Wypróbuj za darmo

Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa hasła:

  • użyj conajmniej 6 znaków
  • połącz litery i cyfry
  • użyj małych i wielkich liter
  • użyj znaków specjalnych (np. @)

Jak firma Data Science Central osiągnęła
współczynnik unikalnych otwarć
na poziomie 40% dzięki GetResponse

WYZWANIA

  • Współczynnik otwarć poniżej 12%
  • Wysoki współczynnik zwrotów
  • Wolny przyrost liczby subskrybentów

EFEKTY

  • Wzrost współczynnika otwarć do 40%
  • Co miesiąc 2500 nowych kontaktów w bazie
  • Dostarczalność na poziomie 99,6%

Data Science Central działa w branży mediów cyfrowych i zarządza dynamicznie powiększającą się społecznością ekspertów w dziedzinie analizy danych. Firma kieruje ofertę do kadry kierowniczej najwyższego szczebla, działając jednocześnie w rynkowej niszy.

Data Science Central doskonale zna wyzwania związane z email marketingiem w sektorze B2B. Ich wcześniejsza współpraca z popularnym dostawcą zakończyła się spadkiem współczynnika otwarć i odpływem subskrybentów.

Jak poradzili sobie z tym wyzwaniem?
Postanowili przejść na GetResponse. Oto dlaczego.

Najwyższy współczynnik dostarczalności w branży

Dla zespołu Data Science Central podstawowym problemem była dostarczalność. Jego członkowie napotkali szereg problemów mających wpływ na wyniki kampanii.

- Nasz poprzedni dostawca oznaczył prawie 10 tys. kontaktów jako nieaktywne. Udało się nam odzyskać je dzięki platformie GetResponse i procesowi, który umożliwia odnowienie kontaktu z nieaktywnymi odbiorcami – mówi Vincent Granville, Executive Data Scientist i współzałożyciel Data Science Central. – Mamy teraz znacznie lepsze efekty, niż kiedy korzystaliśmy z usług poprzednich firm. Jak dotąd nie odnotowaliśmy żadnych problemów ani pogorszenia wyników na przestrzeni wielu miesięcy.

Co więcej, odkąd firma zaimportowała bazę adresową do GetResponse, średni współczynnik odrzuceń wynosi zaledwie 0,4%. To znaczy, że 99,6% wiadomości trafia do skrzynek odbiorców. Ten imponujący wynik był możliwy dzięki dedykowanemu adresowi IP. Znaczenie miał też dobrze przygotowany proces odnawiania kontaktu z nieaktywnymi użytkownikami, który wpłynął pozytywnie na reputację nadawcy. W rezultacie tysiące adresów udało się uratować przed usunięciem z bazy.

dostarczalność 99.6%

40% wskaźnik otwarć

Wzrost współczynnika otwarć

Kolejnym problemem, który skłonił firmę do współpracy z GetResponse, było spadające zaangażowane odbiorców newslettera.

- Współczynnik otwarć za czasów poprzedniego dostawcy spadał bardzo powoli, ale ostatecznie osiągnął poziom 12% – mówi Vincent. – Na Gmailu spadł on poniżej 8%. Na dodatek co miesiąc zdarzały się awarie.

Po przejściu na GetResponse, dzięki wsparciu dedykowanego account managera, firma Data Science Central zaczęła osiągać lepsze wyniki. Przeprowadzono testy A/B i przeanalizowano wiadomości, żeby zmaksymalizować rezultaty podejmowanych działań. Zespół testował również różne opcje layoutu, wykorzystując wbudowany edytor HTML. Daje on pełną kontrolę nad kodem i umożliwia przygotowanie prostego i przejrzystego układu graficznego. W efekcie firma osiągnęła współczynnik otwarć na poziomie 40%, wysyłając wiadomości 3 do 7 razy w tygodniu!

Narzędzie do generowania leadów dla dużych klientów

Jednym z kluczowych problemów podczas współpracy z poprzednim dostawcą narzędzi do email marketingu był zbyt wolny przyrost liczby kontaktów w bazie adresowej. Kierowanie przekazu do kadry kierowniczej najwyższego szczebla w sektorze big data faktycznie może być sporym wyzwaniem. Aby rozwiązać ten problem, firma zdecydowała się na wykorzystanie prostych formularzy online, dzięki którym zbiera tylko podstawowe dane, jak imię i nazwisko, email i stanowisko.

- Z GetResponse nasza baza adresowa rośnie szybciej z różnych powodów. Wzrosła liczba subskrypcji. Zastąpiliśmy słabych reklamodawców takimi, którzy generują wyższe współczynniki otwarć i kliknięć. Ale to też zasługa samej platformy – mówi Vincent. – Korzystając z GetResponse mamy niższy współczynnik zwrotów. Rozwijamy się więc szybko, ale nie wpływa to negatywnie na współczynniki otwarć i kliknięć.

Efekty? Co miesiąc Data Science Central dodaje średnio 2,5 tys. nowych subskrybentów do bazy, która liczy już 140 tys. adresów i ciągle rośnie.

+2500 subskrybentów miesięcznie

Zwycięzca zgarnia wszystko

Przykład Data Science Central dowodzi, że email marketing to potężne narzędzie, również w sektorze B2B. Dzięki GetResponse firma odzyskała kontakt z nieaktywnymi odbiorcami, poprawiła dostarczalność newslettera oraz współczynnik otwarć i cały czas rozwija bazę adresową. A wszystko to przy minimalnym wysiłku włożonym w osiągnięcie maksimum sukcesu.

Zainspirowaliśmy Cię? Sprawdź, co GetResponse może zrobić dla Twojej firmy!