Subiektywny przegląd newsletterów kobiecym okiem
autor: Karolina Kurcwald ostatnia aktualizacja 0

Subiektywny przegląd newsletterów kobiecym okiem

W związku z czwartkowym świętem, żeńska część zespołu GetResponse przyjrzała się swoim skrzynkom pocztowym, do których wpadło kilka ofert z okazji Dnia Kobiet.

Oto, co wspólnie zaobserwowałyśmy.

Oferty na dzień kobiet spływały do naszych skrzynek przede wszystkim 8 marca, lub dzień wcześniej. Wszystkie zawierały oferty czasowe – od ważnych tylko w Dzień Kobiet po trwające nawet tydzień.

Jedna z naszych wspólnych obserwacji jest taka, że żaden z otrzymanych newsletterów nie był spersonalizowany naszymi imionami – co czasem jest jednak miłym akcentem, zwłaszcza, gdy otrzymujemy życzenia.

Wytłumaczenie jest proste – coraz częściej zauważamy, że formularze zapisu na stronach internetowych zawierają tylko jedno pole: email. W takim wypadku ciężko mówić o personalizacji czy segmentacji wiadomości. A przecież Dzień Kobiet do segmentacji jest idealną okazją.

Przejdźmy jednak do tego, co (i jak) oferowali nam nadawcy newsletterów. Chyba najwięcej było ofert typu “zamiast goździka przesyłka gratis” (to zresztą jedyny zapamiętany przeze mnie temat wiadomości – wysłanej przez sklep eButy.pl):

z wyrazistymi kreacjami – to zdecydowanie jeden z faworytów:

lub – niestety – wręcz przeciwnie:

Powyższy newsletter jest również idealnym przykładem tego, jak liczy się każdy element wiadomości (choć możemy tylko się domyślać, czy efekt jest zamierzony, czy raczej przypadkowy). 😉

Naszą uwagę zwrócił też od razu newsletter, który obiecywał dostawę wyjątkową (a przynajmniej tak uznałyśmy, bo nie widzimy innego uzasadnienia dla umieszczenia mężczyzny w newsletterze z okazji Dnia Kobiet. ;)). Duży plus za pomysł, odróżniający tę wiadomość od innych, pełnych kwiatów i kobiecych sylwetek.

Oprócz darmowej dostawy, sklepy online oferowały nam zniżki na zakupy (przy użyciu kodów rabatowych lub na wybrane produkty):

czasem prezenty do zakupów:

lub konkursy:

Niektórzy zaś oferowali (chyba nawet trochę przeładowany treścią) pakiet combo: z darmową dostawą, prezentem i – wcale nie tak popularnymi tego dnia, jak się okazuje – życzeniami:

I choć zdecydowana większość ofert pochodziła od sklepów z odzieżą lub kosmetykami, znalazł się też jeden rodzynek – a raczej kwiatek. mKwiatek. 😉 W korzystnym – przejrzystym i kompaktowym formacie, który bardzo nam się spodobał, również dlatego, że nie wymagał scrollowania (w przeciwieństwie do poprzednika).

Pośród tych wszystkich zniżek i darmowych dostaw z pewnością wyróżnił się pomysł francuskiej marki L’OCCITANE:

Podpytałyśmy również naszych kolegów i okazuje się, że są firmy, które pomyślały o tym, by wysłać do panów oferty na kilka dni wcześniej, gwarantując dostawę na Dzień Kobiet właśnie. Jednogłośnie uważamy takie newslettery za świetny pomysł! 😉

Podsumowując nasze znaleziska, kilka przykuło naszą uwagę, choć musimy przyznać, że zdecydowana większość nadawców nie postarała się o oryginalny pomysł czy zapadający w pamięć temat wiadomości. Naszym zdaniem warto również segmentować wiadomości właśnie na takie okazje, jak 8 marca (choć wiemy, że  praktykowanie tego zwyczaju wciąż nie jest tak bardzo popularne, jak byśmy chciały – i chcieli.)

Kolejna szansa na większą kreatywność już za rok, a po drodze jeszcze wiele innych. Polecamy wydrukować sobie nasz kalendarz kampanii promocyjnych, by pamiętać o wszystkich zawczasu!

A Wy, Panie i Panowie, macie jakieś fajne przykłady newsletterów na Dzień Kobiet?

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić