Wypróbuj za darmo

Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa hasła:

  • użyj conajmniej 6 znaków
  • połącz litery i cyfry
  • użyj małych i wielkich liter
  • użyj znaków specjalnych (np. @)

Jak Omniconvert wykorzystał GetResponse
do budowania relacji z klientami

Wyzwania

Wdrożenie strategii dojrzewania leadów
Podwojenie liczby użytkowników

Wykorzystane funkcje

  • Formularze

  • Marketing
    automation

  • Lead scoring

  • Integracje

Efekty

52.6%

Wzrost współczynnika
otwarć

3%

Wzrost liczby zapisów

Omniconvert, platforma online służąca do optymalizacji konwersji, udostępnia proste w użyciu narzędzie, które umożliwia klientom znaczne zwiększanie poziomu sprzedaży przy takim samym ruchu. Firma wykorzystuje agregację big data, aby zdobywać wiedzę, przewidywać i dostarczać dane dotyczące ściśle określonego tematu: maksymalnego wzrostu.

Omniconvert postawił sobie ambitny cel: w ciągu trzech lat podwoić liczbę użytkowników platformy. Aby go osiągnąć, zespół potrzebował narzędzia do email marketingu, które pomogłoby mu kierować klientów i subskrybentów do lejka sprzedażowego i dbać o relacje z nimi na każdym jego etapie: od zwykłych odwiedzających, przez leady, do klientów, a ostatecznie – klientów wiernych marce.

Oto w jaki sposób firma Omniconvert wykorzystała GetResponse,
aby osiągnąć założony cel:

  • Generowanie leadów z wykorzystaniem
    formularzy i integracji

    Aby skutecznie budować relacje z potencjalnymi klientami, zespół skupił się przede wszystkim na generowaniu leadów. Zaczęli od poprawnej konfiguracji formularzy. Pop-upy i lightboxy umieszone na właściwych stronach docelowych pozwoliły kierować odpowiedni przekaz do nowych subskrybentów. Jaki był tego efekt? – W zależności od kampanii, odnotowaliśmy wzrost zapisów o 3% – mówi Ioana Lupec, Project Manager w Omniconvert.

    Jednocześnie firma korzysta z dostosowanej do swoich potrzeb integracji, która umożliwia połączenie Omniconvert i GetResponse w celu szybkiego importu bazy adresowej. – Jeśli na skutek przeprowadzonych testów A/B pozyskamy potencjalnego klienta, importujemy ten kontakt do sekwencji emailowej w GetResponse, aby lead dojrzewał – mówi Ioana. – Kiedy użytkownik wypełni ankietę, jego dane są od razu importowane do GetResponse, do cyklu zgodnego z jego potrzebami. Takie działanie pomaga firmie codziennie zdobywać coraz więcej klientów.

  • Prowadzenie lead scoringu
    z wykorzystaniem marketing automation

    Kiedy zespół był już w stanie powiększyć bazę adresową, nadszedł czas na rozpoczęcie określonych kampanii email marketingowych na podstawie zachowań i preferencji użytkowników. Dzięki marketing automation łatwo było rozróżnić zaangażowanych subskrybentów i w prosty sposób kontaktować się z nimi.

    – Ustawiliśmy powiadomienia, aby członkowie zespołu mogli bez problemu nawiązać kontakt z osobami wykazującymi zainteresowanie. Klienci natychmiast zauważyli to usprawnienie. Zaczęły przychodzić od nich odpowiedzi typu „Fajny email!” albo „Wielkie dzięki za X”, zwłaszcza kiedy udostępnialiśmy nowy plik PDF. Co jeszcze ważniejsze, udało nam się osiągnąć współczynnik otwarć na poziomie 52,6% – mówi Ioana.

    Jedną z kluczowych funkcji, która przyczyniła się do sukcesu Omniconvert, jest lead scoring. Pozwolił on zespołowi oceniać działania podejmowane przez klientów i wykorzystać wiedzę na ich temat, aby mierzyć zaangażowanie. To zaowocowało jeszcze lepiej stargetowaną i spersonalizowaną komunikacją.

    – Dzięki lead scoringowi mogliśmy usprawnić komunikację z subskrybentami i leadami – wyjaśnia Lupec. – Email marketing to w dzisiejszych czasach rzecz niezbędna. A lead scoring i wysyłki warunkowe w oparciu o dane behawioralne to niezbędny element email marketingu.

  • Najlepszy stosunek
    jakości do ceny

    Ostatnim krokiem, jaki podjął Omniconvert, było coś, na czym firma zna się najlepiej – zwiększenie współczynnika konwersji na stronie, aby więcej użytkowników dokonywało zapisu, a następnie dołączało do grona klientów. Wdrożona strategia dojrzewania leadów okazała się ogromnym sukcesem. Dziś Omniconvert wysyła dwie wiadomości tygodniowo. To zadanie, do wykonania którego wystarczy jeden człowiek.

    Dlaczego więc firma zdecydowała się na GetResponse, zamiast wybrać inne rozwiązania?

    – Stosunek ceny do funkcji, jakie za nią otrzymaliśmy, był najlepszy ze wszystkich narzędzi dostępnych na rynku – mówi Ioana Lupec. – Jak mieliśmy ich nie wybrać, skoro są po prostu najlepsi?

Przekonaliśmy Cię? Sprawdź, jak GetResponse może
przyczynić się do sukcesu Twojej firmy.

Wypróbuj za darmo!