Strategia SEO: przyszłość tworzenia linków
ostatnia aktualizacja 0

Strategia SEO: przyszłość tworzenia linków

Coraz trudniej jest dziś nadążyć za zmianami, jakie wprowadzane są w algorytmach wyszukiwarek internetowych i tym samym modyfikować strategię SEO dla własnej witryny.

Pamiętasz jeszcze czasy, kiedy wystarczyło zamieścić w tekście jak najwięcej słów kluczowych, by dobrze wypozycjonować stronę? Obecnie dobre SEO to składowa wielu elementów – obok słów kluczowych, równie ważne stały się: architektura witryny, jakość publikowanych zdjęć, bezpieczeństwo korzystania z witryny, historia strony i jej szybkość ładowania.

I oczywiście linki.

Linki pozostają najważniejszym czynnikiem SEO

Jon Ball w artykule opublikowanym w Search Engine Watch dowodzi, że linki wciąż stanowią kluczową informacją dla Google’a na temat tego, jak cenna jest treść danej witryny. Jest w tym sporo prawdy. Im więcej odnośników kieruje na daną stronę, tym więcej osób jest przekonanych, że jest ona wartościowym źródłem informacji.

Powyższą opinię wspiera coppyblogger, który wykazał, że zaufanie do danej domeny (tj. jej autorytet) to aż 23,87% algorytmu rankingu stron Google’a. Poniżej zamieszczam diagram, który ilustruje ten stan rzeczy:

link_building

 

Trzy rodzaje linków

Ustaliliśmy już, że linki wciąż nie straciły na ważności, ale obecnie Google wcale nie stawia na ilość, ale raczej na ich jakość. Im jest ona wyższa, czyli im większe jest znaczenie witryny, która kieruje do Twojej strony, tym bardziej wartościowe jest dla Ciebie takie polecenie. Przyjrzyjmy się zatem typom linków, które funkcjonują w sieci:

1. Linki organiczne (ang. organic links)

To odnośniki, które użytkownicy, tacy jak blogerzy i dziennikarze, zamieszczają w swoich publikacjach. Nazywa się je „organicznymi” ze względu na fakt, że osoby, które je zamieszczają, nie odnoszą z tego tytułu żadnej korzyści, co oznacza, że są one faktycznym dowodem na użyteczność i znaczenie treści danej witryny.

2. Linki pozyskane (ang. acquired links)

Linki pozyskane mają mniejszą wartość, choć żaden marketer nie powinien o nich zapominać. Te odnośniki zwykle zamieszczasz, kiedy publikujesz swoje wpisy i artykuły na różnych profilach (w tym społecznościowych) czy katalogach w celu zwiększenia zasięgu swoich treści. Wypróbuj serwisy takie jak www.ezinearticles.com lub agregujący opinie użytkowników www.rateitall.com. Jeśli w tych lub podobnych serwisach będziesz regularnie publikował swoje artykuły, jest duża szansa, że uda ci się zgromadzić sporą ilość linków do swojej witryny.

3. Linki tworzone ręcznie (ang. self-made links)

Biorąc udział w dyskusjach na forach, nie zapomnij o aktualizacji swojej stopki profilowej o adres swojej witryny. Nie warto jednak nadwyrężać tej metody – czasami możesz z tego powodu zostać sklasyfikowany jako spammer.

Jak budować linki w 2015 roku?

Zabrzmi to jak wyświechtana śpiewka, ale muszę to powtórzyć po raz kolejny: najważniejsza jest treść. Najcenniejsze są linki organiczne, a jedynym sposobem, aby je pozyskać, jest tworzenie treści o wysokiej jakości oraz dzielenie się nimi w mediach społecznościowych i rozsyłanych mailingach.

Obecnie istnieje kilka dominujących trendów w kwestii tworzenia treści. Oto one:

1. Twoje blogposty powinny koncentrować się na detalach

Dzisiaj, już co druga osoba prowadzi choćby jednego bloga. Bez względu na branżę, musisz stawić czoła ogromnej liczbie konkurencyjnych blogów, które – podobnie jak Twój – walczą o uwagę tysięcy czytelników. Przestań więc przepisywać rzeczy, które zostały już wcześniej opowiedziane i opublikowane, a skup się na tworzeniu zupełnie nowych informacji.

Wpisy, które nie będą zawierały gotowych rad, z których mogliby skorzystać Twoi czytelnicy, nie będą mieć szczególnej wartości. Użytkownicy chcą przeczytać o czymś, czego wcześniej nie wiedzieli.

Znalezienie interesującego tematu lub podejścia do niego może wiązać się z inwestycją czasową lub finansową – często to jedyny sposób, aby osiągnąć założony cel. Zamiast pisać w ogólnikach, skup się na detalach, np. jednym lub dwóch aspektach wybranego tematu. Najlepszą treść charakteryzuje jakość, nie ilość.

2. Infografiki ciągle popularne

Piękne graficznie infografiki, które w przyjazny sposób prezentują różnego rodzaju dane, bezustannie zyskują na popularności. Jeśli nie zatrudniasz własnego grafika, pomyśl, czy nie warto zainwestować w zlecenie ich przygotowania niezależnemu ekspertowi. Infografiki są częściej udostępniane w mediach społecznościowych niż innego typu treści. Te najlepsze, zaprojektowane w schludny sposób i z użyciem żywych kolorów, okraszone dodatkowymi elementami, takimi jak zabawne ilustracje, potrafią przyciągnąć uwagę i wręcz podziw użytkowników. Infografiki cieszą się tak dużym powodzeniem, że użytkownicy na pewno zaczną linkować do infografik, które zamieścisz na własnej stronie.

3. Produkuj więcej materiałów wideo

Z dnia na dzień materiały wideo stają się coraz ważniejsze w strategii obecności w mediach społecznościowych. Użytkownicy je uwielbiają i o ile ich produkcja może być czasochłonna i kosztowna – jest jednym z najskuteczniejszych sposobów budowania linków.

Nie możesz lekceważyć potencjału stojącego za tzw. „wiralami” czy animacjami (pod warunkiem, że będą one trzymały określony poziom), zwłaszcza, że uwiarygodniają Cię w oczach odbiorców i pomagają budować kolonię linków organicznych.

A jaka jest Twoja strategia dotycząca budowania linków na ten rok? Czekamy na Twój komentarz pod wpisem.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.