śledzić odwiedziny na Twojej stronie. Stwórz cykle automation na podstawie odwiedzonego adresu URL. Skorzystaj z opcji wyszukiwania zaawansowanego, aby zidentyfikować osoby, które niedawno odwiedziły Twoją stronę. Możesz w tym miejscu tworzyć segmenty i nakreślić swój plan wysyłkowy.
Dowiedz się więcej o włączaniu tych opcji i korzystaniu z nich