Jak skonfigurować test A/B na starszej wersji landing page?

Funkcja A/B testowania stron Landing page pozwala przetestować do 10 wariantów tej samej strony wyświetlanej pod tym samym adresem URL. System losowo skieruje odwiedzających na jeden z wariantów i przedstawi wskaźnik zapisów wygenerowany przez każdy z nich. Jest to idealne rozwiązanie jeśli chcesz przetestować, który projekt zdobędzie dla Ciebie większą ilość subskrybentów.

Aby skonfigurować testowanie, przejdź do kreatora landing pages. W lewym górnym rogu zobaczysz zakładkę oznaczoną Wariant A, obok niej znajduje się ikona +, którą trzeba kliknąć, aby stworzyć więcej wariantów strony dla potrzeb testu. Aby usunąć jeden z wariantów, kliknij ikonę kosza (możesz to zrobić przed zapisaniem strony po raz pierwszy, później ikona nie będzie już dostępna).

Warianty A/B

Rezultaty testów będą dostępne na stronie Zarządzaj stronami. Aby sprawdzić statystyki, skieruj kursor na landing page i kliknij ikonę Test A/B. Po prawej stronie ekranu zobaczysz wskaźnik zapisów. Aby opublikować stronę z najlepszymi wynikami jako zwycięzcę, najedź kursorem na menu Akcji (3 kropki) i kliknij Opublikuj jako najlepszy. Obok nazwy wariantu natychmiast pojawi się ikona trofeum. Pozostałe warianty zostaną automatycznie wyłączone.

Rezultaty testów A/B.

Jeśli w jakimś momencie zechcesz usunąć jeden z wariantów, wybierz opcję Wyłącz z menu Akcji przy tym wariancie.