Każdego dnia na całym świecie wysłanych jest ok. 191.4 miliardów maili. Z tego powodu próba przyciągnięcia uwagi klientów za pomocą tego kanału często bywa strzałem w ciemno.
Jedną z najskuteczniejszych strategii, która zyskuje globalną popularność jest wykorzystanie content marketingu w newsletterach. Dzisiejsza infografika wyjaśni dlaczego warto ją stosować.
Strategie content marketingowe – liczby mówią same za siebie
Dziś prawie 93% marketerów w sektorze B2B używa strategii content marketingowych, aby zaangażować obecnych klientów oraz przyciągnąć nowych. 78% marketerów tworzy więcej treści niż w roku ubiegłym, a tylko 35% ma trudności z przygotowaniem treści dobrej jakości.
Jednak tworzenie wysokiej jakości treści to jedno, natomiast sprawienie, by ta treść pracowała na korzyść Twojej firmy, czyli angażowała odbiorców i przekładała się na konwersję to zupełnie inna kwestia.
Aby wypromować treści i sprawić, by dotarły do odbiorców, marketerzy B2B używają mediów społecznościowych (87% marketerów) oraz własnych stron internetowych (81%).
Co z email marketingiem? Czy jest w stanie skutecznie promować Twoje treści? Przeczytaj infografikę i dowiedz się więcej.
Jakiego rodzaju treści najlepiej sprawdzą się w Twoich emailach?
Marketerzy używają różnych rodzajów treści, aby zaangażować obecnych i potencjalnych klientów:
- Opinie klientów zajmują #1 miejsce w rankingu skuteczności technik content marketingowych. Tego typu opinie umożliwiają klientom poznanie niezależnego punktu widzenia na temat Twojego produktu lub usługi.
- Case study są uważane za skuteczne przez 88% marketerów. Pomagają odbiorcom wyobrazić sobie korzyści, jakie mogą odnieść dzięki Twoim usługom.
- 96% konsumentów jest zdania, że materiały video pomagają im w podjęciu decyzji dotyczących zakupów online.
- Poradniki nadal uważane są za zaawansowaną metodę komunikacji z klientami. Jednak świetnie nadają się do szerzenia wiedzy eksperckiej. Pomagają również w pozycjonowaniu Twojej firmy jako lidera branży.
- Infografiki. Ludzie je uwielbiają. Mogą być idealnym sposobem na zaprezentowanie dużej ilości nudnych statystyk w atrakcyjny, przystępny sposób.
Możesz użyć wszystkich spośród wymienionych strategii content marketingowych. Jednak kluczem do stworzenia skutecznych treści marketingowych jest zrozumienie swoich klientów, ich potrzeb oraz nawyków. Odpowiedź na te pytania pomoże w stworzeniu treści, które rzeczywiście pomogą w rozwiązaniu ich problemów.
Przeczytaj całą zawartość infografiki i daj nam znać, które ze strategii content marketingowych są najskuteczniejsze w Twojej branży.