Siedem grzechów popełnianych w email marketingu
autor: GetResponse ostatnia aktualizacja 0

Siedem grzechów popełnianych w email marketingu

Jak każda forma komunikacji, email marketing wymaga odpowiedniej strategii. Niestety niewielu przedsiębiorców wie co się sprawdza, a czego należy unikać.

Przyjrzyjmy się zatem najcięższym grzechom popełnianym przez email marketerów. Ich nagminne popełnianie może kosztować utratę subskrybentów, konwersji, a nawet… reputacji. Jeśli Twoje wiadomości nie generują sprzedaży i leadów, prawdopodobnie Ty także je popełniasz.

Zrób więc szybki rachunek sumienia. Czy Twoje kampanie email marketingowe są skuteczne? Czy subskrybenci otwierają wiadomości i kupują promowane produkty i usługi, czy może jest odwrotnie – wiadomości od Ciebie od razu lądują w koszu, a subskrybenci wypisują się z listy? Jeśli wskaźniki otwarć i konwersji są na niskim poziomie, a lista Twoich subskrybentów kurczy się w zastraszającym tempie, czas przeanalizować co robisz źle.

1) Nie twórz epopei narodowej

Nie trać energii na tworzenie nowej epopei narodowej. Odbiorcy przeważnie nie mają czasu na czytanie długich wiadomości, a ci, którzy go mają – nigdy tego nie robią. Długie wiadomości odpychają odbiorców i kończą w koszu szybciej niż myślisz. Trzymaj się prostej zasady: im mniej przewijania, tym lepiej. Kiedy masz dużo treści do przekazania swoim odbiorcom, wybierz inne formy komunikacji, np. wpis na blogu.

2) Nie pisz CAPSLOCKIEM

Stosowanie dużych liter (tj. tekstów pisanych „Caps Lockiem“) sprawia, że odbiorcy odnoszą wrażenie, że komunikat jest nachalny i agresywny – co w praktyce oznacza, że uznają go za spam. W świecie online stosowanie „Caps Locka” jest uznawane za mówienie podniesionym głosem (więcej o etykiecie w korespondencji email tutaj). A skoro już przy tym jesteśmy – zastanów się także nad eliminacją wszystkich niepotrzebnych wykrzykników!!! Zapamiętaj: jeśli Twoje treści są wysokiej jakości, odbiorca przeczyta je i sam podejmie określone działania.

3) Nie stosuj generycznych treści

Generyczne treści nie są angażujące i nie sprzedają produktów. Jeśli zaczniesz email w stylu: „Witaj odbiorco” – nie licz na zwrócenie uwagi czytelnika. Właściwa personalizacja może okazać się kluczowa. Twoje wiadomości powinny zostać skierowane do konkretnego odbiorcy w sposób, który sprawi, że poczuje się on jedynym adresatem wiadomości. Zwróć się do klientów po imieniu – w temacie wiadomości lub w pierwszym akapicie wiadomości.

4) Nie używaj zwrotów, na które wyczulone są filtry antyspamowe

Zadbaj o to, żeby nikt nie uznał Twoich wiadomości za spam na podstawie ich tematu. Temat musi być wprawdzie pomysłowy i atrakcyjny, ale równocześnie zwięzły i treściwy. Nie powinien zawierać więcej niż 50 znaków, ani symboli typu: */^#<>. Nie bądź agresywny i pamiętaj, że użycie niektórych słów lub zwrotów może spowodować, że wiadomości zostaną potraktowane jak spam.

5) Nie zachęcaj do działania mglistymi hasłami

Zwroty typu „Dowiedz się więcej” lub „Poznaj szczegóły tutaj” mogą wydawać się adekwatne, ale prawdopodobnie nie przyciągną klientów. Jeśli naprawdę chcesz, żeby Twoje wiadomości wywoływały właściwe reakcje, Twoje wezwania do działania (zarówno te tekstowe, jak i graficzne) muszą być atrakcyjne, konkretne, jednoznaczne i bezpośrednie. Powinny się wyróżniać i zachęcać do podjęcia natychmiastowego działania, a przy tym czytelnik powinien dokładnie wiedzieć co otrzyma po otwarciu wiadomości. W tym artykule zobaczysz przykłady skutecznych wezwań do działania.

6) Nie nadużywaj grafiki

Jeśli sprzedajesz produkty codziennego użytku, stosowanie elementów graficznych w mailingach może okazać się niezbędne dla Twojego biznesu. Zdjęcia wspierają proces budowania świadomości marki i zwiększają sprzedaż. Jednak, konieczność długiego przewijania wiadomość lub nadmierna ilość zdjęć odciąga uwagę od właściwych treści, dzięki czemu szansa na konwersję znacząco spada. Sprawdź rozmiar zdjęcia. Jeśli jest za duże, dokonaj odpowiednich zmian.

7) Nie zapominaj o testowaniu

Pamiętaj o sprawdzeniu czy wszystko gra. Nigdy nie wysyłaj wiadomości bez przeprowadzania testów, jeśli nie chcesz, żeby ucierpiały na tym Twoje finanse i reputacja. Zacznij od wysłania wiadomości na swój adres, żeby sprawdzić czy wszystko wygląda i funkcjonuje poprawnie. Czy przyciski i odnośniki kierują do odpowiednich stron? Czy wiadomość jest poprawnie sformatowana? Czy grafiki renderują się we właściwy sposób? P.S. Przy okazji warto zapoznać się z infografiką na temat wykorzystywania grafik w email marketingu.

making-content-1024x682

 

Email Marketing ma się dobrze

Wbrew obiegowym opiniom, email marketing ciągle ma się świetnie. To wciąż bardzo skuteczny kanał marketingowy, który pozyskuje leady i generuje sprzedaż. Jednak nie każda firma wie, w jaki sposób go odpowiednio wykorzystać. Podstawowe błędy skutkują utratą czasu i pieniędzy. Przyjrzyj się swoim działaniom email marketingowym i nigdy więcej nie popełniaj już żadnego z wyżej omawianych „grzechów”.

A jak wygląda strategia email marketingowa Twojej firmy? Może przypominasz sobie rzeczy, których bezwzględnie trzeba się wystrzegać? Podziel się swoją wiedzą w komentarzach poniżej!

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.