W jaki sposób dynamiczne treści wynoszą Email Marketing na wyższy poziom?
ostatnia aktualizacja 0

W jaki sposób dynamiczne treści wynoszą Email Marketing na wyższy poziom?

Twoi obecni oraz potencjalni klienci są czymś więcej, niż tylko adresami email.

Sprawny sprzedawca lub specjalista ds. rozwoju działalności rzadko zwraca się w ten sam sposób do dwóch różnych potencjalnych klientów. Podobnie efektywna kampania email marketingowa nie powinna być kierowana do szerokiej gamy potencjalnych klientów za pomocą jednego rodzaju wiadomości. Jak temu zaradzić? Tu właśnie wkraczają dynamiczne treści.

Dynamiczne treści

Zastosowanie dynamicznych treści polega na zawieraniu lub podmianie w emailu elementów, które bazują na informacji dotyczącej odbiorcy. Ten zabieg pozwala na bardziej spersonalizowaną i sprecyzowaną interakcję. Zbierz informacje dotyczące Twoich odbiorców i zrób z nich dobry użytek. 

SONY DSC

W jakim miejscu umieścić dynamiczne treści?

Oto kilka miejsc, w których warto je zastosować:

  • Zainteresowania. Jeżeli odbiorca wyraził zainteresowanie konkretnym produktem lub rodzajem treści, dopasuj swój email marketing do jego potrzeb.
  • Miejsce. Wykorzystaj lokalne wydarzenia lub dostosuj język Twoich komunikatów do regionalnego dialektu, poczucia humoru lub sezonowych potrzeb odbiorców. To zbuduje poczucie więzi i zwiększy atrakcyjność Twoich wiadomości, co pozwoli na zatrzymanie odbiorców na dłużej.
  • Tytuł/Osoba. Czy masz do czynienia z członkiem zarządu czy osobą na stanowisku helpdesk? Osoby te będą miały skrajnie różne podejście do Twoich produktów, usług oraz promowanych przez Ciebie treści. Jedna osoba może być zainteresowana potencjalnym zyskiem, podczas gdy druga praktyczną wskazówką techniczną.
  • Cykl życia. Czy to Twój pierwszy czy dwudziesty pierwszy email do tego odbiorcy? Ten czynnik wpłynie nie tylko na rodzaj języka w jakim prowadzisz komunikację, ale również na zawartość oferty.

Na początku znajomości Twoje call-to-action mogą zachęcać do pobrania materiałów informacyjnych lub przejścia do konkretnego artykułu. W miarę budowania relacji być może zechcesz zaoferować konsultację lub zaproszenie na webinarium, które wymagają większego zaangażowania.

  • Unikaj zbyt częstych próśb o podanie danych osobowych. Zarządzanie treścią z ograniczonym dostępem nie jest łatwe. Jeżeli wymagasz wypełnienia formularza po każdym kliknięciu w treść, istnieje prawdopodobieństwo, że zirytujesz lub odstraszysz użytkowników, którzy będą obawiać się otrzymywania spamu.

Dynamiczne treści pozwalają na spersonalizowanie procesu w taki sposób, aby użytkownicy, którzy wcześniej wypełnili formularz otrzymywali dostęp do treści bez konieczności jego ponownego wypełniania.

33H-1024x682

Rodzaje dynamicznych treści

Istnieją dwa podstawowe rodzaje dynamicznych treści:

  • Podstawienie zmiennych. Polega na umieszczeniu w szablonie newslettera pól, które reprezentują atrybuty odbiorców. Każde pole jest spersonalizowane pod kątem określonego odbiorcy.

Większość z nas ma na co dzień do czynienia z tego rodzaju personalizacją, gdy otrzymujemy zbiorowe emaile, które rozpoczynają się od naszego imienia. Zabieg ten pozwala na nieco bardziej osobisty ton i wymaga niewiele pracy ze strony front-end’u. Jednak podstawienie zmiennych pozwala jedynie na podstawowy poziom personalizacji.

  • Wstawienie treści. Działa na podobnej zasadzie co podstawienie zmiennych, jednak ma szerszy zakres działania. Wstawienie treści, jak sama nazwa wskazuje, pozwala na wydzielenie konkretnych sekcji – fraz, paragrafów, nawet obrazków – i wstawianie w ich miejscu różnych treści.

Ta funkcja pozwala nawet na tworzenie wielojęzycznych wersji i wysyłanie odpowiedniej treści do odbiorców na podstawie ich lokalizacji oraz preferowanego języka. Tym sposobem możesz całkowicie spersonalizować swoje wiadomości, a dzięki dodatkowemu wykorzystaniu funkcji podstawiania zmiennych w konkretnych sekcjach wiadomości zyskasz jeszcze więcej możliwości.

Zalety

Kwestią, o której powinieneś pamiętać podczas analizy wykorzystania funkcji wstawiania treści jest to, że po zastosowaniu personalizacji końcowa wiadomość musi stanowić logiczną całość.

Każdy dynamiczny element treści powinien zostać nie tylko przygotowany, ale i sprawdzony i zatwierdzony. Jeżeli nie dysponujesz odpowiednią ilością czasu lub zasobów ludzkich to wdrożenie dynamicznej treści może stanowić wyzwanie.

Zaletą tej funkcjonalności jest możliwość ponownego użycia oraz adaptacja większości treści na potrzeby różnych kampanii. Jeżeli proces wdrożenia zostanie odpowiednio zaplanowany to zastosowanie dynamicznych treści może w znaczny sposób zmniejszyć nakład pracy.

Dzięki nim możesz stworzyć treści, które będą pojawiały się w wielu kampaniach na różnych etapach cyklu życia odbiorcy (pierwszy kontakt, follow-up w celu sprzedaży, oferty regionalne lub branżowe … praktycznie nieograniczona ilość zastosowań).

yJl7OB3sSpOdEIpHhZhd_DSC_1929_1-1024x685

Pamiętaj, że dynamiczne treści to coś więcej niż tylko zrobienie dobrego wrażenia. Ta funkcjonalność nie polega jedynie na zwracaniu się do odbiorców po imieniu i pokazanie w ten sposób, że się o nich pamięta.

Zastosowanie dynamicznych treści ma na celu maksymalne dopasowanie treści do potrzeb Twoich odbiorców. Mogą oni otrzymywać treści zgodne z ich zainteresowaniami, lokalizacją i potrzebami. Nie będą otrzymywać wiadomości niepotrzebnych, innymi słowy – nie będą „spamowani”.

To natomiast ma inną kolejną zaletę. Zmniejszy się prawdopodobieństwo, że Twoi odbiorcy będą mieli poczucie, że ich skrzynka odbiorcza jest zalewana przez niepożądane wiadomości, a Ty zmniejszysz prawdopodobieństwo, że Twoje wiadomości zostaną oznaczone jako spam. W tej sytuacji każdy wygrywa.

Powinieneś pamiętać, że omówione przykłady prezentują tylko podstawowe zagadnienia. Istnieje wiele innych czynników, takich jak wybór odpowiedniego usługodawcy lub planowanie okresu trwania kampanii.

Jednak najważniejszą cechą dynamicznych treści jest zwiększenie lojalności i poziomu retencji. Co więcej, ich zastosowanie pozwala na zwiększenie wskaźnika konwersji i pomaga przeprowadzić klientów przez lejek sprzedażowy, a to jak wiadomo jest istotą Twoich działań email marketingowych.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.