Zaawansowana Segmentacja Odbiorców już w GetResponse!
autor: GetResponse ostatnia aktualizacja 0

Zaawansowana Segmentacja Odbiorców już w GetResponse!

Z pewnością nieraz zdarzyło Ci się otrzymać newsletter, którego treść całkowicie Cię nie interesowała lub nawet nie dotyczyła. Pamiętasz, co zrobiłeś wtedy z tą wiadomością?

W mojej skrzynce pocztowej taka wiadomość od razu ląduje w koszu lub jest oznaczana destrukcyjnym przyciskiem – „Zgłoś SPAM”.
Śmiem nawet sądzić, że zdecydowana większość subskrybentów postępuje w takiej sytuacji tak samo, jak ja.

Na przykład, jeśli mieszkam w Gdańsku to informacje zawarte w newsletterze wysłanym przez szkołę językową z Krakowa są dla mnie tak samo nieprzydatne, jak informacje o kursie makijażu, nawet jeśli będzie on organizowany blisko mojego adresu zamieszkania ;).

Z myślą o precyzyjnym dostosowaniu treści wysyłanych wiadomości do potrzeb odbiorców, GetResponse wprowadził właśnie zaawansowaną segmentację odbiorców.

Tak jak wszystkie funkcjonalności GetResponse, również i segmentacja odbiorców jest łatwa i szybka w obsłudze. Wystarczy określić kryteria i typy segmentacji oraz wybrać grupę odbiorców, którą chcesz podzielić.

Niemal nieograniczone możliwości segmentacji pozwalają Ci tworzyć ściśle określone grupy subskrybentów na podstawie takich informacji jak miejsca zamieszkania, konkretne zachowania odbiorców oraz dodatkowe preferencje uzyskane z formularzy subskrypcji czy ankiet internetowych.

Możesz łączyć dowolną ilość reguł, tak aby tworzyć jak najbardziej sprofilowane grupy. Reguły działają automatycznie – każdy nowy subskrybent, który spełnia określone kryteria zostanie dodany do określonej grupy

Do dyspozycji są trzy główne typy segmentacji – według danych geograficznych, behawioralnych oraz preferencji odbiorców.

Geosegmentacja

Polega na grupowaniu odbiorców według danych geograficznych na podstawie adresu IP.
Ten typ segmentacji pozwala na podzielenie odbiorców według takich kryteriów jak:

  • państwo
  • region
  • miasto
  • kod pocztowy
  • szerokość geograficzna
  • długość geograficzna

Segmentacja behawioralna

Pozwala tworzyć grupy odbiorców w oparciu o ich zachowanie na wysyłane wcześniej newslettery.
Umożliwia podzielenie bazy odbiorców według takich kryteriów jak:

  • otworzenie lub nieotworzenie określonego newslettera
  • kliknięcie lub niekliknięcie w link znajdujący się w określonym newsletterze
  • data wysłania newslettera lub wiadomości follow-up
  • data otworzenia ostatniej wiadomości
  • data kliknięcia w link w ostatniej wiadomości
  • data zapisania się do kampanii email marketingowej

Segmentacja według preferencji

Umożliwia grupowanie odbiorców na podstawie informacji zebranych za pomocą formularzy zapisu oraz ankiet online.
Można w ten sposób pogrupować bazę odbiorców według takich kategorii jak:

  • wiek
  • płeć
  • hobby
  • preferencje produktowe
  • oraz pozostałe informacje, które można zebrać odpowiadając na pytanie w ankiecie online oraz uzupełniając pola w formularzu zapisu

Ponadto, za każdym razem, gdy będziesz tworzył lub zmieniał grupy odbiorców, licznik, znajdujący się w prawym dolnym rogu, poinformuje Cię o ilości subskrybentów w danej grupie.

Segmentacja odbiorców pozwala docierać z odpowiednim komunikatem do zainteresowanych grup odbiorców, dzięki czemu zwiększa efektywność i skuteczność działań email marketingowych. Potwierdzają to wyniki raportu MarketingSherpa – segmentacja kampanii email marketingowych pozwala zwiększyć o 30% wskaźnik otwartych wiadomości i aż o 50% wskaźnik kliknięć.

Nie ma zatem co czekać! Od razu zaloguj się do konta GetResponse i podziel bazę odbiorców według odpowiednich kryteriów, dzięki którym będziesz mógł wysyłać wiadomości dostosowane do potrzeb odbiorców i zwiększyć efektywność Twoich kampanii email marketingowych.

Chętnie poznamy Twoją opinię na temat nowej funkcjonalności GetResponse.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.