Wprowadzenie

Witaj w GetResponse! Na pewno będziesz zadowolony z wyboru naszej platformy – tak jak ponad 350 000 klientów z całego świata.

Przygotowaliśmy ten mini-przewodnik, aby Twoje przejście z FreshMaila do GetResponse przebiegło gładko i przyjemnie. Po zapoznaniu się z nim będziesz wiedzieć wszystko, czego potrzebujesz, by rozpocząć pracę z naszym systemem.

Dzięki lekturze przewodnika poznasz:

  • terminologię stosowaną w koncie GetResponse,
  • sposoby na przeniesienie bazy adresowej i wiadomości do GetResponse.
  • instrukcję korzystania z Marketing Automation i systemu CRM GetResponse,
  • sposoby na łatwe zintegrowanie platformy z innymi serwisami, z których korzystasz,
  • odpowiedniki narzędzi, których używałeś we FreshMailu…
  • …a także całą gamę innych funkcji, które masz teraz na wyciągnięcie ręki!

Zaczynajmy!

Niniejszy poradnik jest skierowany do aktualnych klientów GetResponse, którzy uprzednio korzystali z rozwiązania FreshMail oferowanego przez FreshMail Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Dokument został stworzony wyłącznie w celach informacyjnych i ma na celu ułatwienie nowym użytkownikom GetResponse, którzy podjęli decyzję o zmianie dostawcy usługi platformy marketingowej, przeniesienie treści, które zgodnie z prawem i odpowiednimi regulaminami usług, mogą zostać przenoszone pomiędzy dostawcami. GetResponse nie gwarantuje kompletności i aktualności treści i linków zawartych w dokumencie. GetResponse nie jest w żaden sposób powiązana z FreshMail/ FreshMail Sp. z o.o., a treść tego dokumentu nie została przedstawiona do uprzedniej autoryzacji FreshMail Sp. z o.o..

Słownik pojęć GetResponse

Na początek przyjrzyjmy się terminologii stosowanej w GetResponse. Niektóre z poniższych nazw będą dla Ciebie nowe, inne nie różnią się od tych, które już poznałeś.

GetResponseFreshMail
KontaktyOdbiorcy
ListyKampanie
NewsletterMailing
AutoresponderAutoresponder
RSS-to-EmailKanały RSS
Marketing automationMarketing automation
FormularzeFormularze
StatystykiRaporty
Testy A/BTesty A/B
Edytor wiadomościKreator Kampanii
Pola dodatkowePola dodatkowe
Podgląd wiadomościInbox Test
Perfect TimingOptymalizator czasu wysyłki

Przeniesienie bazy adresowej

U podstaw sukcesu działań email marketingowych leży baza adresowa. Zgromadziłeś już grupę lojalnych odbiorców? Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś przeniósł ich adresy do konta GetResponse!
Aby to zrobić, w pierwszej kolejności eksportuj dane z konta FreshMail.

  1. Zaloguj się do konta FreshMail i przejdź do zakładki Odbiorcy. Następnie wybierz listę odbiorców, którą chcesz eksportować.

  2. Z menu po lewej stronie ekranu wybierz opcję Eksport listy. Zdecyduj, czy chcesz eksportować także pola dodatkowe odbiorców i określ, w jakim formacie powinien zostać wygenerowany plik (CSV lub XLS).

  3. Kliknij przycisk Eksportuj. Po zakończeniu operacji będziesz mógł pobrać listę kontaktów.

  4. Teraz możesz zalogować się do konta GetResponse i importować bazę adresową w zakładce Kontakty >> Listy kontaktów >> Dodaj kontakty. Wskaż metodę dodania nowych kontaktów: „Dodaj plik, importuj z serwisów lub wklej wiele adresów”, a następnie wybierz plik z adresami odbiorców.

  5. Dodatkowo, masz możliwość wprowadzenia zaawansowanych ustawień importu. Dzięki nim możesz określić, które dane zostaną zaimportowane: wszystkie, informacje tylko o nowych kontaktach, a może tylko zaktualizowane dane istniejących kontaktów? W ostatnim kroku potwierdź, że masz zgodę na dodanie osób do bazy. Nasi specjaliści upewnią się, że baza spełnia wszystkie kryteria naszego systemu antyspamowego Hydra – i będziesz gotowy do rozpoczęcia kampanii marketingowej!

    Więcej informacji na temat importu kontaktów (i nie tylko!) znajdziesz w przygotowanych przez nas materiałach pomocniczych.

    Przeniosłeś już bazę adresową do GetResponse? To doskonała okazja do uporządkowania jej. Spróbuj ponownie zaangażować odbiorców, którzy nie otwierają wiadomości od Ciebie. A jeśli to nie zadziała… po prostu pozwól im odejść. ;) Usunięcie „martwych” adresów zmniejszy koszt działań email marketingowych i znacznie poprawi statystyki kampanii.

    Potrzebujesz inspiracji? Znajdziesz ją w tym poradniku.

Przeniesienie wiadomości

Bez względu na to, czy wysyłasz proste emaile tekstowe czy rozbudowane kreacje HTML, możesz bez trudu przenieść je do konta GetResponse.

Emaile tekstowe

  1. Jeśli chcesz skopiować tylko treść newslettera, po prostu wyślij do siebie kopię wybranej wiadomości. Możesz także skopiować tekst bezpośrednio z edytora FreshMail. W tym celu wybierz na pulpicie newsletter, który chcesz skopiować do konta GetResponse. Następnie kliknij kolejno opcje Wyślij ponownie >> Wznów edycję (lub Podgląd >> Wznów edycję dla szkiców wiadomości).

  2. W Kreatorze Kampanii przejdź do trzeciego kroku, Treść. Przejdziesz na stronę edycji wiadomości, na której skopiujesz wybrane treści.

  3. Następnie przejdź do konta GetResponse i stwórz nową wiadomość. Zrobisz to w zakładce Email marketing >> Newslettery >> Stwórz newsletter (lub Email marketing >> Autorespondery >> Stwórz nowy). W sekcji Szablon, z menu po lewej stronie wybierz opcję Zaimportuj. Ostatni krok to wklejenie kodu HTML szablonu w wyznaczonym polu.

  4. Możesz zaprojektować newsletter od początku lub wykorzystać jeden z setek gotowych szablonów. Dodaj pole tekstowe i wklej skopiowany tekst w wybranym miejscu.

Więcej informacji na temat tworzenia emaili w GetResponse znajdziesz tutaj.

Szablony emaili

  1. Aby przenieść szablon wiadomości, potrzebujesz jego kodu HTML. W koncie FreshMail wybierz na pulpicie newsletter, który chcesz skopiować do konta GetResponse. Następnie kliknij kolejno opcje Wyślij ponownie >> Wznów edycję (lub Podgląd >> Wznów edycję dla szkiców wiadomości).

  2. W Kreatorze Kampanii przejdź do trzeciego kroku, Treść. W obszarze roboczym zobaczysz projekt wiadomości.

  3. W menu na górze kreatora kliknij przycisk „Źródło HTML” (znajduje się w prawym górnym rogu ekranu). Skopiuj cały kod HTML.

  4. Następnie przejdź do konta GetResponse i stwórz nową wiadomość. Zrobisz to w zakładce Email marketing >> Newslettery >> Stwórz newsletter (lub Email marketing >> Autorespondery >> Stwórz nowy). W sekcji Szablon, z menu po lewej stronie wybierz opcję Zaimportuj. Ostatni krok to wklejenie kodu HTML szablonu w wyznaczonym polu.

    Uwaga:
    Upewnij się, że kopiując szablony wiadomości i inne treści nie naruszasz niczyich praw, w szczególności praw autorskich, znaków towarowych i innych praw własności intelektualnej – zarówno tych przysługujących FreshMail Sp. z o.o., jak i innym osobom trzecim. W razie wątpliwości, zasięgnij profesjonalnej porady prawnej.

Marketing Automation GetResponse

W GetResponse nie musisz integrować konta z żadnym serwisem zewnętrznym, aby móc bez ograniczeń korzystać z narzędzi automatyzacji. Wszystkie zaawansowane funkcje znajdziesz w ramach jednego, prostego w obsłudze narzędzia Marketing Automation.

Działanie Marketing Automation można porównać do funkcji autoresponderów wysyłanych w odpowiedzi na ustalone zdarzenie, z których korzystałeś we FreshMailu. Podstawowa różnica między tymi dwoma narzędziami jest taka, że Marketing Automation oferuje znacznie więcej możliwości!

Od tej pory będziesz korzystać z intuicyjnego i czytelnego kreatora cykli automation, które pozwolą Ci zaplanować komunikację z odbiorcami.

Tworzenie cyklu automation

  1. Na pulpicie wybierz menu Marketing automation, a następnie kliknij przycisk Stwórz cykl.

  2. Wybierz warunek początkowy, po spełnieniu którego kontakt zostanie objęty działaniem cyklu automation.

  3. Wykorzystaj dostępne elementy i utwórz pomiędzy nimi połączenia, aby dopasować cykl do swoich potrzeb. Masz do dyspozycji trzy rodzaje elementów: warunki, akcje i filtry. Szczegółowy opis każdego z nich znajdziesz tutaj.

  4. Po skonfigurowaniu cyklu, możesz go Zapisać lub Zapisać i opublikować. Zrobisz to, wybierając odpowiednią opcję na przycisku w prawym górnym rogu ekranu.

Więcej o Marketing Automation GetResponse przeczytasz na tej stronie.

CRM GetResponse

Dzięki systemowi CRM GetResponse możesz połączyć wszystkie działania marketingowe i sprzedażowe w jednym miejscu. Intuicyjny interfejs sprawi, że w mgnieniu oka zyskasz dostęp do wszelkich potrzebnych informacji o każdym kliencie. W tym celu będziesz tworzyć cykle sprzedaży CRM.

Tworzenie cyklu sprzedaży

  1. Stwórz nowy cykl sprzedaży. Zrobisz to w zakładce CRM >> Utwórz cykl sprzedaży. Możesz skorzystać z domyślnego szablonu cyklu sprzedaży, który zawiera pięć etapów: trzy otwarte i dwa zamknięte. W każdej chwili możesz dodać do cyklu własne etapy, by lepiej dopasować go do procesów zachodzących w Twojej firmie.

  2. Wprowadź nazwę cyklu i jego poszczególnych etapów.

  3. Kliknij przycisk Zapisz, aby zachować wprowadzone zmiany.

Dodawanie klientów do cyklu

  1. Aby dodać klientów do cyklu sprzedaży, przejdź na stronę CRM >> Zarządzaj cyklami sprzedaży i wybierz interesujący Cię cykl. Kliknij przycisk Dodaj klientów.

  2. Wskaż, na jakiej liście lub w którym filtrze znajdują się kontakty, które chcesz dodać do cyklu sprzedaży.

  3. Jeśli chcesz, aby kontakty dodawane na wybraną listę były automatycznie zamieniane w klientów, uruchom opcję automatycznej konwersji. W tym celu wybierz opcję Konwertuj przyszłe i istniejące kontakty. Po wyborze odpowiednich ustawień, kliknij przycisk Dalej.

  4. W kolejnym kroku utwórz profil klienta, m.in. wprowadź etykietę dla dodawanych klientów, wskaż opiekuna klientów i etap, do którego chcesz ich dodać. Po wprowadzeniu wszystkich danych, kliknij Dalej.

Zadania i komentarze

W systemie CRM GetResponse możesz planować zadania, które znacznie ułatwią pracę z klientami. Masz do dyspozycji kilka rodzajów zadań: email, telefon, spotkanie z klientem lub inne (własne).

Integracje

GetResponse oferuje dostęp do integracji z wieloma serwisami, których już używasz. Nie będziesz miał problemu z odnalezieniem tych, z którymi połączyłeś wcześniej konto FreshMail.

  1. Wszystkie dostępne integracje wraz z instrukcją ich aktywacji znajdziesz na tej stronie. Niektóre z nich są wyszczególnione w Twoim koncie w menu Moje konto >> Integracje i API.

  2. Wybierz z listy interesujący Cię serwis i wprowadź wymagane dane.

W GetResponse ciągle dodajemy nowe integracje. Jeśli nie znalazłeś na liście programu, z którym chcesz połączyć konto GetResponse, napisz do nas!

Odpowiedniki narzędzi, które znasz z FreshMaila

Jak już na pewno zauważyłeś, istnieje wiele podobieństw między narzędziami FreshMail i GetResponse.

Kontakty

Podczas gdy we FreshMailu dodawałeś do konta odbiorców, w GetResponse zdobywasz nowe kontakty. Możesz zarządzać ich danymi w menu Kontakty na górze strony.

Newslettery

Aby zrealizować jednorazową wysyłkę wiadomości do odbiorców, dotychczas tworzyłeś kampanię, a następnie wysyłałeś mailing. W GetResponse taki typ wysyłki nosi nazwę newslettera.

Listy

Odpowiednikiem list odbiorców z konta FreshMail w GetResponse są listy kontaktów (lub po prostu listy). Masz możliwość stworzenia do 500 list, a następnie zaplanowania dla każdej z nich odpowiedniej strategii marketingowej. Wszystkie swoje listy znajdziesz w zakładce Kontakty >> Listy kontaktów.

Autorespondery

Serie automatycznych wiadomości noszą w obu systemach taką samą nazwę: Autorespondery.

Zespół

We FreshMailu miałeś możliwość utworzenia kilku kont dostępowych i przypisania współużytkownikom konta różnych uprawnień. W GetResponse będziesz używał w tym celu funkcji Zespół. Dzięki temu znacznie ułatwisz pracę w firmie, jednocześnie zachowując pełną kontrolę nad wszystkimi projektami.

W zależności od wybranego pakietu, możesz dodać do konta różną liczbę współpracowników. Sprawdź nasz cennik, aby porównać dostępne pakiety.

RSS-to-email

Planując automatyczną wysyłkę emaili z najnowszymi publikacjami (np. na blogu), we FreshMailu wykorzystywałeś kanał RSS. W GetResponse podobna funkcja nosi nazwę RSS-to-email.

Formularze

Odpowiednikiem Formularzy FreshMail są Formularze GetResponse. Więcej o formularzach dowiesz się w kolejnym rozdziale.

Statystyki

W systemie FreshMail analizowałeś wyniki kampanii za pomocą Raportów. W GetResponse wszystkie istotne dane znajdziesz w menu Statystyki. Możesz śledzić wskaźniki otwarć i kliknięć poszczególnych wiadomości, zapoznać się ze statystykami list i subskrypcji, sprawdzić, na jakich urządzeniach Twoi odbiorcy otwierają emaile od Ciebie, a także wygenerować przydatne raporty.

Chcesz wiedzieć, jak Twoje wyniki wypadają na tle innych? Pobierz bezpłatny raport „Stan email marketingu i marketing automation 2017”, przygotowany przez GetResponse we współpracy ze Smart Insights, Content Marketing Institute oraz agencją Holistic Email Marketing.

Perfect Timing

Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na pytanie o najlepszą porę na wysłanie newslettera. Twoi odbiorcy odbierają wiadomości w różne dni i o różnych godzinach, w zależności od swoich przyzwyczajeń. Wysyłając wiadomości przez FreshMail, mogłeś wykorzystać Optymalizator czasu wysyłki, by sprawdzić, jaki dzień tygodnia lub pora dnia są najbardziej skuteczne dla Twoich kampanii. W GetResponse nie musisz tego testować – dzięki narzędziu Perfect Timing automatycznie określimy idealną godzinę wysyłki newslettera. Analizujemy miliardy wysyłanych wiadomości, aby dostarczać emaile dokładnie wtedy, kiedy subskrybenci będą chcieli je przeczytać. A to przekłada się na lepsze wyniki otwarć i kliknięć.

Skuteczne narzędzia w jednym miejscu

GetResponse łączy w sobie wszystko, czego potrzebujesz do prowadzenia skutecznych kampanii online. Zobacz, jakie inne narzędzia masz teraz do dyspozycji.

Formularze i pop-upy

Oczywiście możesz umieścić na stronie tradycyjny formularz zapisu do newslettera. Ale może warto pójść o krok dalej? Wybierz jeden z ponad 500 gotowych szablonów formularzy z różnych kategorii, które błyskawicznie dostosujesz do swoich potrzeb. Możesz także zwiększyć konwersję z wykorzystaniem całej gamy wyskakujących okienek, np. exit pop-upów lub shake boxów.

Landing pages

Landing pages i online marketing tworzą zgraną parę. W GetResponse znajdziesz wbudowany kreator stron docelowych, dzięki któremu utworzysz profesjonalne strony w kilka minut. Edytor wersji mobilnej pozwoli Ci zaprojektować także wersję strony przeznaczoną do wyświetlania na smartfonach.

Webinary

GetResponse to pierwsza platforma oferująca webinary i online marketing w ramach jednego narzędzia.

Pomoc 24/7

Nasi doradcy są do Twojej dyspozycji przez całą dobę! Chcesz porozmawiać z nimi w środku nocy? Żaden problem. Skontaktuj się z działem obsługi klienta za pośrednictwem czatu – jego ikonę masz zawsze w zasięgu kursora.

Ankiety

Jeśli chcesz lepiej poznać swoich odbiorców i dostosować strategię marketingową do ich preferencji, wykorzystaj proste w użyciu ankiety online – dostępne bez dodatkowych opłat w każdym planie cenowym.

Nie musisz wierzyć nam na słowo!

Przekonaj się, co mówią o nas klienci:

Dzięki GetResponse nie tylko rozkręciliśmy cały nasz email marketing, ale też wdrożyliśmy mechanizmy marketing automation, które praktycznie codziennie zwiększają zarówno liczbę użytkowników wszystkich naszych stron, jak też i naszą konwersję. Dodatkowo, dzięki dostępnej w GetResponse segmentacji, możemy kierować nasze komunikaty dokładnie do tych odbiorców, których chcemy zainteresować.”

Karol Zieliński, Marketing Director & CEO, Paylane

GetRespone na liście „Top 25 Enterprise Software Products”

GetResponse znalazło się w zestawieniu „Top 25 Enterprise Software Products” platformy G2Crowd. Ranking obejmuje programy oraz aplikacje, które zostały najlepiej ocenione przez firmy liczące ponad 100 pracowników. Respondenci docenili profesjonalną pomoc konsultantów oraz liczbę narzędzi, jakie oferuje GetResponse.

Sprawdź, jakie inne nagrody otrzymaliśmy.