Wypróbuj za darmo

Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa hasła:

  • użyj conajmniej 6 znaków
  • połącz litery i cyfry
  • użyj małych i wielkich liter
  • użyj znaków specjalnych (np. @)

Jak Lavito wygrywa z konkurencją
dzięki GetResponse

Lavito to prężnie rozwijający się startup oferujący platformę internetową, która
zrewolucjonizowała sposób, w jaki umawiamy się na wizyty w salonach piękności.
Firma współpracuje z ponad 2500 salonów i oferuje prawie 380 000 usług kosmetycznych i upiększających.

Wyzwania

  • Badanie
    rynku
  • Przyciąganie potencjalnych klientów
  • Niski wskaźnik
    otwieranych emaili

Ulubione
narzędzia

  • Ankiety online
  • Email marketing
  • Marketing automation

Efekty

  • 1017 Ankiety online
  • 42% Email marketing
  • 11 Marketing automation

Platforma internetowa Lavito umożliwia klientom umówienie wizyty w lokalnym salonie piękności w mgnieniu oka. Jednak duża konkurencja w branży powoduje, że – aby przyciągać nowych klientów i utrzymywać ciągłe zainteresowanie ofertami promocyjnymi – trzeba być kreatywnym.

Największe wyzwanie stanowi dla nas regularnie docieranie do klientów B2C i pozyskiwanie nowych użytkowników.
O GetResponse dowiedzieliśmy się z webinarów edukacyjnych i e-booków tworzonych przez tę firmę. Zdecydowaliśmy się na ich platformę ze względu na konkurencyjną cenę oraz szeroki wybór funkcji.

Damian Borowiec, Marketing Manager w Lavito

Oto jak firma GetResponse pomogła Lavito wyprzedzić konkurencję.

Ankiety online do badania rynku

Jednym z pierwszych pomysłów było przeprowadzenie badania rynku w celu uzyskania informacji o najnowszych trendach i preferencjach klientów.

Korzystając z platformy GetResponse, stworzyliśmy ankietę online a link do niej umieściliśmy w newsletterach.
Po wypełnieniu ankiety użytkownik był przekierowywany na stronę docelową, również zbudowaną za pomocą
edytora stron GetResponse.

Damian Borowiec, Marketing Manager w Lavito

Rezultat tego działania znacznie przekroczył nasze oczekiwania: w ciągu zaledwie miesiąca użytkownicy wypełnili 1017 ankiet, a ich cenne opinie posłużyły nam do ulepszenia platformy i pozyskania wiedzy na temat preferencji klientów. To pozwoliło firmie oferować lepiej ukierunkowane usługi, które bezpośrednio odpowiadają potrzebom osób odwiedzających naszą stronę.

Email marketing i zaawansowana segmentacja

Email marketing to podstawa w branży kosmetycznej. Natomiast zespół Lavito wykorzystuje go w dużo bardziej zaawansowany sposób, m.in. stosując zaawansowaną segmentację. Newslettery dla klientów B2C koncentrują się wyłącznie na pozyskiwaniu nowych użytkowników, co daje średnio 11 000 nowych kontaktów miesięcznie. Ponadto segment B2B otrzymuje treści edukacyjne i aktualizacje dotyczące ważnych zmian na platformie, a partnerzy firmy – dedykowane emaile z indywidualnymi ofertami. W wyniku tych działań, współczynnik unikalnych otwarć wzrósł do 42% a współczynnik unikalnych kliknięć – do 18.8%.

Tak wyglądały wyniki dla newsletterów Lavito wysłanych pomiędzy 5 czerwca a 5 lipca 2017:

Współczynnik otwarć

  • B2C 16%
  • B2B 25%
  • Partnerzy 25%

W swoich działaniach online, Lavito stosuje bardzo dobrze przemyślaną strategię. Firma korzysta z wielu funkcji, dzięki którym może optymalizować wyniki i docierać do aktywnych i nieaktywnych użytkowników. Ale przede wszystkim, cały czas ulepsza treść swoich newsletterów, co pozwala im wyróżnić się z tłumu i wygrać z konkurencją!

Natasza Jakubowska, Account Manager w GetResponse

Automatyzacja marketingu wspomagająca utrzymanie klientów

Jako dopełnienie działań marketingowych, firma zdecydowała się wprowadzić marketing automation i przetestować możliwości tego narzędzia w ramach programu utrzymania klientów.

Tutaj naszym największym problemem była duża liczba nieotwieranych emaili. Na szczęście dzięki zastosowaniu automatyzacji marketingu udało nam się ponownie zaangażować część nieaktywnych użytkowników.

Damian Borowiec, Marketing Manager w Lavito

Początkowa automatyzacja polegała na wysłaniu prostego emaila zachęcającego do użytkowników, którzy w ostatnim czasie nie otwierali żadnych wiadomości od firmy. Użytkownicy, którzy zdecydowali się potwierdzić subskrypcję, otrzymali specjalną zniżkę na kolejne zakupy. Ta prosta technika pozwoliła zespołowi Lavito nagrodzić klientów zaangażowanych, a usunąć z listy tych, którzy pozostali nieaktywni.

Zintegrowana platforma do marketingu w internecie

Od narzędzi badania rynku, przez komunikację z podziałem na segmenty, po programy utrzymania klienta – zespół Lavito ma wszystko, czego potrzebuje, by konkurować z innymi graczami na rynku.

GetResponse to nasza tajna broń do pokonania rywali biznesowych, ponieważ oferuje wszystkie niezbędne nam narzędzia: od newsletterów, przez ankiety, po strony docelowe i automatyzację marketingu. Dzięki temu możemy optymalizować koszty i zarządzać wszystkimi działaniami marketingowymi z poziomu jednej platformy.

Damian Borowiec, Marketing Manager w Lavito

Zainspirowaliśmy Cię?
Sprawdź, co GetResponse może zrobić dla Twojej firmy!