Jak dodać klientów WooCommerce do konta GetResponse?

Nasza wbudowana integracja w WooCommerce pozwala eksportować klientów, dodawać ich do listy kontaktów przy zakupach i wysyłać dane ecommerce do GetResponse.

Aby się upewnić, że wszystkie informacje o klientach i dane ecommerce są wysyłane do właściwego miejsca w GetResponse, pamiętaj, że klientów można dodawać tylko do jednej listy jednocześnie. W każdej chwili możesz wybrać inną listę.

Zanim rozpoczniesz…

Tworzenie sklepu

Jeśli chcesz wysyłać dane ecommerce do GetResponse, musisz najpierw stworzyć sklep GetResponse. To właśnie tam będą wysyłane wszelkie dane o produktach, zakupach, kategoriach produktów i koszykach zakupowych.
Sklep GetResponse należy wybrać w samej wtyczce jako sklep docelowy podczas procesu eksportowania klientów WooCommerce. Następnie włącz opcję wysyłania danych ecommerce z Twojego sklepu online do sklepu GetResponse. Twój sklep pojawi się w GetResponse w Zaawansowanym wyszukiwaniu, w marketing automation oraz w module Ecommerce w ramach rekomendacji produktowych.

Poniższe kroki pokażą Ci, jak stworzyć sklep w GetResponse.

  1. Przejdź do zakładki Integracja z WooCommerce (WooCommerce Integration) w menu wtyczki GetResponse for WordPress.
  2. Kliknij przycisk Dodaj nowy (Add new).
  3. Wprowadź nazwę sklepu w dostępnym polu (wymyśl nazwę, którą będziesz w stanie rozpoznać).
  4. Wybierz opcję Prześlij (Submit).

Eksportowanie klientów

Możesz poszerzać listę kontaktów w GetResponse poprzez dodawanie kontaktów z Twojego sklepu WooCommerce. Możesz także aktualizować informacje o kontaktach (pola dodatkowe) i wyeksportować istniejącą historię zakupową Twoich klientów. Poniższe kroki pokazują, jak to zrobić:

  1. Przejdź do zakładki Integracja z WooCommerce (WooCommerce Integration) w menu wtyczki GetResponse for WordPress.
    Wybierz listę, do której będą dodawane nowe kontakty. Jeżeli do tej listy jest przypisany włączony autoresponder, możesz zaznaczyć opcję dodawania kontaktów do cyklu autorespondera.
  2. Możesz także zmodyfikować tekst, który pojawi się obok okienka do subskrypcji. Możesz też wybrać domyślną opcję do zapisu na listę.
  3. Jeśli chcesz zawrzeć dane historii zakupowej, zaznacz okienko Wyślij dane ecommerce do GetResponse (Send ecommerce data to GetResponse) (opcjonalnie). Jeśli wybierzesz tę opcję, musisz także wybrać sklep GetResponse, do którego chcesz wysyłać dane.
  4. Zdecyduj, czy chcesz zaktualizować informacje o kontaktach.
  5. (Opcjonalnie) Zaznacz okienko Optymalizacja wydajności (Performance optimization) tylko wtedy, jeśli masz dostęp do zakładki cron i potrafisz planować automatyczne zadania w określonym czasie. Jeśli tego nie zrobisz, nie będzie to miało wpływu na proces Twojego eksportu.
  6. Wybierz opcję Eksportuj (Export).

Wysyłanie danych ecommerce do GetResponse

Wtyczka GetResponse for WordPress pozwala śledzić zamówienia (dane o produkcie takie jak typ, wariant, kategoria), suma zamówienia, informacje o koszyku i historia zakupów. Co trzeba w tym celu zrobić?

  1. Przejdź do zakładki Integracja z WooCommerce (WooCommerce Integration) w menu wtyczki GetResponse for WordPress.
  2. Zaznacz przycisk Włączony (Enabled).
  3. Wybierz sklep w GetResponse, który będzie przechowywać wszystkie dane.
  4. Wybierz listę kontaktów (dane ecommerce są aktualizowane dla osób znajdujących się na konkretnej liście, więc sugerujemy pilnować, do której listy dodajesz kontakty WooCommerce).
  5. (Opcjonalnie) Zaznacz okienko Optymalizacja wydajności (Performance optimization) tylko wtedy, jeśli masz dostęp do zakładki cron i potrafisz planować automatyczne zadania w określonym czasie. Jeśli tego nie zrobisz, nie będzie to miało wpływu na proces wysyłania danych ecommerce.
  6. Wybierz opcję Zapisz zmiany (Save changes).

Uwaga: wysyłanie danych ecommerce zadziała tylko w przypadku, gdy Twój subskrybent (kontakt) z GetResponse jest zarejestrowany jako klient na Twojej stronie na WordPress. Oznacza to, że taki kontakt musi posiadać konto na Twojej stronie WordPress i musi się do niego zalogować, zanim doda produkty do koszyka.

Jakie rodzaje produktów mogę importować?

Importujemy jedynie produkty, które posiadają nazwę.
Dodatkowo, produkty, które mamy zaimportować muszą być opublikowane, być oznaczone jako „w magazynie” oraz mieć typ „zmienny” (variable) lub „prosty” (simple).

Dodawanie klientów do listy przy zakupach

Dzięki naszej wtyczce możesz dodawać klientów do listy poprzez umieszczenie okienka do zapisu na listę na stronie kasy sklepu. Dzięki temu wszyscy klienci, którzy zakończą swoje zakupy, przejdą do Twojej listy. Ta opcja pozwala dodawać kontakty do listy oraz aktualizować informacje o kontaktach (pola dodatkowe). Jak to zrobić?

  1. Przejdź do zakładki Integracja z WooCommerce (WooCommerce Integration) w menu wtyczki GetResponse for WordPress.
  2. Zaznacz przycisk Włączony (Enabled).
  3. Wybierz listę, do której będą dodawane nowe kontakty. Jeżeli do tej listy jest przypisany włączony autoresponder, możesz zaznaczyć opcję dodawania kontaktów do cyklu autorespondera.
  4. Wybierz listę kontaktów (dane ecommerce są aktualizowane dla osób znajdujących się na konkretnej liście, więc sugerujemy pilnować, do której listy dodajesz kontakty WooCommerce).
  5. Możesz także zmodyfikować tekst, który pojawi się obok okienka do subskrypcji. Możesz też wybrać domyślną opcję do zapisu na listę.
  6. Zdecyduj, czy chcesz zaktualizować informacje o kontaktach.
  7. Wybierz opcję Zapisz zmiany (Save changes).