Halloween:
Komunikacja po webinarze z ofertą upsellingową

Halloween : Komunikacja po webinarze z ofertą upsellingową

Scenariusz kampanii:

Przeprowadzasz webinar o tym, jak własnoręcznie zrobić dekoracje na Halloween, aby Twoi goście mogli wyprawić najlepszą imprezę roku.

Po webinarze chcesz wysłać kampanię mailingową, aby dostarczyć uczestnikom materiały, o których wspominała Twoja prezentacja.

Po kilku dniach chcesz wysłać kolejną kampanię, tym razem uwzględniając w niej ofertę upsellingową – na przykład możliwość kupna książki kucharskiej z najlepszymi tematycznymi przepisami.

Aby Twoja kampania była jeszcze skuteczniejsza, chcesz później wysłać dodatkową wiadomość retargetującą do uczestników, którzy wykazali zainteresowanie, ale nie dokończyli zamówienia.

Jak działa ten cykl marketing automation:

Ten cykl zaczyna się wtedy, gdy użytkownik zarejestruje się na webinar przez landing page.

Następnie element segmentu dynamicznego rozdziela kontakty na dwie grupy: osoby, które wzięły udział w webinarze, i osoby, które się zarejestrowały, ale nie pojawiły się na samym webinarze.

Uczestnikom przypisujesz tag: halloween_webinar_uczestnik. Tak nadany tag możesz wykorzystać w przyszłych kampaniach.

Następnie obie grupy odbiorców otrzymają stosowną komunikację po webinarze. Te wiadomości będą jasno wskazywać, czy ktoś wziął udział w webinarze, czy nie, ale dostarczą identyczne treści – na przykład materiały, które zostały obiecane na etapie prezentacji lub nagranie wideo całego webinaru.

Po upływie dwóch dni obie grupy odbiorców otrzymają wiadomość z ofertą upsellingową. Tym razem będzie to identyczna wiadomość skierowana do obydwu grup odbiorców.

Następnie system sprawdzi, czy odbiorcy kliknęli w link do oferty upsellingowej:

  • osoby, które kliknęły w link, otrzymają tag „zainteresowani_oferta_halloweenowa” oraz 5 punktów scoringowych.
  • osoby, które nie kliknęły w link, otrzymają kolejną wiadomość z tą samą ofertą.

System następnie sprawdzi, czy osoby, które kliknęły w link, ostatecznie skonwertowały (w naszym wypadku jest to wizyta na stronie z podziękowaniem za zakup). Jeśli tak, to taki kontakt otrzyma tag „oferta_halloweenowa_kupili”.

Odbiorcy, które nie kliknęły w link z drugiej wiadomości z ofertą upsellingową, otrzymają tag „oferta_halloweenowa_niezainteresowani”.

W tym momencie cykl marketing automation się kończy, ale możesz go dalej rozwinąć poprzez dodanie kolejnych elementów do wysyłki wiadomości lub tagowanie kontaktów w oparciu o zachowanie.

Movember (Wąsopad):
Spersonalizowana kampania onboardingowa oparta na płci odbiorc

Movember (Wąsopad) : Spersonalizowana kampania onboardingowa oparta na płci odbiorcy

Scenariusz kampanii:

Okazujesz wsparcie dla inicjatywy Movember Polska, dzieląc się częścią zysków z kampanii z organizacjami wspierającymi wykrywanie „męskich” nowotworów.

Chcesz, aby Twoje działania były skuteczne, więc prowadzisz sekwencję wiadomości onboardingowych, aby edukować odbiorców i zachęcić ich do działania. Liczysz na to, że więcej osób wesprze całą inicjatywę.

Jako że na Twojej liście mailingowej są zarówno kobiety, jak i mężczyźni, najpierw chcesz rozdzielić ich na dwa segmenty. Dzięki temu będziesz w stanie dostosować resztę cyklu wiadomości do preferencji odbiorców.

Przykładowo, pozwoli Ci to wytłumaczyć mężczyznom, że biorąc udział w akcji, najpierw muszą się ogolić, a dopiero potem zapuścić zarost i go pielęgnować. Kobiety z kolei mogą otrzymywać informacje o tym, jak mogą wesprzeć całą akcję lub jak mogą przekonywać kolegów do wzięcia udziału w inicjatywie.

Osoby, które nie klikną w link z pierwszej wiadomości, będą dalej otrzymywać uniwersalne wiadomości, które zawierają oferty zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.

Jak działa ten cykl marketing automation:

Ten cykl zaczyna się od wysyłki wiadomości do całej listy. Wiadomość zawiera oferty dla mężczyzn i kobiet, co ułatwi Ci podzielenie listy według płci.

Osoby, które klikną w ofertę dla mężczyzn, otrzymają tag „wasopad_mezczyzni”. Osoby, które klikną w ofertę dla kobiet, otrzymają tag „wasopad_kobiety”. Kontakty, które nie wykonały żadnego działania, nie otrzymają żadnego taga.

Po odczekaniu jednego dnia, każda z trzech grup kontaktów otrzyma pierwszą, spersonalizowaną wiadomość.

Po kolejnych dwóch dniach nastąpi wysyłka kolejnej wiadomości.

Możesz rozbudować ten cykl marketing automation, dodając do niego wysyłkę kolejnych wiadomości oraz stosując tagi, punkty scoringowe lub inne elementy, które sprawdzą, czy nastąpiła konwersja kontaktu.

Boże Narodzenie:
Seria wiadomości z ostateczną ofertą opartą na zaangażowaniu

Boże Narodzenie : Seria wiadomości z ostateczną ofertą opartą na zaangażowaniu

Scenariusz kampanii:

Chcesz przeprowadzić dwunastodniową kampanię marketingową z okazji Świąt Bożego Narodzenia.

Przez 12 dni będziesz codziennie wysyłać wiadomości z najnowszymi ofertami. Każda wiadomość podsumuje najnowsze promocje i skieruje kontakty na landing page.

Aby lepiej poznać swoich odbiorców i nagradzać tych najaktywniejszych, będziesz przypisywać punkty scoringowe w oparciu o aktywność, którą w tym przypadku będzie klikanie w linki.

Na podstawie tej informacji będziesz przedstawiać różne oferty tym, którzy:

  • są aktywni i zostają klientami,
  • są aktywni, ale zostają klientami,
  • nie są zbyt aktywni i nie reagują na Twoje wiadomości.

Jak działa ten cykl marketing automation:

Ten cykl zaczyna się wraz z wysyłką pierwszej wiadomości z całej serii.

Jeśli ktoś kliknie w link prowadzący do oferty, przypiszesz mu 5 punktów scoringowych

Odbiorcy, którzy nie klikną w link, przejdą do kolejnego elementu i będą czekać.

Po upływie 24 godzin wyślesz tym osobom drugą wiadomość i cały proces będzie się powtarzał przez kolejne 10 dni.

Na końcu całego cyklu – gdy wyślesz już wszystkie zaplanowane wiadomości – podzielisz kontakty na trzy grupy.

Kontakty, które otrzymały konkretną liczbę punktów i skonwertowały w klientów, otrzymają promocję na kolejne zamówienie, na przykład dłuższy okres gwarancyjny lub darmową dostawę w trybie ekspresowym.

Kontakty, które nie skonwertowały w klientów, ale wykazały zainteresowanie, otrzymają dodatkową zniżkę lub darmową wysyłkę pierwszego zamówienia, niezależnie od jego wartości.

Najmniej zaangażowane kontakty otrzymają darmową wysyłkę pierwszego zamówienia, ale tylko w ramach określonej kwoty.

Czarny Piątek:
Wyprzedaż ograniczona czasowo

Czarny Piątek : Wyprzedaż ograniczona czasowo

Scenariusz kampanii:

Prowadzisz ograniczoną czasowo wyprzedaż z okazji Czarnego Piątku.

Zamiast wysyłać tylko jedną wiadomość, tworzysz całą serię wiadomości, gdzie każda z nich dotyczy nieco innych produktów. Każdy email ma przypominać o czasie, który pozostał do końca wyprzedaży.

Aby uniknąć wysyłania kolejnych wiadomości do osób, które skonwertują, korzystasz z filtru po wysyłce każdej dodatkowej wiadomości. W ten sposób możesz skupić się na kontaktach, które jeszcze nie są Twoimi klientami.

Podczas sprawdzania konwersji poszczególnych odbiorców, możesz im też przypisać nowe tagi, aby sprawdzić, która oferta nakłoniła ich do kliknięcia w link.

Jak działa ten cykl marketing automation:

Ten cykl zaczyna się do wiadomości ogłaszającej początek wyprzedaży z okazji Czarnego Piątku.

Po wysyłce wiadomości system zaczeka 6 godzin, aby zidentyfikować kontakty, które skonwertowały i te, które nie skonwertowały

Kontakty, które skonwertują, otrzymają taga „cp_glowna_oferta”.

Kontakty, które nie skonwertują, otrzymają kolejną wiadomość z inną ofertą.

Po wysyłce tej wiadomości system ponownie odczeka 6 godzin, aby zidentyfikować kontakty, które skonwertowały.

Kontakty te otrzymają taga „cp_kurtki”.

Kontakty, które nie skonwertują, otrzymają ostatnią wiadomość ze zniżką na produkt z konkretnej kategorii, na przykład tenisówki.

Po wysyłce tej ostatniej wiadomości, system po raz kolejny odczeka 6 godzin, aby zidentyfikować kontakty, które skonwertowały.

Jeśli ktoś jeszcze skonwertuje w trakcie trwania tego cyklu, otrzyma taga „cp_tenisowki”.

Czarny Piątek:
Wyprzedaż z ofertą ograniczoną do konkretnej liczby osób

Czarny Piątek : Wyprzedaż z ofertą ograniczoną do konkretnej liczby osób

Scenariusz kampanii:

Prowadzisz wyprzedaż z limitowaną ofertą z okazji Czarnego Piątku.

Aby naprawdę zaangażować klientów, postanawiasz zmienić kampanię w grę.

Co to za gra? Im wcześniej ktoś kliknie w link z oferty, tym lepszą ofertę dostanie.

W tym celu skorzystasz z filtrów, spersonalizowanych wiadomości i różnych kodów zniżkowych.

Jak działa ten cykl marketing automation:

Ten cykl rozpoczyna się od wiadomości ogłaszającej wyprzedaż oferty limitowanej z okazji Czarnego Piątku. Ta wiadomość wyjaśnia reguły gry, w którą chcesz zaangażować odbiorców.

Po wysyłce pierwszej wiadomości system sprawdzi, czy subskrybenci kliknęli w baner. Kontakty, które klikną w link, przejdą przez filtr, który rozdzieli wszystkich na trzy grupy w oparciu o to, jak szybko ktoś podejmie działanie.

Od razu po kliknięciu w pierwszy baner, kontakty z każdej grupy otrzymają wiadomość z kodem zniżkowym.

Po 12 godzinach system sprawdzi, czy kontakty skonwertowały. Jeśli tak się nie stanie, każda z grup otrzyma dodatkową wiadomość retargetującą, która przypomni subskrybentom o ofercie, którą wkrótce przegapią.

Cyber Poniedziałek:
Seria wiadomości po porzuceniu koszyka

Cyber Poniedziałek: Seria wiadomości po porzuceniu koszyka

Scenariusz kampanii:

Ten Cyber Poniedziałek musi Ci się opłacić.

Właśnie dlatego masz zamiar wysłać serię wiadomości po porzuceniu koszyka.

Dodatkowo, nie chcesz rozdawać zniżek komu popadnie.

Z tej przyczyny tylko ostatnia wiadomość z serii wiadomości retargetujących będzie zawierać kod zniżkowy. Pozostałe dwie wiadomości będą przypomnieniami i propozycją pomocy.

Możesz w tym celu poinformować odbiorców o darmowym zwrocie towaru lub pieniędzy, jeśli będą niezadowoleni z zakupów.

Jak działa ten cykl marketing automation:

Aby skorzystać z tego cyklu marketing automation, musisz najpierw skonfigurować sklep za pomocą jednej z naszych gotowych integracji.

Jeżeli używasz Magento, WooCommerce lub PrestaShop – nie ma nic prostszego. Wystarczy, że wykonasz wszystkie kroki instrukcji połączenia sklepu ecommerce z GetResponse.

Gdy już ustawisz taką integrację, możesz zacząć cykl marketing automation od elementu, który będzie czekać na informację o porzuconych koszykach.

Po otrzymaniu takiej informacji, nasz system wyśle Twoim kontaktom wiadomość retargetującą. Na tym etapie to może być zwykłe przypomnienie z propozycją pomocy w powrocie do koszyka i zaprezentuje produkt, który zainteresował niedoszłego klienta. Następnie sprawdzimy, czy odbiorca skonwertuje – zrobimy to poprzez wpisanie do cyklu adresu URL, do którego powinien przejść po wypełnieniu zamówienia.

Jeśli odbiorca nie dokona zakupu w ciągu 6 godzin, wyślemy mu kolejną wiadomość retargetującą.

Tym razem jej zawartość może się różnić – na przykład możesz wspomnieć, że oferujesz darmowy zwrot towaru lub gwarancję zwrotu pieniędzy.

Jeśli odbiorca skonwertuje, przypiszemy mu taga „cyber_poniedzialek_skonwertowani”. Po wysyłce drugiej wiadomości retargetującej sprawdzimy, czy odbiorcy odwiedzili stronę z podziękowaniem, która pojawia się po zakończeniu transakcji.

Jeśli ktoś odwiedzi tę stronę, przypiszemy mu taga „cyber_poniedzialek_skonwertowani”.

W przeciwnym wypadku zaczekamy jeszcze 2 dni, zanim wyślemy ostateczną ofertę – zniżkę lub darmową dostawę pierwszego zamówienia.

Możesz zakończyć cykl po wysyłce ostatniej wiadomości retargetującej lub wykorzystać inne kanały marketingowe, aby ponownie dotrzeć do potencjalnych klientów.

Boże Narodzenie:
Rekomendowane produkty w oparciu o wcześniejsze nawyki zakupowe

Boże Narodzenie: Rekomendowane produkty w oparciu o wcześniejsze nawyki zakupowe

Scenariusz kampanii:

Święta Bożego Narodzenia to intensywny okres dla wszystkich sprzedawców. Większość z nich prowadzi mocne kampanie marketingowe, często i gęsto zalewając skrzynki pocztowe klientów ofertami promocyjnymi.

Właśnie dlatego w tym roku masz zamiar zrobić coś innego. Zamiast zgadywać, co Twoi odbiorcy chcieliby kupić, tę kampanię przeznaczysz na bardziej stargetowane podejście.

Będziesz wysyłać wiadomości z rekomendacjami produktowymi do klientów w oparciu o ich wcześniejsze zakupy.

Liczysz na wysłanie mniej wiadomości, ale za to bardziej trafnych, co powinno zaowocować wysokim współczynnikiem konwersji.

Jak działa ten cykl marketing automation:

Ten cykl jest bardzo prosty, ale i bardzo skuteczny.

Aby taki cykl zaczął działać na Twoją korzyść, musisz najpierw połączyć sklep online z GetResponse.

Jak już wcześniej wspominaliśmy, jeżeli używasz Magento, WooCommerce lub PrestaShop, możesz to zrobić, postępując zgodnie z instrukcjami.

Gdy już to zrobisz, nasz system będzie otrzymywać informacje z Twojego sklepu, na przykład wtedy, gdy ktoś coś w nim kupi. Tutaj przechodzimy do pierwszego elementu całego cyklu – czekamy na informację, czy któryś z potencjalnych klientów dokona zakupu.

Jeśli tak się stanie, nasz system przypisze taga „swieta_skonwertowani” wszystkim nowo skonwertowanym klientom

Następnie cykl wyśle do tych osób wiadomość. Może to być podziękowanie za zakupy lub potwierdzenie transakcji ze wszystkimi istotnymi informacjami, takimi jak polityka zwrotów lub przewidywany czas dostawy

Nasz system odczeka 10 dni, zanim wyśle kolejną wiadomość – tym razem będzie ona zawierać rekomendacje produktów.

Gdy już zaprezentujemy klientom te produkty, skonwertowani klienci otrzymają 5 dodatkowych punktów scoringowych, aby podkreślić ich znaczenie dla Twojej firmy.

Jeśli chodzi o osoby, które nie skonwertują, to po 5 kolejnych dniach nasz system wyśle im ostatnią wiadomość z prośbą o napisanie recenzji na Twojej stronie internetowej.