Przygotuj formularz zapisu

Zainteresowani Twoim produktem użytkownicy, którzy nie są jeszcze gotowi do zakupu, prawdopodobnie będą chcieli zapisać się na Twoją listę mailingową. Jeżeli odpowiednio zaplanujesz komunikację email marketingową, będziesz mógł przekształcić subskrybentów w płacących klientów.

  • Wykorzystaj kreator formularzy zapisu i stwórz formularz spójny z wizerunkiem Twojej firmy. Dwa miejsca, w których będzie on najskuteczniejszy, to sekcja header strony internetowej oraz obszar tuż poniżej.
  • Pamiętaj o umieszczeniu call to action w treści formularza.

Daj użytkownikom możliwość zapisania się na listę podczas rejestracji

Jeżeli oferujesz treści wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników (darmowe lub płatne), dodaj pole wyboru pozwalające na dołączenie do subskrypcji.

  • Twój formularz powinien dawać jasno do zrozumienia, że po zapisaniu się na newsletter, subskrybenci będą otrzymywali wyłącznie wartościowe treści.
  • Przygotuj różne warianty zapisu: dla klientów, którzy chcą dokonać zakupu; potencjalnych klientów, którzy proszą o przygotowanie oferty; czytelników, którzy chcą pobrać raport lub poradnik.

Wykorzystaj reklamy na Facebooku do przyciągania ruchu

Zastanów się nad ulubionymi czynnościami Twoich docelowych odbiorców, następnie dobierz odpowiednie słowa kluczowe, które przyciągną potencjalnych klientów

  • Wybierz grono odbiorców na podstawie zainteresowań oraz danych demograficznych, jak np. wiek, płeć oraz lokalizacja.
  • Nie kieruj użytkowników bezpośrednio na stronę główną (chyba, że jest zoptymalizowana pod kątem konwersji). Kieruj ich na dedykowany landing page ze specjalną ofertą i formularzem zapisu.

Zorganizuj konkurs na Facebooku

Osoby, które polubiły Twój profil na Facebooku, są idealną grupą docelową. Jeżeli zaoferujesz im możliwość zdobycia zniżki lub nagrody, zwiększysz szansę na to, że zrobią u Ciebie zakupy.

  • Zorganizuj konkurs lub loterię. Chętnych do wzięcia udziału poproś o adres email i zapisanie się na listę subskrybentów.
  • Do wyłonienia zwycięzcy wykorzystaj aplikacje konkursowe. Uczestnicy będą starali się zachęcić swoich znajomych i fanów do oddania głosu i tym sposobem napędzą jeszcze większy ruch na Twoim profilu.

Zachęć do zapisu

Najprostszą zachętą może być zwykły kupon rabatowy dla wszystkich osób, które zapiszą się na Twoją listę.

  • Stosuj unikalne kody rabatowe. Automatycznie wysyłane po każdej subskrypcji, pomogą Ci wyłonić grupę osób, które zapisały się, aby je otrzymać.
  • Jeżeli sprzedajesz np. usługi lub produkty informatyczne, możesz zaoferować darmowy raport, poradnik lub infografikę.

Zbieraj adresy email podczas tradycyjnych zakupów

Poproś klientów o adres email podczas zakupów w tradycyjnym sklepie. Zawsze informuj ich o dodaniu adresu do listy mailingowej i sposobie, w jaki mogą zrezygnować z subskrypcji.

  • Inna wersja tej strategii polega na proszeniu klientów o adres email podczas kontaktu z Biurem Obsługi Klienta. Zadowolony klient nie będzie miał nic przeciwko temu.
  • Stosuj subskrypcję z potwierdzeniem: do wiadomości z podziękowaniem dołącz kod promocyjny.

Przygotuj program polecający

Jakość produktu w połączeniu z motywacją do zapisu może zainspirować użytkowników do promowania Twojego rozwiązania wśród przyjaciół i dodatkowo zwiększać liczbę osób na liście subskrybentów. Ludzie zwykle mają zaufanie do ofert, które zostały im polecone przez znajomych

  • Dodaj do formularza zapisu pole, w którym nowi subskrybenci będą mogli wpisać dane osób, które poleciły im Twój produkt.
  • Zaprojektuj stronę internetową dla subskrybentów, którzy mają zamiar polecić usługę innym osobom.
  • Każda z osób, która ma zamiar polecić Twoja usługę, powinna otrzymać dedykowany link do wykorzystania w mailu lub mediach społecznościowych. Za każdym razem, gdy ktoś skorzysta z linka, akcja ta zostanie zapisana na koncie wybranego subskrybenta.

Zaproponuj barter właścicielom dużych list

Spróbuj nawiązać współpracę z kimś, kto dysponuje dużą listą subskrybentów. Tym sposobem możesz znacznie rozbudować swoją listę.

  • Przygotuj listę rzeczy, które możesz wykonać w ramach barteru. Skontaktuj się z właścicielami dużych list i zaproponuj wymianę - Twoje usługi w zamian za możliwość promocji wśród ich subskrybentów
  • Wykorzystaj gościnne blogowanie. Przygotuj treści na potrzeby popularnego bloga lub poczytnego newslettera, w zamian za możliwość zamieszczenia krótkiej biografii i linka do Twojej strony.

Udzielaj się na forach dyskusyjnych

  • Nie możesz umieścić formularza zapisu bezpośrednio w komentarzu, jednak w opisie pod postem możesz zamieścić kierujący do niego link.
  • Umieść link do treści na swojej stronie, która jest bezpośrednio związana z tematem dyskusji. Upewnij się, że formularz zapisu na stronie jest widoczny.
  • Pielęgnuj osobiste relacje. Gdy już kogoś poznasz, powiedz mu o swojej liście mailingowej. Możesz również zaproponować wzajemną subskrypcję.

Zoptymalizuj drukowane materiały pod kątem urządzeń mobilnych

Umieść w swoich materiałach kod QR, aby ułatwić klientom przejście na stronę internetową

  • Przekieruj użytkowników na swój profil na Facebooku, responsywny landing page lub formularz zapisu.
  • Zeskanowanie kodu może również skutkować dodaniem numeru Twojej firmy do książki telefonicznej (vCard), wysłaniem maila z pytaniem lub zgłoszeniem się do konkursu, itd.