Jak wypromować nowy produkt za pomocą email marketingu?
autor: Ireneusz Klimczak ostatnia aktualizacja 0

Jak wypromować nowy produkt za pomocą email marketingu?

Wprowadzenie do oferty nowego produktu lub usługi zawsze jest ekscytującym momentem.

W przypadku niektórych firm (jak np. Apple), jakiekolwiek informacje o nowych lub planowanych produktach są przedmiotem ogromnego zainteresowania nie tylko wiernych klientów, ale większości ludzi znających daną markę. Email marketing pozwala na przygotowanie niezwykle skutecznej kampanii informacyjno-promocyjnej i skierowanie jej w odpowiednim momencie do wszystkich osób znajdujących się na liście mailingowej.

 

1. Zacznij dużo wcześniej

Skuteczna kampania email marketingowa powinna zostać zaplanowana na długo przed oficjalną premierą produktu.

Zacznij od działań, które przybliżą odbiorcom Twój produkt lub usługę. Wyjaśnij szczegółowo do kogo skierowana jest nowa oferta, jakiego rodzaju problemy rozwiązuje oraz dokładnie przedstaw korzyści płynące z jej wykorzystania.

Prawidłowo rozplanowana kampania powinna:

  • stopniowo przekazać wszystkie informacje dotyczące kluczowych cech nowego produktu lub usługi
  • wzbudzić szczere zainteresowanie wśród potencjalnych klientów
  • sprawić by odbiorcy wyrazili chęć kupna i z niecierpliwością oczekiwali na datę premiery.

 

2. Zaprojektuj wiadomość wyłącznie z myślą o nowym produkcie

Zacznij proces pisania treści oraz projektowania szablonu wiadomości od dokładnego określenia celu, jaki ma ona zrealizować. Cel ten zawsze powinien być ściśle związany z nowym produktem lub usługą.

Podejmij decyzję czy Twoja wiadomość powinna:

  • przybliżyć klientom konkretne korzyści wynikające z zastosowania produktu
  • wyjaśnić zasady działania poszczególnych funkcjonalności
  • przedstawić sposób na rozwiązanie konkretnego problemu za pomocą nowego produktu lub usługi
  • zwiększyć sprzedaż produktu, dzięki zastosowaniu określonej oferty promocyjnej
  • budować określony wizerunek i wzmacniać tożsamość marki.

Podczas przygotowania wiadomości informacyjnej, możesz wykorzystać aktualne trendy oraz najnowsze informacje z branży, które mają bezpośredni związek z Twoim produktem.

Umieść w treści swojej wiadomości odpowiednio dobrane fragmenty branżowych artykułów oraz linki kierujące do zewnętrznych źródeł. Poinformuj swoich odbiorców o sposobie, w jaki Twój produkt rozwiązuje powszechnie występujący problem.

Pamiętaj, że opisywany produkt jest nowością – skieruj na niego całą uwagę subskrybentów. Nie umieszczaj w wiadomości informacji dotyczących starszych produktów lub rozwiązań, które już dobrze znają.

Siła oddziaływania Twojej wiadomości będzie dużo większa, jeżeli będzie ona dotyczyć wyłącznie jednego zagadnienia i umieścisz w niej jedno call to action.

Np. jeżeli temat Twojej wiadomości brzmi „Odkryj zaskakujące funkcjonalności aparatu fotograficznego XYZ”, to poświęć wiadomość wyłącznie na przedstawienie tych funkcjonalności, które są w danym modelu zaskakujące.

Startup Stock Photos

3. Zaprezentuj nowy produkt lub usługę z każdej strony

Wiadomość prezentująca możliwości oraz korzyści wynikające z zastosowania produktu lub usługi powinna być możliwie najkrótsza oraz pisana możliwie najprostszym językiem.

Dzięki temu zwiększysz liczbę osób, które przeczytają Twoją wiadomość oraz ułatwisz przyswojenie i zapamiętanie jej treści.

Nie przejmuj się, jeżeli Twój produkt jest na tyle uniwersalny, że ma bardzo szeroki wachlarz zastosowań – możesz stworzyć cykl wiadomości, z których każda zaprezentuje inną możliwość jego użycia.

Każda wiadomość powinna zostać skierowana do konkretnej grupy odbiorców, tak by prezentowane cechy, zalety oraz korzyści dokładnie odpowiadały ich potrzebom.

Prawidłowa segmentacja listy odbiorców pomoże Ci maksymalnie wykorzystać jej marketingowy potencjał. Skierowanie dedykowanych wiadomości do poszczególnych grup subskrybentów znacznie zwiększy skuteczność kampanii email marketingowej promującej nowy produkt.

Przeczytaj ten artykuł, by dowiedzieć się więcej na temat wykorzystania segmentacji listy.

 

Skorzystaj z zewnętrznych opinii

Rozważ możliwość wysłania wersji demonstracyjnej swojego produktu lub usługi do wybranych osób, w celu wykonania testów jego możliwości i wyrażenia opinii na jego temat.

Zewnętrzna recenzja lub opinia na temat produktu wyraźnie podnosi wiarygodność wiadomości marketingowych.

Opinie zadowolonych klientów mogą również pomóc subskrybentom w podjęciu decyzji o wykorzystaniu Twojego rozwiązania.

Bardzo pomocny może być kontakt z blogerami. Jeżeli zastanawiasz się w jaki sposób wprowadzić go do swojej strategii, przeczytaj artykuł na naszym blogu.

 

4. Przygotuj specjalną ofertę dla subskrybentów

Email marketing jest wyjątkową formą kontaktu z klientami. Odpowiednio prowadzone działania email marketingowe pozwalają na budowanie trwałej, opartej na zaufaniu relacji z odbiorcami wiadomości.

Mechanizm subskrypcji za potwierdzeniem sprawia, że na listę mailingową zapisują się wyłącznie osoby zainteresowane otrzymywaniem informacji wysyłanych przez Twoją firmę.

Dzięki temu lista mailingowa staje się swego rodzaju elitarnym klubem odbiorców, do których możesz skierować unikalną ofertę, niedostępną nigdzie indziej.

Możesz na przykład zaoferować gratisowy produkt wszystkim subskrybentom, którzy kupią produkt za pomocą linka umieszczonego w wiadomości lub skierować do subskrybentów indywidualny kod promocyjny, który będą mogli wykorzystać przy zakupie.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wykorzystania kodów rabatowych w email marketingu, przeczytaj następujący artykuł.

Jeżeli chcesz zmniejszyć zasięg oferty promocyjnej, możesz wykorzystać informacje dotyczące subskrybentów na Twojej liście mailingowej i skierować promocję wyłącznie do wybranego segmentu., np. pierwszych dziesięciu osób, które dokonały subskrypcji lub pięciu osób, które wykazały największą aktywność i najczęściej kliknęły w linki umieszczone w treści Twoich wiadomości.

 

5. Wykorzystaj pozostałe kanały marketingowe

Należy pamiętać, że jednoczesne wykorzystanie kilku kanałów promocji treści zwiększa zasięg oraz skuteczność kampanii. Spójna prezentacja informacji za pomocą kilku platform zwiększy rozpoznawalność Twojej firmy oraz oferowanym przez nią produktów.

Każdy z kanałów ma nieco inną charakterystykę oraz grono użytkowników. W zależności od charakteru działalności Twojej firmy oraz rodzaju promowanego produktu lub usługi możesz wykorzystać Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram lub Pinterest.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o promocji za pomocą mediów społecznościowych zachęcam do prześledzenia wpisów na naszym blogu. Między innymi dowiesz się jak wykorzystać mailing w działaniach reklamowych na Facebooku, jak wypromować swoją firmę na LinkedIn oraz co musisz wiedzieć o Instagramie.

Podziel się z nami swoimi doświadczeniami dotyczącymi promocji nowego produktu lub usługi za pomocą email marketingu, zostaw swój komentarz poniżej.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić