Statystyki urządzeń i klientów pocztowych już w GetResponse
autor: GetResponse ostatnia aktualizacja 0

Statystyki urządzeń i klientów pocztowych już w GetResponse

Nowy rok rozpoczynamy od wprowadzenia kolejnej funkcjonalności do statystyk prowadzonych kampanii.

Od dzisiaj klienci GetResponse mogą sprawdzać na jakich urządzeniach został otwarty wysłany przez nich mailing – mobilnych czy stacjonarnych – oraz z jakich klientów pocztowych najczęściej korzystają ich odbiorcy.

 

Szybka odpowiedź na aktualne Trendy

Według naszego ostatnio raportu “Email w biegu. Jak sprawdzamy pocztę elektroniczną” niemal 24% respondentów wykorzystuje do sprawdzania poczty email jednocześnie urządzenia mobilne i stacjonarne.

A użytkownicy smartfonów najczęściej wykorzystują je – oprócz wykonywania połączeń telefonicznych – do sprawdzania poczty email. Ponadto, aż 63,3% z nich prowadzi za pomocą smartfonów aktywną korespondencję mailową (wysyła i odbiera wiadomości email).

Postanowiliśmy szybko odpowiedzieć na aktualne trendy i umożliwić klientom GetResponse analizowania statystyk wiadomości również pod kątem urządzeń i klientów pocztowych, w których otwierane są newslettery.

Jak korzystać z nowej funkcji statystyk

Wystarczy w menu głównym wybrać Statystyki kampanii, a następnie element kampanii, który chcemy sprawdzić. W tym przypadku będą to Klienci pocztowi.

Dane przedstawione zostaną na trzech wykresach i będą dotyczyć:

  • rodzaju urządzeń, na których została otworzona wiadomość
  • klientów pocztowych – w przypadku urządzeń stacjonarnych
  • systemu operacyjnego – w przypadku urządzeń mobilnych

 

 

Jak można wykorzystać te dane?

  • Optymalizacja kreacji

Można zacząć od optymalizacji wiadomości szczególnie pod tych klientów pocztowych, którzy cieszą największą popularności wśród odbiorców

Przed wysłaniem wiadomości warto skorzystać z funkcji Podglądu Wiadomości. Pozwoli ona sprawdzić jak kreacja wiadomości wyświetla się w kontach różnych klientów pocztowych.

  • Optymalizacja pod urządzenia mobilne

Jeśli okaże się, że większość odbiorców preferuje przeglądanie skrzynki odbiorczej na urządzeniach mobilnych, to warto pamiętać o kilku zasadach, którymi rządzą się kreacje newsletterów projektowane pod smartfony i tablety.

Killka wskazówek na ten temat można przeczytać w jednym z naszych postów.

  • Optymalizacja pod względem treści

Statystyki urządzeń i klientów pocztowych dają pełniejszy obraz zachowań danej grupy odbiorców. Na ich podstawie można planować również ciekawszą i bardziej angażującą odbiorców treść wiadomości.

Skorzystajcie z nowej funkcji statystyk już dzisiaj. Sprawdźcie czy Wasi odbiorcy podążają za obecnymi trendami i również korzystają z urządzeń mobilnych do sprawdzania poczty email.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.