O praktycznym zastosowaniu procesu testowania wiadomości pisaliśmy już nie raz.
Natomiast dziś, oprócz wymieniania korzyści jakie płyną z testowania części wiadomości oraz ich personalizacji, podeprzemy się konkretnym i świeżym przykładem wysyłki zrealizowanej na prośbę Hotelu Marriott Warszawa.
Wspomniany wyżej mailing został przygotowany z okazji organizowanego bankietu połączonego z aukcją charytatywną na rzecz dzieci z SOS Wioski Dziecięce.
Wysłana wiadomość:

Poniżej prezentujemy statystyki zarejestrowane w ciągu 72h od momentu wysyłki. Porównanie dotyczy dwóch wiadomości zawierających identyczną zawartość, ale różniące się tematem. Pierwsza wiadomość z tytułem „Zaproszenie na bankiet charytatywny” (wykres zielony) była kierowana do mieszanej grupy odbiorców w podziale na segmenty B2B oraz B2C.
Już 5h od momentu wysyłki została ona otwarta przez ponad 15% odbiorców. Druga wiadomość zatytułowana „Witaj [[firstname vocative]], zapraszamy na bankiet charytatywny.” (wykres pomarańczowy) została skierowana do segmentu B2B, a jej temat poddano personalizacji polegającej na bezpośrednim zwrocie do odbiorcy po imieniu odmienionym w wołaczu.

Bardzo ważną rolę odgrywał tzw. snippet text, czyli pierwsza linia tekstowa zawarta w wiadomości „Zabierz Lulka do domu!” bezpośrednio nawiązująca do tematu programu bankietu i aukcji.
Realizacja wysyłki przyniosła niesamowite wyniki responsywności i mamy nadzieję, że będzie to miało przekład na powodzenie bankietu oraz obecność zaproszonych gości.
Wiadomość, do której odnosimy się w tym mini raporcie zdecydowanie może służyć jako przykład dla poszukujących inspiracji dot. konstrukcji newslettera w formie zaproszeń oraz ogólnej wysyłki mailingów, segmentacji i targetowania wysyłek.
Hotelowi Marriott serdecznie gratulujemy wyników oraz życzymy dalszych sukcesów w działaniach.