Wprowadzenie

Witaj w GetResponse! Na pewno będziesz zadowolony z wyboru naszej platformy – tak jak ponad 350 000 klientów z całego świata.

Przygotowaliśmy ten mini-przewodnik, aby Twoje przejście z SALESmanago do GetResponse przebiegło gładko i przyjemnie. Po zapoznaniu się z nim będziesz wiedzieć wszystko, czego potrzebujesz, by rozpocząć pracę z naszym systemem.

Dzięki lekturze przewodnika poznasz:

  • terminologię stosowaną w koncie GetResponse,
  • sposoby na przeniesienie bazy adresowej i wiadomości do GetResponse,
  • instrukcję korzystania z Marketing Automation i systemu CRM GetResponse,
  • sposoby na łatwe zintegrowanie platformy z innymi serwisami, z których korzystasz,
  • odpowiedniki narzędzi, których używałeś w SALESmanago...
  • ...a także całą gamę innych funkcji, które masz teraz na wyciągnięcie ręki!

Zaczynajmy!

Niniejszy poradnik jest skierowany do aktualnych klientów GetResponse, którzy uprzednio korzystali z rozwiązania SALESmanago oferowanego przez Benhauer Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Dokument został stworzony wyłącznie w celach informacyjnych i ma na celu ułatwienie nowym użytkownikom GetResponse, którzy podjęli decyzję o zmianie dostawcy usługi platformy marketingowej, przeniesienie treści, które zgodnie z prawem i odpowiednimi regulaminami usług, mogą zostać przenoszone pomiędzy dostawcami. GetResponse nie gwarantuje kompletności i aktualności treści i linków zawartych w dokumencie. GetResponse nie jest w żaden sposób powiązana z SALESmanago/Benhauer Sp. z o.o., a treść tego dokumentu nie została przedstawiona do uprzedniej autoryzacji Benhauer Sp. z o.o..

Słownik pojęć GetResponse

Na początek przyjrzyjmy się terminologii stosowanej w GetResponse. Niektóre z poniższych nazw będą dla Ciebie nowe, inne nie różnią się od tych, które już poznałeś.

GetResponseSALESmanago
KontaktyKontakty
Listy Kampanie i Lejki
Newsletter E-mail
Autoresponder Autoresponder
RSS-to-EmailDynamiczne newslettery
(z możliwością zastosowania dla kanału RSS)
Marketing Automation Procesy Automatyzacji
Cykl automation Workflow
FormularzeFormularze
StatystykiAnalityka
Testy A/BTesty A/B/X
Edytor wiadomości Kreator E-maili drag&drop
CRMCRM
Cykle sprzedaży Kampanie i lejki
ZadaniaZadania

Przeniesienie bazy adresowej

U podstaw sukcesu działań email marketingowych leży baza adresowa. Zgromadziłeś już grupę lojalnych odbiorców? Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś przeniósł ich adresy do konta GetResponse! Aby to zrobić, w pierwszej kolejności eksportuj dane z konta SALESmanago.

  1. Zaloguj się do konta SALESmanago i przejdź do zakładki CRM >> Lista kontaktów >> Eksport kontaktów. Wpisz nazwę pliku i wybierz kontakty, które przeniesiesz do GetResponse.

  2. W kolejnych zakładkach zaznacz zakres danych do eksportu i wskaż folder zapisu pliku z kontaktami.

  3. Kliknij przycisk Eksportuj. Po zakończeniu operacji otrzymasz wiadomość zawierającą listę kontaktów w formacie XLS.

  4. Teraz możesz zalogować się do konta GetResponse i importować bazę adresową w zakładce Kontakty >> Listy kontaktów >> Dodaj kontakty. Wskaż metodę dodania nowych kontaktów: „Dodaj plik, importuj z serwisów lub wklej wiele adresów”, a następnie wybierz plik z adresami odbiorców.

  5. Dodatkowo, masz możliwość wprowadzenia zaawansowanych ustawień importu. Dzięki nim możesz określić, które dane zostaną zaimportowane: wszystkie, informacje tylko o nowych kontaktach, a może tylko zaktualizowane dane istniejących kontaktów? W ostatnim kroku potwierdź, że masz zgodę na dodanie osób do bazy. Nasi specjaliści upewnią się, że baza spełnia wszystkie kryteria naszego systemu antyspamowego Hydra – i będziesz gotowy do rozpoczęcia kampanii marketingowej!

    Więcej informacji na temat importu kontaktów (i nie tylko!) znajdziesz w przygotowanych przez nas materiałach pomocniczych.

    Przeniosłeś już bazę adresową do GetResponse? To doskonała okazja do uporządkowania jej. Spróbuj ponownie zaangażować odbiorców, którzy nie otwierają wiadomości od Ciebie. A jeśli to nie zadziała… po prostu pozwól im odejść. ;) Usunięcie „martwych” adresów zmniejszy koszt działań email marketingowych i znacznie poprawi statystyki kampanii.

    Potrzebujesz inspiracji? Znajdziesz ją w tym poradniku.

Przeniesienie wiadomości

Bez względu na to, czy wysyłasz proste emaile tekstowe czy rozbudowane kreacje HTML, możesz bez trudu przenieść je do konta GetResponse.

Emaile tekstowe

  1. Jeśli chcesz skopiować tylko treść newslettera, po prostu wyślij do siebie kopię wybranej wiadomości. Możesz także skopiować tekst bezpośrednio z edytora SALESmanago (Email Marketing >> Lista E-maili >> Edytuj).

  2. Zaloguj się do konta GetResponse i stwórz nową wiadomość. Zrobisz to w zakładce Email marketing >> Newslettery >> Stwórz newsletter (lub Email marketing >> Autorespondery >> Stwórz nowy).

  3. Możesz zaprojektować newsletter od początku lub wykorzystać jeden z setek gotowych szablonów. Dodaj pole tekstowe i wklej skopiowany tekst w wybranym miejscu.

Więcej informacji na temat tworzenia emaili w GetResponse znajdziesz tutaj.

Szablony emaili

  1. Aby przenieść szablon wiadomości, potrzebujesz jego kodu HTML. W koncie SALESmanago wybierz menu E-mail Marketing >> Lista Szablonów i wskaż interesujący Cię newsletter. Kliknij przycisk Edytuj i przejdź do widoku kodu HTML szablonu. Skopiuj cały kod.

  2. Następnie przejdź do konta GetResponse i stwórz nową wiadomość. Zrobisz to w zakładce Email marketing >> Newslettery >> Stwórz newsletter (lub Email marketing >> Autorespondery >> Stwórz nowy). W sekcji Szablon, z menu po lewej stronie wybierz opcję Zaimportuj. Ostatni krok to wklejenie kodu HTML szablonu w wyznaczonym polu.

Uwaga:

Upewnij się, że kopiując szablony wiadomości i inne treści nie naruszasz niczyich praw, w szczególności praw autorskich, znaków towarowych i innych praw własności intelektualnej – zarówno tych przysługujących SALESmanago, jak i innym osobom trzecim. W razie wątpliwości, zasięgnij profesjonalnej porady prawnej.

CRM GetResponse

Dzięki systemowi CRM GetResponse możesz połączyć wszystkie działania marketingowe i sprzedażowe w jednym miejscu. Intuicyjny interfejs sprawi, że w mgnieniu oka zyskasz dostęp do wszelkich potrzebnych informacji o każdym kliencie. W tym celu będziesz tworzyć cykle sprzedaży CRM.

Tworzenie cyklu sprzedaży

  1. Stwórz nowy cykl sprzedaży. Zrobisz to w zakładce CRM >> Utwórz cykl sprzedaży. Możesz skorzystać z domyślnego szablonu cyklu sprzedaży, który zawiera pięć etapów: trzy otwarte i dwa zamknięte. W każdej chwili możesz dodać do cyklu własne etapy, by lepiej dopasować go do procesów zachodzących w Twojej firmie.

  2. Wprowadź nazwę cyklu i jego poszczególnych etapów.

  3. Kliknij przycisk Zapisz, aby zachować wprowadzone zmiany.

Dodawanie klientów do cyklu

  1. Jeśli chcesz przenieść klientów z utworzonego w SALESmanago lejka sprzedażowego do cyklu sprzedaży w GetResponse, postępuj według instrukcji 1-4 zawartych w rozdziale Przeniesienie bazy adresowej. W zakładce Wybór kontaktów możesz wskazać klientów z konkretnego lejka sprzedażowego.

  2. Aby dodać klientów do cyklu sprzedaży, przejdź na stronę CRM >> Zarządzaj cyklami sprzedaży i wybierz interesujący Cię cykl. Kliknij przycisk Dodaj klientów.

  3. Wskaż, na jakiej liście lub w którym filtrze znajdują się kontakty, które chcesz dodać do cyklu sprzedaży.

  4. Jeśli chcesz, aby kontakty dodawane na wybraną listę były automatycznie zamieniane w klientów, uruchom opcję automatycznej konwersji. W tym celu wybierz opcję Konwertuj przyszłe i istniejące kontakty. Po wyborze odpowiednich ustawień, kliknij przycisk Dalej.

  5. W kolejnym kroku utwórz profil klienta, m.in. wprowadź etykietę dla dodawanych klientów, wskaż opiekuna klientów i etap, do którego chcesz ich dodać. Po wprowadzeniu wszystkich danych, kliknij Dalej.

Zadania i komentarze

Tak, jak robiłeś to w SALESmanago, w GetResponse również możesz planować zadania, które znacznie ułatwią pracę z klientami. Masz do dyspozycji kilka rodzajów zadań: email, telefon, spotkanie z klientem lub inne zdarzenie (własne).

Integracje

GetResponse oferuje dostęp do integracji z wieloma serwisami, których już używasz. Nie będziesz miał problemu z odnalezieniem tych, z którymi połączyłeś wcześniej konto SALESmanago.

  1. Wszystkie dostępne integracje wraz z instrukcją ich aktywacji znajdziesz na tej stronie. Niektóre z nich są wyszczególnione w Twoim koncie w menu Moje konto >> Integracje i API.

  2. Wybierz z listy interesujący Cię serwis i wprowadź wymagane dane.

W GetResponse ciągle dodajemy nowe integracje. Jeśli nie znalazłeś na liście programu, z którym chcesz połączyć konto GetResponse, napisz do nas!

Odpowiedniki narzędzi, które znasz z SALESmanago

Jak już na pewno zauważyłeś, istnieje wiele podobieństw między narzędziami SALESmanago i GetResponse.

Kontakty

Tak, jak w koncie SALESmanago, w GetResponse zdobywasz nowe kontakty. Możesz zarządzać ich danymi w menu Kontakty na górze strony.

Newslettery

Aby zrealizować jednorazową wysyłkę wiadomości do odbiorców, dotychczas tworzyłeś kampanię, a następnie wysyłałeś mailing. W GetResponse taki typ wysyłki nosi nazwę newslettera.

Listy

Utworzone przez Ciebie listy odbiorców w SALESmanago były nazywane lejkami. Ich odpowiednikiem w GetResponse są po prostu listy. Masz możliwość stworzenia do 500 list, a następnie zaplanowania dla każdej z nich odpowiedniej strategii marketingowej. Wszystkie założone listy znajdziesz w zakładce Kontakty >> Listy kontaktów.

Autorespondery

Serie automatycznych wiadomości noszą w obu systemach taką samą nazwę: Autorespondery.

Zespół

W SALESmanago miałeś możliwość dodania kilku kont użytkowników i przypisania im różnych ról oraz uprawnień. W GetResponse będziesz używał w tym celu funkcji Zespół. Dzięki temu znacznie ułatwisz pracę zespołu, jednocześnie zachowując pełną kontrolę nad wszystkimi projektami. W zależności od wybranego pakietu, możesz dodać do konta różną liczbę użytkowników. Sprawdź nasz cennik, aby porównać dostępne pakiety.

RSS-to-email

Planując automatyczną wysyłkę emaili z najnowszymi publikacjami (np. na blogu), w SALESmanago korzystałeś z Dynamicznych newsletterów z zastosowaniem kanału RSS. W GetResponse podobna funkcja nosi nazwę RSS-to-email.

Marketing Automation

W SALESmanago korzystałeś z Procesów Automatyzacji – m.in. z reguł automatyzacji, kreatora lead nurturing i macierzy segmentacji. W GetResponse wszystkie te zaawansowane funkcje znajdziesz w ramach jednego, prostego w obsłudze narzędzia Marketing Automation. Zamiast projektowania workflowów, będziesz teraz korzystać z intuicyjnego i czytelnego kreatora cykli automation.

Więcej o Marketing Automation GetResponse przeczytasz w kolejnym rozdziale (a także na tej stronie).

Formularze

Odpowiednikiem Formularzy SALESmanago są Formularze GetResponse. Więcej o formularzach dowiesz się w kolejnym rozdziale.

Statystyki

W SALESmanago obserwowałeś wyniki kampanii i lejków w Panelach Analitycznych. W GetResponse znajdziesz je w menu Statystyki. Możesz śledzić wskaźniki otwarć i kliknięć poszczególnych wiadomości, zapoznać się ze statystykami kampanii i subskrypcji, sprawdzić, na jakich urządzeniach Twoi odbiorcy otwierają emaile od Ciebie, a także wygenerować przydatne raporty.

Chcesz wiedzieć, jak Twoje wyniki wypadają na tle innych? Pobierz bezpłatny raport „Stan email marketingu i marketing automation 2017”, przygotowany przez GetResponse we współpracy ze Smart Insights, Content Marketing Institute oraz agencją Holistic Email Marketing.

Perfect Timing

Nie istnieje uniwersalny czas wysyłki newslettera. Twoi odbiorcy odbierają wiadomości w różne dni i o różnych godzinach, w zależności od swoich przyzwyczajeń. Wysyłając wiadomości przez SALESmanago, mogłeś zaznaczyć dodatkową opcję „Dla kontaktów aktywnych dobierz optymalną datę/godzinę wysyłki.” W GetResponse podobną funkcję pełni narzędzie Perfect Timing . Analizujemy miliardy wysyłanych wiadomości, aby dostarczać emaile dokładnie wtedy, kiedy subskrybenci będą chcieli je przeczytać. A to przekłada się na lepsze wyniki otwarć i kliknięć. emaile dokładnie wtedy, kiedy subskrybenci będą chcieli je przeczytać. A to przekłada się na lepsze wyniki otwarć i kliknięć.

Skuteczne narzędzia w jednym miejscu

GetResponse łączy w sobie wszystko, czego potrzebujesz do prowadzenia skutecznych kampanii online. Zobacz, jakie inne narzędzia masz teraz do dyspozycji.

Formularze i pop-upy

Oczywiście możesz umieścić na stronie tradycyjny formularz zapisu do newslettera. Ale może warto pójść o krok dalej? Wybierz jeden z ponad 500 gotowych szablonów formularzy z różnych kategorii, które błyskawicznie dostosujesz do swoich potrzeb. Możesz także zwiększyć konwersję z wykorzystaniem całej gamy wyskakujących okienek, np. exit pop-upów lub shake boxów.

Intuicyjny kreator cykli marketing automation

Wszystkie pakiety cenowe oferują dostęp do kreatora cykli marketing automation i narzędzia tagowania. Kupując pakiety Pro, Max lub Enterprise, możesz także korzystać z:

  • warunków: zapisany przez, link kliknięty, email otwarty, wydarzenie specjalne, email wysłany,
  • akcji: wyślij wiadomość, kopiuj do kampanii, przenieś do kampanii, pole dodatkowe, skopiuj do cyklu, przenieś do cyklu, czekaj, usuń kontakt,
  • ltrów: zasięg, liczba subskrybentów, kampania, segment dynamiczny,
  • pakietu narzędzi dla ecommerce: porzucony koszyk, zrealizowany zakup, odwiedzony URL, scoring i dynamiczna segmentacja.

Tutaj możesz porównać wszystkie pakiety GetResponse i wybrać ten, który odpowiada Ci najbardziej.

Landing pages

Landing pages i online marketing tworzą zgraną parę. W GetResponse znajdziesz wbudowany kreator stron docelowych, dzięki któremu utworzysz profesjonalne strony w kilka minut. Edytor wersji mobilnej pozwoli Ci zaprojektować także wersję strony przeznaczoną do wyświetlania na smartfonach.

Webinary

GetResponse to pierwsza platforma oferująca webinary i online marketing w ramach jednego narzędzia.

Pomoc 24/7

Nasi doradcy są do Twojej dyspozycji przez całą dobę! Chcesz porozmawiać z nimi w środku nocy? Żaden problem. Skontaktuj się z działem obsługi klienta za pośrednictwem czatu – jego ikonę masz zawsze w zasięgu kursora.

Ankiety

Jeśli chcesz lepiej poznać swoich odbiorców i dostosować strategię marketingową do ich preferencji, wykorzystaj proste w użyciu ankiety online – dostępne bez dodatkowych opłat w każdym planie cenowym.

Nie musisz wierzyć nam na słowo!

Przekonaj się, co mówią o nas klienci:

Dzięki GetResponse nie tylko rozkręciliśmy cały nasz email marketing, ale też wdrożyliśmy mechanizmy marketing automation, które praktycznie codziennie zwiększają zarówno liczbę użytkowników wszystkich naszych stron, jak też i naszą konwersję. Dodatkowo, dzięki dostępnej w GetResponse segmentacji, możemy kierować nasze komunikaty dokładnie do tych odbiorców, których chcemy zainteresować.”

Karol Zieliński, Marketing Director & CEO, Paylane

GetRespone na liście „Top 25 Enterprise Software Products”

GetResponse znalazło się w zestawieniu „Top 25 Enterprise Software Products” platformy G2Crowd. Ranking obejmuje programy oraz aplikacje, które zostały najlepiej ocenione przez firmy liczące ponad 100 pracowników. Respondenci docenili profesjonalną pomoc konsultantów oraz liczbę narzędzi, jakie oferuje GetResponse.

Sprawdź, jakie inne nagrody otrzymaliśmy.