Jak osiągnąć maksymalną konwersję ze świątecznych newsletterów?

Święta to okres, w którym firmy z niemal każdej branży zwiększają częstotliwość wysyłanych newsletterów i oczekują maksymalnego wzrostu sprzedaży. Tylko w 2012 roku sprzedawcy detaliczni zwiększyli przed świętami ilość wysyłanych wiadomości aż o 19% - w porównaniu z 2011 rokiem.

W praktyce oznacza to, że jedna firma wysyła w okresie świątecznym średnio 210 promocyjnych newsletterów. Nie ma się zatem co oszukiwać, że wyróżnienie z tego tłumu właśnie Twojej wiadomości może być sporym wyzwaniem. Tym bardziej, że konkurencja z pewnością już myśli o specjalnych ofertach z okazji Dnia Darmowej Dostawy lub Mikołajek.

Dlatego w poniższym poradniku świątecznym odkrywamy tajemnice najbardziej efektywnych strategii, które możesz wdrożyć w swoich kampaniach email marketingowych.
Zastanawiasz się:

  • jak zwiększyć częstotliwość wysyłanych wiadomości i nie tracić przy tym subskrybentów,
  • czym się inspirować podczas tworzenia grafik świątecznych newsletterów,
  • czy promocja świąteczna powinna kończyć się już 25 grudnia, czy dopiero w styczniu?

Odpowiedzi na te pytania, i nie tylko, znajdziesz w poniższym poradniku.

Świąteczny email marketing 2013

Który element kampanii świątecznej jest najważniejszy?
Jeżeli myślisz, że jest to atrakcyjna oferta, to jesteś w błędzie.

Kluczowym elementem, który należy brać pod uwagę jest CZAS (termin wysyłanych newsletterów).

Jeżeli określisz odpowiedni czas wysyłki, wyniki sprzedaży świątecznej mogą być naprawdę wysokie - porównywalne nawet z wynikami z całego roku.

A jeśli czas promocji świątecznej zostanie źle obliczony, konkurencja nie zawaha się przejąć Twoich klientów wraz z ich oszczędnościami przeznaczonymi na świąteczne zakupy.

Wiele firm poświęca miesiące na przygotowania do tego szczególnego okresu w roku. Chcą mieć pewność, że świąteczne kampanie email marketingowe będą gotowe kiedy nadejdzie odpowiedni czas. Wszystkie departamenty współpracują ze sobą, aby zdobyć jak największy kawałek świątecznego tortu.

Czy to w ogóle jest warte aż takiego zamieszania i wysiłku? Analizując prognozy i zachowania konsumenckie, możemy spokojnie uznać, że “gra jest warta świeczki”.

Solidne przygotowanie się do kampanii świątecznej pomoże Ci określić ten idealny czas wysyłki poszczególnych wiadomości.

Przygotowania do kampanii świątecznej

1. Strategia i cele

Zanim zaczniesz planować poszczególne elementy kampanii, spróbuj najpierw określić co chcesz osiągnąć oraz jak chcesz to osiągnąć. Jako punkt wyjścia może posłużyć analiza obecnej sytuacji - w jakim miejscu jest teraz Twoja firma, a w jakim chcesz żeby była. I co najważniejsze - w jaki sposób w to osiągnąć oraz kiedy będzie wiadomo, że cel został zrealizowany.

Celami kampanii świątecznej mogą być m.in.:

  • Zwiększenie obrotu firmy o 20%,
  • Wzrost sprzedaży o 30%,
  • Zwiększenie liczby fanów na Facebooku o 10%,
  • Zwiększenie dochodu w okresie świątecznym o 10% w porównaniu z wynikami z ubiegłego roku.

Kolejnym krokiem, powinien być wybór najlepszej strategii, która pozwoli zrealizować dany cel kampanii:

  • przeprowadzenie audytu poprzednich i obecnych praktyk email marketingowych firmy,
  • analiza mocnych i słabych stron,
  • odkrycie szans i zagrożeń,
  • analiza zeszłorocznej aktywności konkurencji,
  • określenie grupy docelowej,
  • zaplanowanie rodzajów wiadomości i czasu ich wysyłki (autorespondery, wiadomości transakcyjne, newslettery promocyjne, powiadomienia, itp.),
  • zaplanowanie budżetu kampanii i czasu jej przeprowadzenia.

2. Kluczowe daty - zaplanuj kalendarz wysyłek

Aby zaplanować skuteczny kalendarz wysyłek warto przygotować listę najważniejszych wydarzeń, które można wykorzystać w promocji. Mimo, że powinny one być przede wszystkim związane z grudniem i świętami, to nie warto ograniczać się wyłącznie do tego okresu.

Można również spróbować zlokalizować wydarzenia związanie z Twoją firmą lub branżą, w której działasz. Zacznij od przeanalizowania ruchu na stronie internetowej firmy.

Sprawdź co spowodowało, że akurat danego dnia ruch był większy. Być może są jakieś branżowe święta, o które do tej pory były przez Ciebie pominięte.

Nawet jeśli nie są to oficjalne święta, to póki generują sprzedaż i ruch na stronie, to warto uwzględnić je w kalendarzu.

3. Wewnętrzny i zewnętrzny audyt

Kolejnym ważnym elementem na liście zadań związanych z przygotowaniami do kampanii świątecznej jest analiza poprzednich i aktualnych praktyk email marketingowych.

W szczególności warto sprawdzić wskaźniki skuteczności, aby móc określić mocne i słabe strony poprzednich kampanii. Pamiętaj również o obranych celach oraz sprawdź planowane i finalne wyniki. Wynotuj te elementy, które okazały się skuteczne.

Nie zapomnij również o tych, które wymagają poprawy.

Regularnie monitoruj także działania Twojej konkurencji. Cele Twoich kampanii mogą nie być realne, jeśli nie będziesz zorientowany w sytuacji swojej branży. Wynotuj, które działania email marketingowe w przeszłości prowadziły czołowe firmy z Twojej branży i oszacuj możliwość wdrożenia ich strategii w obecnej sytuacji rynkowej.

Stwórz benchmark najlepszych praktyk, jak optymalny czas wysyłki, przyciągający uwagę temat, który zwiększy wskaźnik otwarć wiadomości oraz angażująca treść, która zapewni wysoką konwersję. Stwórz listę, aby pamiętać o nich podczas planowania i szacowania Twojej strategii działania.

4. Zadbaj o bazę subskrybentów

Tak naprawdę o higienę bazy subskrybentów powinno się dbać regularnie. Jeżeli jednak do tej pory było to przez Ciebie pomijane, to planowana kampania świąteczna jest dobrym momentem, aby zacząć regularnie czyścić swoją bazę adresów email. Poniższy proces pomoże Ci uzyskać maksymalną efektywność z Twojej kampanii świątecznej.

Spróbuj ponownie zaangażować nieaktywnych odbiorców i usuń z listy subskrybentów, którzy nie chcą więcej otrzymywać informacji na temat Twojej firmy. Pamiętaj, że okres świąteczny to czas, w którym zazwyczaj dystrybuuje się więcej ofert promocyjnych niż zazwyczaj. Lepiej zatem od razu usunąć z listy nieaktywne adresy email, które mogą zaniżać statystyki wysyłanych wiadomości oraz generować tzw. zwroty twarde wiadomości - powód niedostarczenia wiadomości do nadawcy jest permanentny, co oznacza że adres email nie istnieje i należy usunąć go z listy.

Z drugiej strony, jest to okazja do “rozgrzania” i zbudowania pozytywnych emocji i oczekiwania wśród tych osób, które będą chciały dokonać zakupów produktów lub usług Twojej firmy jeszcze przed okresem świątecznym.

Aby wywołać wśród odbiorców ponowne zaangażowanie, warto rozważyć wysłanie kilku wiadomości z prowokacyjnymi tematami, (“Czy to już koniec?”, “Tęsknimy za Tobą”), zniżkami, kuponami lub ankietami, za pomocą których klienci będą mogli określić czy nadal są zainteresowani ofertą Twojej firmy.

Jeśli uznają, że oferta wciąż jest dla nich ciekawa, to podjęte działania powinny zwiększyć skuteczność planowanej kampanii świątecznej.

Nikt nie przepada za rosnącym wskaźnikiem rezygnacji z subskrypcji. Nie od dzisiaj wiadomo jednak, że od rozmiaru bazy odbiorców dużo ważniejsza jest jej jakość. Dobrze zatem jest przeprowadzić kampanię angażującą na kilka tygodni przed okresem świątecznym. Adresy, od których nie otrzymasz odpowiedzi, powinny być przeniesione do osobnego segmentu.

Oczywiście możesz wysyłać im niespersonalizowane newslettery promocyjne, ale nie powinny one być czołowym elementem kampanii. Szczególnie, że mogą mieć negatywny wpływ na dostarczalność kluczowych mailingów.

Pamiętaj, aby zawsze skupiać się na takich klientach, którzy odpowiedzą na Twoją wiadomość i wygenerują sprzedaż. Im lepiej zrozumiesz i zaspokoisz ich potrzeby, tym większa będzie efektywność Twojej kampanii email marketingowej. Dodatkowo, higiena bazy odbiorców powinna także poprawić dostarczalność wysyłanych wiadomości.

Zaktualizuj profile swoich klientów. Będziesz mógł w ten sposób sprawniej dopasowywać oferty do potrzeb każdego klienta.

Wykorzystaj dane zebrane za pomocą ankiet oraz behawioralne (kliknięcia i otwarcia poprzednich wiadomości) do procesu segmentacji. Pozwoli Ci to dopasować treść mailingów do zainteresowań odbiorców.

Możesz również poprosić swoich odbiorców uaktualnienie ich profilu i preferencji zanim uruchomisz nowe kampanie. Będzie to dla nich sygnał, że dbasz o ich indywidualne potrzeby i chcesz wysyłać im tylko te oferty, które mogą ich interesować. Takie podejście może mieć wpływ na skuteczność kampanii i zredukować oznaczenia jako spam oraz rezygnacje z subskrypcji do minimum. Odbiorcy nie będą bowiem otrzymywali ofert, które wystawiają ich cierpliwość na próbę.

Oprócz zarządzania istniejącą bazą odbiorców, warto również poświęcić czas na pozyskanie nowych adresów email. Przeanalizuj w tym celu kanały komunikacji z potencjalnymi klientami, jak formularze zapisu, landing page czy portale społecznościowe i zoptymalizuj je pod kątem kampanii świątecznej. Odśwież wezwania do działania (call to action) lub rozważ umieszczenie formularzy zapisu w formie lightbox’a. Dodatkowe adresy email, które uda Ci się pozyskać przed planowaną kampanią świąteczną mogą okazać się inwestycją, która zwróci się w postaci wyższej konwersji.

Staraj się podążać również za trendami. Miej pewność, że wszystkie strony internetowe oraz formularze zapisu są responsywne - kompatybilne z najpopularniejszymi urządzeniami mobilnymi. Wraz z popularyzacją smartfonów oraz tabletów zmieniły się również nawyki klientów. Coraz więcej z nich surfuje, mailuje, a nawet kupuje za pomocą urządzeń mobilnych.

Jeżeli zatem chcesz, aby Twoja komunikacja była skuteczna postaraj się, aby klienci mogli poruszać się po Twojej stronie również za pomocą palca. W przeciwnym razie możesz nie tylko stracić ich zainteresowanie ofertą Twojej firmy, ale również zmniejszyć szansę sprzedaży.

Jak zaprojektować responsywny newsletter dowiesz się z artykułu przygotowanego przez ekspertów GetResponse.

Spróbuj również pozyskać nowe adresy email za pomocą innych metod. Możesz wykorzystać w tym celu kody rabatowe, vouchery lub konkursy organizowane za pomocą social media.

Jednym ze sposobów jest również przekonanie obecnych klientów, aby za nagrodę zachęcali swoich znajomych do subskrypcji.

Pamiętaj, że nowi odbiorcy są zazwyczaj najbardziej aktywni przez pierwsze tygodnie po subskrypcji. Dlatego pozyskanie jak największej ilości nowych adresów email może przekładać się na wydajność kampanii świątecznej.

Więcej informacji na temat budowania bazy odbiorców możesz znaleźć w naszym poradniku - Jak powiększyć bazę email marketingową.

5. Zrób przegląd wiadomości transakcyjnych i automatycznych

Przejrzyj wszystkie automatyczne wiadomości, które są wysyłane do klientów lub odbiorców newsletterów.

Mogą to być potwierdzenia subskrypcji, dokonania zakupu lub informacja o porzuconym koszyku. Być może warto “odświeżyć” ich layout, grafiki lub treść.

Poza tym, koniecznie należy sprawdzić czy poprawnie wyświetlają się na urządzeniach mobilnych.

Czy te wiadomości są spójne z innymi działaniami komunikacyjnymi firmy? Czy wzmacniają przekaz i wartość Twojej firmy w oczach klientów? Miej pewność, że adres nadawcy, stopki i linki umieszczone w wiadomościach automatycznych są aktualne i spójne z pozostałymi newsletterami, które są wysyłane do subskrybentów.

Lepiej mieć pewność, że w trakcie kampanii świątecznej klienci nie będą otrzymywali żadnych wiadomości, które mogą wprowadzać ich w błąd lub wywoływać zamieszanie.

Dowiedz się więcej na temat Marketing Automation oraz Autoresponderów GetResponse.

6. Przeanalizuj jeszcze raz poszczególne elementy newsletterów

Po przeanalizowaniu wiadomości automatycznych i transakcji, zrób przegląd wiadomości promocyjnych, które mają zachęcać odbiorców do wzięcia udziału w promocji świątecznej. Porównaj wiadomości zaplanowane na tegoroczną kampanię z tymi z ubiegłego roku - również wysłanymi przez konkurencję. Być może uda Ci się wygenerować więcej sprzedaży jeśli poprawisz niektóre z tych elementów:

  • Adresy nadawcy oraz “Odpowiedz do”,
  • Pre-header - Zawartość wiadomości znajdująca się ponad nagłówkiem, zawierająca takie elementy jak, fragment treści widoczny, opcje dotyczące wyświetlania zawartości czy odnośniki do portali społecznościowych,
  • CTA (przycisk i treść),
  • Grafiki,
  • Tekst alternatywny,
  • Stopka wiadomości,
  • Mobilna wersja wiadomości,
  • Link umożliwiający rezygnację z subskrypcji,
  • Landing Page poszczególnych kampanii.

7. Przygotuj plan awaryjny

Spodziewaj się niespodziewanego - z takim podejściem najlepiej przygotowywać się do każdej kampanii promocyjnej. Dlatego elementem skutecznej strategii i kampanii promocyjnej są przygotowane działania zastępcze na każdą ewentualność.

Jeżeli nagle sytuacja w Twojej branży radykalnie się zmieni lub główny produkt Twojej kampanii świątecznej nagle przestanie być modny, wtedy warto być przygotowanym na wdrożenie planu B, który pozwoli utrzymać sprzedaż na oczekiwanym poziomie lub, przynajmniej, pokryje koszty kampanii.

8. Testuj

Zanim rozpoczniesz kampanię lub zakończysz dostosowywanie wiadomości automatycznych, zawsze pamiętaj o testach. W ten sposób unikniesz wpadek i nieporozumień na linii firma - subskrybenci i klienci. W szczególności zwróć uwagę na wersje mobilne wiadomości. Postaraj się, aby bez trudu zostały one przeczytane na każdym urządzeniu mobilnym.

Przeanalizowałeś już elementy kampanii email marketingowej, określiłeś najlepszy czas na działanie oraz zaplanowałeś odpowiednią strategię działań, dzięki której zrealizujesz założone cele. Teraz możesz rozplanować szczegółowe działania na poszczególne miesiące.

Święta przychodzą szybciej niż myślisz

1. Październik

Mimo, że do świąt pozostały jeszcze dwa miesiące, to właśnie w październiku wiele firm rozpoczyna swoje kampanie świąteczne. W ten sposób nie tylko przypominają klientom, żeby zaczęli myśleć już o zbliżających się świętach, ale przede wszystkich przyciągają uwagę tej najbardziej niecierpliwej grupy osób. Są to osoby, które zazwyczaj robią zakupy świąteczne bardzo wcześnie z obawy przed późniejszym “szałem zakupowym”.

Nie oznacza to oczywiście, że wraz z nadejściem pierwszego dnia października Twoja oferta świąteczna powinna być już gotowa. Warto jednak wykorzystać ten wczesny nastrój przedświąteczny tej grupy klientów i dodawać do wysyłanych newsletterów elementy wprowadzające w nastrój świąteczny.

2. Listopad

Z komercyjnego punktu widzenia, promocje świąteczne ruszają zaraz po 1 listopada. W sklepach i internecie pojawiają się katalogi ze świątecznymi prezentami, pomysły na prezenty, najlepiej sprzedające się z tej okazji produkty, ozdoby świąteczne, karty podarunkowe oraz różnego rodzaju aplikacje świąteczne.

Dopilnuj, aby Twoi klienci byli przygotowani na otrzymywanie większej ilości newsletterów promocyjnych.

Jako, że sezon świąteczny nie wszedł jeszcze w finalną fazę, spróbuj rozbudzić w klientach oczekiwanie, które powinno zaprocentować większym zaangażowaniem w dalszym etapie kampanii.

Pamiętaj, aby komunikacja była spójna, wartościowa dla odbiorców i skupiała się na korzyściach.

3. Grudzień

Grudzień zaczyna się, coraz popularniejszym Dniem Darmowej Dostawy (2 grudnia). Jeżeli wahasz się czy przystąpić do tej akcji i wysłać z tej okazji newsletter do swoich klientów, to sprawdź co zrobiła Twoja konkurencja rok temu. Lepiej przygotuj ofertę dedykowaną temu wydarzeniu i bądź o krok dalej przed konkurencją.

Kilka kartek z kalendarza dalej jest 6 grudnia, czyli Mikołajki. To oprócz Wigilii i Świąt najważniejszy dzień całej kampanii. Zaplanuj z tej okazji serie wiadomości z przykuwającą uwagę ofertą, rabatami i konkursami. Nie zapomnij o informacjach przypominających o zbliżających się Mikołajkach, ostatniej chwili na złożenie zamówienia oraz najszybszym sposobie dostawy.

4. Styczeń

Mimo, że święta się skończyły to wcale nie znaczy, że wraz z nimi skończyła się gorączka świątecznych zakupów. Co prawda, klienci nie kupują już prezentów dla swoich bliskich, ale za to poszukują prezentów dla siebie. Postaraj się zatem przygotować dla nich specjalną ofertę. Spróbuj wyprzedać te produkty, które w tym okresie mogą jeszcze interesować konsumentów.

Inspirujące pomysły na świąteczne kampanie

Zanim rzucisz się w wir pracy nad promocją świąteczną, poznaj 4 inspirujące pomysły, dzięki którym łatwiej przygotujesz treść promocyjnych newsletterów.

1. Zapytaj o preferencje

Postaraj się, aby wysyłana treść, oferty lub rabaty były dopasowane do potrzeb i zainteresowań Twoich klientów. Aby się tego dowiedzieć wyślij newsletter lub serie autoresponderów za pomocą, których otrzymasz informację zwrotną jakich produktów subskrybenci poszukują z okazji nadchodzących świąt. Ciekawym rozwiążaniem jest przygotowanie listy prezentów dla znajomych lub własna lista oczekiwanych prezentów.

Pamiętaj! Autorespondery i dane behawioralne najlepiej podpowiedzą Ci co interesuje Twoich subskrybentów.

2. Prowadź komunikację

Kampania świąteczna nie musi opierać się wyłącznie na newsletterach promocyjnych. Możesz skorzystać z funkcji autoresponderów dostępnych w GetResponse. Zaplanuj cykl wiadomości, dzięki którym przyciągniesz uwagę i zaangażowanie odbiorców.

Cykl autoresponderów może dotyczyć:

  • przypomnień o trwających promocjach oraz statusach dostawy
  • ofert podobnych do zainteresowań odbiorcy lub jego listy zakupów
  • inspiracji kulinarnych lub oryginalnych przepisów świątecznych
  • konkursów, quizów, itp.

3. Niech odbiorcy zdecydują co będzie zawierała oferta

Pozwól subskrybentom zadecydować, które produkty będą najpopularniejsze podczas specjalnej oferty z okazji Dnia Darmowej Dostawy lub Mikołajek.

Przygotuj 3-dniowy cykl autoresponderów z kategoriami lub produktami, na które odbiorcy mogą głosować. Przeanalizuj potem wskaźnik kliknięć i na jego podstawie przygotuj ofertę z najpopularniejszymi produktami, które powinny zostać wyprzedane w mgnieniu oka.

4. Poświąteczne promocje

Zaoferuj subskrybentom produkty powiązane z tymi, które kupili podczas promocji świątecznej.

Bardzo popularne są ostatnio karty podarunkowe. Dlatego upewnij się, że subskrybenci wiedzą jak ich używać. Prześlij im wszystkie szczegóły w poświątecznych newsletterach lub umieść je na banerach lub stronie internetowej. Być może to właśnie Twoi subskrybenci otrzymali kartę podarunkową (np. Sodexo), za pomocą której mogą skorzystać z oferty Twojej firmy.

Wyjdź na przeciw ich oczekiwaniom i zaprezentuj im jak mogą maksymalnie wykorzystać swój prezent. Przypomnij o ewentualnych zniżkach lub promocjach.

Podsumowanie

Nieważne czy sprzedajesz artykuły spożywcze, elektronikę lub usługi internetowe. Postaraj się maksymalnie wykorzystać nadchodzący okres świąteczny. Postaw sobie cel i postaraj się go zrealizować. A wewnętrznym hasłem, które pomoże Ci zaplanować skuteczną kampanię może być: pytaj i dawaj.

Niech Twoje oferty będą dynamiczne. Pamiętaj, aby tym razem pozwolić klientom zadecydować co chcieliby zobaczyć w świątecznej promocji Twojej firmy.

Ostatnią inspiracją niech będą nasze życzenia: Niech Twoja świąteczna kampania będzie radosna i satysfakcjonująca.

Nie zapomnij o responsywnych wersjach newsletterów. Przecież teraz to nawet Święty Mikołaj ma smartfona - prawda?

Look Book

Płatki śniegu, czerwone tło i przyciski lub Święty Mikołaj - jaki jest udany przepis na najlepszy świąteczny newsletter?

Poniżej prezentujemy 21 świątecznych newsletterów, z których możesz czerpać inspirację do swojej kampanii.

Grafika 1 – Świąteczny newsletter Sky’s HD
Grafika 1 – Świąteczny newsletter Sky’s HD
Grafika 2 – Świąteczne podarunki od Starbucks
Grafika 2 – Świąteczne podarunki od Starbucks
Grafika 3 – Oferty świąteczne od Apparel
Grafika 3 – Oferty świąteczne od Apparel
Grafika 4 – Specjalne oferty od Mattel
Grafika 4 – Specjalne oferty od Mattel
Grafika 5 – Świąteczny newsletter od sieci Target
Grafika 5 – Świąteczny newsletter od sieci Target
Grafika 6 – Świąteczne oferty od Lillian Vernon
Grafika 6 – Świąteczne oferty od Lillian Vernon
Grafika 7 – Świąteczne oferty od Barnes & Noble
Grafika 7 – Świąteczne oferty od Barnes & Noble
Grafika 8 – Świąteczne życzenia od JCP
Grafika 8 – Świąteczne życzenia od JCP
Grafika 9 – Świąteczne oferty od Backcountry
Grafika 9 – Świąteczne oferty od Backcountry
Grafika 10 – Świąteczne życzenia od rodziny NBC
Grafika 10 – Świąteczne życzenia od rodziny NBC
Grafika 11 – Świąteczne oferty od Carrefour
Grafika 11 – Świąteczne oferty od Carrefour
Grafika 12 – Świąteczne oferty od Dr. Oetker
Grafika 12 – Świąteczne oferty od Dr. Oetker
Grafika 13 – Świąteczne oferty od Empik
Grafika 13 – Świąteczne oferty od Empik
Grafika 14 – Świąteczne oferty od RTV EURO AGD
Grafika 14 – Świąteczne oferty od RTV EURO AGD
Grafika 15 – Świąteczne życzenia od Hugo Boss
Grafika 15 – Świąteczne życzenia od Hugo Boss
Grafika 16 – Świąteczne oferty od LifeStyle
Grafika 16 – Świąteczne oferty od LifeStyle
Grafika 17 – Świąteczne oferty od MK Cafe
Grafika 17 – Świąteczne oferty od MK Cafe
Grafika 18 – Świąteczne oferty od Pandora Club
Grafika 18 – Świąteczne oferty od Pandora Club
Grafika 19 – Świąteczne oferty od Rossmann
Grafika 19 – Świąteczne oferty od Rossmann
Grafika 20 – Świąteczne życzenia od Stilago
Grafika 20 – Świąteczne życzenia od Stilago
Grafika 21– Świąteczne oferty od YES
Grafika 21 – Świąteczne oferty od YES

Autorzy

Maciej Ossowski
Maciej Ossowski
Dyrektor ds. Edukacji
maciej.ossowski@getresponse.com
Michał Leszczyński
Michał Leszczyński
Ekspert ds. Edukacji
michael.leszczynski@getresponse.com