Wypróbuj za darmo

Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa hasła:

  • użyj conajmniej 6 znaków
  • połącz litery i cyfry
  • użyj małych i wielkich liter
  • użyj znaków specjalnych (np. @)

Konkretne cele

Wiele firm próbuje dostosować swoją strategię do możliwości wybranego narzędzia. To błąd. Wyznacz swój cel i wybierz narzędzie, które dostosuje się do Twoich wymagań. Niezależnie, czy celem jest zdobycie nowych klientów, integracja systemów CRM, czy zwiększenie wartości zamówień – elastyczność to podstawa.

Przekonaj się, jak działa Marketing Automation

Inwestycja na lata

Według najnowszych badań, nawet małe i średnie firmy (SMB) osiągają wysoki zwrot z inwestycji w Marketing Automation. Tak też powinniśmy o tym myśleć: Marketing Automation to nie koszt, ale inwestycja w rozwój biznesu. Dodatkowe pieniądze w budżecie firmy,
większy zysk, czy redukcja kosztów – to wszystko jest
możliwe, wystarczy to dobrze obliczyć.

Przeczytaj poradnik o planowaniu i wdrażaniu Marketing Automation

Więcej niż platforma

Zamiast płacić za dodatkowe, szeroko reklamowane funkcjonalności, skup się na znalezieniu narzędzia, które ma dokładnie to, czego potrzebujesz. Oczekujesz lepszego kontaktu z klientami? Postaw na zautomatyzowaną komunikację. Chcesz zwiększyć konwersję? Pomyśl o personalizacji oferty pod konkretnego klienta. Twoje ROI wymaga poprawy? Oferuj wyższe pakiety, podsuwaj podobne oferty, dorzuć cross-selling - wszystko w sposób automatyczny.

Poznaj funkcjonalności Marketing Automation

Planowanie

Jak zacząć z marketing automation?
Po pierwsze, odpowiedz sobie na klika pytań:

  • Czy tracisz pieniądze przez nieefektywną bazę kontaktów?
  • Czy umiesz zainteresować swoją ofertą nowe osoby i zamienić ich w klientów?
  • Czy rozumiesz przyzwyczajenia i zachowania swoich klientów, a potem umiejętnie wykorzystujesz je żeby zwiększyć sprzedaż?
  • Czy po wprowadzeniu kampanii lojalnościowych możesz zwiększyć długoterminową wartość klienta (CLV)?
  • Jak bardzo możesz przyspieszyć cykl sprzedaży kiedy zautomatyzujesz pozyskiwanie potencjalnych klientów?
  • Czy możesz zaoszczędzić czas i pieniądze jeśli zintegrujesz marketing ze swoim systemem CRM?
  • Czy klienci chętnie od Ciebie kupują i czy do Ciebie wracają?

Wdrożenie

Marketing Automation może przynieść wiele korzyści, pod warunkiem, że będzie dobrze wdrożone. Żeby zwiększyć swoje szanse trzymaj się kilku prostych zasad, stworzonych przez ekspertów:

  • Przeanalizuj swój cykl sprzedażowy. Znajdź powtarzalne elementy i wykorzystaj je do zwiększenia konwersji. Popraw to, co nie działa. Znajdź ścieżki, które mogły by działać lepiej.
  • Poświęć czas na określenie kim jest Twój klient. Zastanów się, czego od Ciebie oczekuje.
  • Dokładnie wyznacz swoje cele i skup się tylko na nich.
  • Stwórz własny plan na wprowadzenie marketing automation. Powinien mieć jasno określone wskaźniki efektywności (KPI). Tylko dzięki nim sprawdzisz czy Twój plan jest skuteczny, czy może wymaga poprawek.
  • Ustal ze swoimi współpracownikami, w jaki sposób będą włączeni w proces wdrażania marketing automation.
  • Wprowadź plan w życie i poczekaj na pierwsze efekty. Testuj co działa, a co nie przynosi zakładanych korzyści. Wprowadzaj poprawki – tylko tak osiągniesz najlepsze wyniki.

Potrzebujesz wsparcia?

W GetResponse zależy nam na Twoim sukcesie. Jeśli potrzebujesz pomocy, rady lub po prostu masz pytania związane z wdrożeniem marketing automation
– daj znać. Nasi eksperci chętnie pomogą.

Porady ekspertów

Chcesz poznać pozostałe narzędzia GetResponse?

Zobacz wszystkie funkcjonalności