Zapytania ofertowe. Część 1: Waszym zdaniem
autor: Maciej Ossowski ostatnia aktualizacja 0

Zapytania ofertowe. Część 1: Waszym zdaniem

Tak zwane zapytania ofertowe. Zmora naszych skrzynek pocztowych, której doświadczył z pewnością każdy z Was.

Z powodu niezliczonych dyskusji na ich temat oraz liczby zapytań, które są wciąż rozsyłane, postanowiłem rozpocząć serię trzech postów traktujących na ich temat. Dziś głos oddaję Wam.

Szanowni Państwo,

Korzystając z obowiązującego w Polsce prawa zwracamy się do Państwa z pytaniem, czy jesteście zainteresowani otrzymaniem materiałów informacyjnych dotyczących … (tu nazwa produktu).

Każdy, kto aktywnie korzysta z poczty elektronicznej, z pewnością zna te regułkę niemalże na pamięć.

Znaleźć ją można najczęściej w dolnych sekcjach (stopkach) tzw. zapytań ofertowych, które są niezamówionymi wiadomościami email przesyłanymi do (bardzo często) niezainteresowanych nimi podmiotów.

Problemem zapytań ofertowych jest również to, że często posiadają one bardzo wyraźne znamiona informacji handlowej. Odbiorca takiej wiadomości musi więc najpierw przeskanować część marketingową treści aby dotrzeć do notki prawnej w stopce.

Zwróćcie uwagę na elementy marketingowe, których nie wolno umieszczać w tzw. prośbie o zgodę na przesyłanie informacji handlowych:

  • konkretna wartość oferowanej promocji (np. “50%”),
  • precyzyjne koszty korzystania z usługi (np. “Kupując nasze płyty oszczędzasz, bo koszt oświetlenia 1m2 to zaledwie 1,80zł miesięcznie”),
  • eskponowane linki do strony www nadawcy,
  • dane kontaktowe nadawcy (telefon, adres email).

Jakie jest Wasze zdanie na temat tego typu “zapytań ofertowych”? Czy praktykujecie sami tego typu wysyłki? Uważacie, że jest to dopuszczalna praktyka czy metoda zahaczająca o spam? Jak wyglądałyby nasze skrzynki, gdyby każda z firm działających na rynku polskim zdecydowała się przesłać taką ofertę?

Gorąco zachęcam do dyskusji w komentarzach i wyrażania Waszych opinii. Za kilka dni na blogu możecie spodziewać się drugiej części tego cyklu, w której głos zabiorą prawnicy zajmujący się komunikacją w Internecie.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić