W jaki sposób Panda 4.0 wpłynie na Twój Kontent
autor: Ireneusz Klimczak ostatnia aktualizacja 0

W jaki sposób Panda 4.0 wpłynie na Twój Kontent

W Internecie jest mnóstwo informacji, dlatego dotarcie i dzielenie się treścią z odpowiednio dużą grupą odbiorców nie jest łatwym zadaniem.

Podstawowym narzędziem, które umożliwia dostęp do Twojej strony jest wyszukiwarka, dlatego powinno zależeć Ci na treści, która jest łatwo dostępna oraz indeksowana przez Google.

Jednak narzędzia i strategie, które sprawdziły się w przeszłości mogą, cóż … należeć do przeszłości.

Niedawno (10 maja) Matt Cutts z Google ogłosił aktualizację algorytmu Panda 4.0. Jest to znaczącą zmiana, która będzie towarzyszyć wydaniu algorytmu Payday Loan 2.0.

Obydwa nowe algorytmy zmieniają zasady SEO oraz ogólne zasady marketingu Twojej strony internetowej. Jednak co to dokładnie oznacza? Na co należy zwrócić uwagę, aby Twoje treści były łatwo wyszukiwalne i zajmowały wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google?

Przyjrzyjmy się temu z bliska.

 

Co się przytrafiło eBay?

Mniej więcej w tym samym czasie, kiedy ogłoszono aktualizację algorytmu Panda, firma eBay podała do wiadomości, że padła ofiarą poważnego naruszenia ochrony danych osobowych. Był to raczej eufemizm dotyczący realnej groźby ataku hakerskiego, w wyniku której wiele państw wyraziło obawę o bezpieczeństwo danych osobowych swoich obywateli. Informacja o zagrożeniu została skierowana do eBay na podstawie badań wielu międzynarodowych Biur Informacji Publicznej.

eBay bardzo powoli reaguje na atak. Wygląda na to, że serwis aukcyjny uważa, że wysyłanie do klientów informacji z ostrzeżeniem oraz prośba o zmianę hasła są wystarczające. Niestety nie w tym przypadku. Dodatkowo ze względu na dużą liczbę użytkowników, którzy deklarują, że nigdy nie otrzymali wiadomości, eBay może mieć wkrótce kłopoty.

Jakiego rodzaju kłopoty? Wygląda na to, że eBay zupełnie nie poradził sobie z problemem, ponieważ z powodu ataku wielu użytkowników traci swoje dane osobowe. Doprowadzenie do takiej sytuacji nie buduje zaufania do największego internetowego serwisu aukcyjnego. Od momentu ataku eBay odpiera zarzuty dotyczące zagrożenia danych finansowych. Informuje, że dane, które ucierpiały w wyniku ataku ograniczają się do nazwy użytkownika, adresów email, szyfrowanych haseł, adresów fizycznych, numerów telefonicznych oraz dat urodzenia.

 

making-content-1024x682

 

Jaki ma to związek z Panda 4.0?

Od momentu wydania Panda 4.0 oraz na skutek skandalu zawiązanego z atakami na eBay, przedstawiono dowody na 80% spadek ruchu organicznego. Ponieważ każda duża zmiana w Internecie ma swój okres przejściowy, to odpowiedź na pytanie czy i jaki wpływ na serwis aukcyjny miała aktualizacja algorytmu Panda poznamy dopiero za jakiś czas.

Przedstawiono dowody, że eBay wypadł z “Wielkiej 10” czyli listy domen, które posiadają najwięcej “real estate”, opublikowanej przez firmę Moz. Wygląda na to, że eBay został ukarany i teraz pozostaje jedynie obserwować jak długo to potrwa. Początkowo uważano, że spadek ruchu był spowodowany aktualizacją Panda 4.0, obecnie jednak istnieją podejrzenia, że w stosunku do strony została zastosowana kara ręczna lub kombinacja tych dwóch.

 

Panda 4.0. i Ty

Widać wyraźnie, że nie chodzi tylko o kapitał online (“online capital”) lub to jak bardzo możesz nasycić treści słowami kluczowymi.  Wygląda na to, że chodzi o coś więcej i eBay (duża strona o wysokiej reputacji) doświadczająca tak znacznego spadku w rankingu świadczy o tym, że to bogowie wyszukiwania z Google ustalają reguły. Jakie są to reguły i jak można uniknąć ich łamania?

Jeżeli posiadasz własną stronę internetową lub piszesz treści na potrzeby sieci to algorytm Panda 4.0 prawdopodobnie będzie miał wpływ na Twoją pracę. Jeżeli masz zdublowane, słabej jakości treści wypełnione słowami kluczowymi lub źle zorganizowane linki to istnieje prawdopodobieństwo, że Twoja strona spadnie w rankingu Google. W rzeczywistości prawdziwym zagrożeniem (lub karą) jest kara ręczna, cofnięcie której wymagają sporych nakładów czasu i pieniędzy.

 

thinking-creating-content-1024x682

 

Google chce uczynić Internet lepszym miejscem, w którym treść jest wiarygodna. Wprowadzony ranking Authorship, który ma na celu identyfikację autorów treści i sprawić by proces copywritingu był skupiony w mniejszym stopniu na samej treści niż na osobie, która go tworzy. Aktualizacja Panda 4.0 ma na celu zapewnić użytkownikom najlepsze, cieszące się największą popularnością treści od najbardziej zaufanych autorów.

Każdy, kto prowadzi stronę lub posiada duże doświadczenie w sieci wie, że większość treści stanowi jej najgorszy rodzaj – spam. Google również zdaje sobie z tego sprawę, dlatego wydano Panda 4.0, aby zrównoważyć zawartość Internetu kładąc większy nacisk na treści tworzone przez człowieka. Jak sama nazwa algorytmu wskazuje, nie jest to pierwsza próba ograniczenia przez Google ogromnej ilości spamu infekującego witryny internetowe i wyniki wyszukiwania.

 

Black Hat SEO

Black hat SEO to problem polegający na tym, że fragment treści nie jest pisany pod kątem odbiorców a pod kątem słów kluczowych i pozycji w rankingu. Zawiera takie praktyki jak: ukryty tekst w kodzie, farma linków, link spam oraz wiele innych sposobów generowania treści uważanych za nieetyczne. Google od zawsze próbuje ograniczyć tego typu praktyki i teraz dzięki aktualizacji Panda 4.0 zwiększył swoje szanse na wygraną z nieustannym przypływem spamu.

 

Grey Hat SEO

Jest to bardziej dwuznaczna etycznie taktyka, jednak jej stosowanie w dalszym ciągu narazi Cię na karę od Google. Wykorzystywane techniki to: article spinning, tworzenie odrębnych  stron dla poszczególnych słów kluczowych oraz manipulowanie treści za pomocą CSS. Techniką grey hat SEO może być również kupowanie przedawnionych domen, które linkują do strony klienta.

 

white-hat-seo

 

White Hat SEO

Wreszcie jest i white hat SEO, podejście, które ma największą szansę na poprawienie Twojego rankingu w wyszukiwarkach. Taktyka zawiera następujące elementy:

 

  • Tworzenie strony o poprawnej strukturze z prawidłowym wewnętrznym linkowaniem
  • Tworzenie i dystrybucja wartościowych treści
  • Optymalizacja strony w taki sposób, aby słowa kluczowe i meta dane pojawiały się w odpowiednim czasie i miejscu.

 

Jeżeli masz stronę, która jest pełna oryginalnych treści i zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania, to niewiele musisz zmienić. Kontynuuj swoją pracę i upewnij się, że jesteś na bieżąco z praktyką SEO. Jeżeli prowadzisz stronę, która używa black lub grey hat SEO, to może spotkać Cię kara.

Pamiętaj, że treść jest zawsze najważniejsza i powinieneś dołożyć wszelkich starań, aby pisać artykuły, które wnoszą wkład w konkretną konwersację. Nie wybieraj drogi na skróty i upewnij się, że prowadzisz swoją stronę w sposób profesjonalny i przemyślany.

eBay popełnił błąd i teraz musi za niego zapłacić – nie bierz z nich przykładu. W zamian twórz stronę, która jest znana ze świetnego kontentu. Zobaczysz korzyści płynące z lepszych wyników w wyszukiwarkach, lepszej jakości czytelników oraz informacji zwrotnej jaką uzyskasz.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić