Jak LandCafe.pl osiąga sprzedaż
na poziomie 54%
wśród odbiorców
kampanii edukacyjnej

LandCafe.pl to sklep internetowy, który powstał z połączenia miłości do podróży oraz kawy.
Firma oferuje wysokogatunkową kawę z polskiej palarni, herbatę liściastą oraz akcesoria. Kładzie nacisk na najwyższej
jakości produkty i wzorową obsługę klienta.


Aby zwiększyć świadomość produktu wśród subskrybentów i przyspieszyć proces sprzedaży, firma przygotowała
za pomocą platformy GetResponse email marketingową kampanię edukacyjną.

CEL KAMPANII / WYZWANIA

  • Zwiększyć świadomość produktu wśród subskrybentów
  • Przyspieszyć proces zakupu
  • Zwiększyć sprzedaż

WYKORZYSTANE FUNKCJONALNOŚCI

  • Formularze
  • Email marketing
  • Marketing automation

„Naszą grupą docelową są ludzie znający różnicę między jakością kawy produkowanej na masową skalę, a kawy palonej metodą mistrzowską, rzemieślniczo. Nasi klienci kierują się świadomym wyborem, stąd pomysł na kampanię edukacyjną, która szybko podnosi poziom wiedzy subskrybentów i sprawia, że są gotowi do zakupu.”

ŁUKASZ JANIK założyciel LandCafe.pl

OPIS KAMPANII

Kampania edukacyjna realizowana jest według strategii Poznaj -> Polub -> Zaufaj -> Zapłać. Składa się z sześciu wiadomości, dzięki którym subskrybent poznaje historię firmy oraz dowiaduje się, czym wyróżnia się na tle konkurencji.

Kolejne wiadomości w cyklu pokazują:

  • skąd pochodzi kawa LandCafe.pl
  • dlaczego warto wybrać kawę z palarni
  • czym charakteryzuje się kawa z różnych regionów świata
  • czym różni się kawa typu single od kawy typu blend
  • jak i czym odpowiednio zmielić kawę
  • jak czerpać informacje z opakowań i etykiet produktów LandCafe.pl.

Wiadomości zawierają oryginalne grafiki, treści z odnośnikami do merytorycznych artykułów na firmowym blogu, infografiki oraz linki do kategorii produktowych w sklepie internetowym

WSKAZÓWKI ŁUKASZA JANIKA
DOT. PRZYGOTOWANIA SKUTECZNEJ
KAMPANII EDUKACYJNEJ

1.

Zastanów się nad tym, co wyróżnia Twoją firmę i produkt.

2.

Przedstaw powyższe najprościej, jak to możliwe. Zakładaj, że przyszły klient jest jak małe dziecko lub przybysz z kosmosu - tłumacz prosto i czytelnie. Unikaj branżowych pojęć, a jeśli ich używasz, to wytłumacz co oznaczają.

3.

Nie dawaj wszystkiego od razu. Dziel treści na przystępne porcje. Zastanów się, ile Ty sam masz czasu na czytanie newsletterów.

4.

Musisz zaistnieć w świadomości subskrybentów, a ten proces potrzebuje czasu. Rozsądnie planuj wysyłkę kolejnych wiadomości.

5.

Dbaj o wysoką jakość treści. Pisz po polsku, sprawdź błędy ortograficzne i interpunkcyjne. Używaj wysokiej jakości zdjęć i infografik. Szanuj odbiorcę i jego czas!

6.

Jeśli chcesz wywołać jakąś akcję (call to action), daj jasny komunikat, użyj perswazji słownej.

7.

Przedstaw etapami wszystkie korzyści wynikające zarówno z zakupu produktu, jak i bycia klientem.

8.

Bądź cierpliwy - to strategia długodystansowa, jednak warto poczekać na efekty.

„Cykl edukacyjny LandCafe.pl jest dowodem na to, że merytoryczne treści niosące wartość dla grupy docelowej przekładają się na wyniki sprzedażowe"

Irek Klimczak Ekspert ds. content marketingu w GetResponse

„Tagi pozwalają na identyfikację osób, które zrobiły zakupy w trakcie kampanii edukacyjnej. Osoby, które nie dokonały zakupu otrzymują email z kuponem rabatowym na pierwsze zakupy.”

ŁUKASZ JANIK założyciel LandCafe.pl

EFEKT

54%

subskrybentów dokonało zakupu w trakcie lub zaraz po zakończeniu kampanii edukacyjnej.

41.33%

dokonało zakupu w trakcie trwania kampanii.

13.3%

dokonało zakupu po zakończeniu cyklu edukacyjnego i otrzymaniu kuponu na pierwsze zakupy.

„Dzięki GetResponse subskrybenci szybko zdobywają wiedzę o produktach dostępnych na LandCafe.pl, a nasza firma pozyskuje ważne informacje, dzięki którym możemy dopasować dalszą komunikację pod kątem ich potrzeb i preferencji. Dzięki analizie wyników cyklu edukacyjnego uświadomiłem sobie, że pora poprawić ilość zapisów, a zyski zwiększą się same automatycznie."

ŁUKASZ JANIK założyciel LandCafe.pl