Segregator – nowa funkcjonalność już w WP i o2
autor: Michał Leszczyński ostatnia aktualizacja 0

Segregator – nowa funkcjonalność już w WP i o2

W ubiegłym roku Gmail bezpowrotnie zmienił rynek poczty elektronicznej wprowadzając do swojej usługi specjalne zakładki automatycznie rozdzielające przychodzące wiadomości email.

Wkrótce potem, również polscy usługodawcy, jak np. Interia rozpoczęli własne próby z podobnymi rozwiązaniami. A w ubiegłym tygodniu również poczta WP i o2 oficjalnie wprowadziły nowe narzędzie – segregator poczty.

Segregator poczty WP i o2
Zdjęcie 1. Segregator poczty WP i o2

Czym są foldery, zakładki i nowy segregator?

Zmiany, o których ponownie zrobiło się głośno na portalach branżowych polegają na wprowadzeniu automatycznych filtrów, które rozdzielać będą pocztę przychodzącą na osobne kategorie. Pośród tych zakładek możemy odnaleźć m.in. kategorię główną, społeczności, zakupy grupowe, oferty i inne. Celem tych usprawnień jest oczywiście wygoda w użytkowaniu poczty elektronicznej i jeszcze łatwiejsze odszukiwanie oczekiwanych emaili.

Wiadomości rozdzielane są według własnych zasad zaproponowanych przez danego dostawcę usługi poczty elektronicznej. Można je również modyfikować, tworząc własne filtry lub przesuwając wiadomości do wybranych przez siebie zakładek, zaznaczając aby dana zasada została zastosowana również dla przyszłych wiadomości tego samego typu.

O tym jednak, jak skuteczny będzie nowy segregator w oddzielaniu wiadomości masowych i reklam od emaili prywatnych będziemy musieli się jeszcze przekonać. Choć w założeniu narzędzie to ma działać podobnie jak funkcjonalność Gmaila, to czas pokaże jaka będzie rzeczywistość.

Segregator poczty WP krok po kroku
Zdjęcie 2. Segregator poczty WP krok po kroku

Wpływ na wskaźniki otwarć i kliknięć

Zasiane ziarno niepewności wpierw przez Gmaila, a potem przez polskich dostawców, spowodowało konsternację marketerów, którzy obawiali się, że ich klienci przestaną odczytywać przekazywane im treści. Utworzenie osobnych folderów na newslettery handlowe niosło ze sobą potencjalne ryzyko, że wspomniane zakładki staną się współczesną wersją folderu „spam”, a wiadomości, które tam trafią nie zostaną już nigdy odczytane.

Badania i raporty branżowe wskazują na to, iż firmy, które dbają o relację z subskrybentami i angażują ich w przesyłane treści, dopasowując zarówno tematykę, jak i czas wysyłania wiadomości do potrzeb indywidualnych odbiorców, nie straciły, a mogły nawet zyskać na wprowadzonych zmianach.

Jak zyskać na wprowadzanych zmianach?

Kluczem do sukcesu jest regularna analiza i optymalizacja swoich działań email marketingowych oraz zmiana podejścia do sposobu wykorzystywania tego kanału komunikacji. Wielokrotne przesyłanie tych samych treści, które nie budują zainteresowania odbiorców prowadzi z reguły do obniżonych wskaźników otwarć i kliknięć. Efekt takich działań może stać się jeszcze bardziej widoczny wraz z wprowadzanymi zmianami takimi, jak wspomniany segregator.

W swoich własnych działaniach email marketingowych powinieneś zatem prześledzić całą ścieżkę komunikacji z odbiorcami i przeanalizować jakie informacje posiadasz o swoich użytkownikach. Czas otwarcia wiadomości, newslettery które otwierają, oferty, w które klikają – wszystkie te elementy są źródłem nieskończonej wiedzy, którą możesz wykorzystać, aby zautomatyzować swoją komunikację za pomocą autoresponderów.

Pamiętaj również, że email marketing to nie tylko newslettery handlowe, ale również wiadomości transakcyjne, których celem jest budowanie relacji i zaangażowania odbiorców, w oparciu o wydarzenia i ich własne działania. Takie emaile, wysyłane indywidualnie do subskrybentów, przynoszą często o wiele lepsze wyniki niż standardowe, masowo wysyłane newslettery.

Przyszłość

Podział rynku poczty elektronicznej w Polsce, który wydawać się mógł stosunkowo stabilny, uległ w ubiegłym roku znaczącej zmianie wraz z utworzeniem się Grupy Wirtualnej Polski, która powstała z połączenie dwóch serwisów pocztowych WP i o2. Grupa ta jest obecnie liderem na polskim rynku posiadając aż 8 milionów użytkowników. Na drugim z kolei miejscu jest poczta elektroniczna Gmail od Google, z którego usług korzysta 5 milionów ludzi. Zaraz za nim znajduje się Onet oferujący usługi dla 4 milionów internautów.

W chwili obecnej, większość głównych dostawców usługi poczty elektronicznej oferuje nowe rozwiązanie, jakim są autofiltry czy zakładki rozdzielające wiadomości przychodzące. Jest to zapewne kwestia czasu, nim pozostali dostawcy wprowadzą podobne rozwiązania.

Biorąc pod uwagę te i inne zmiany, które ostatnimi czasy obserwowaliśmy na rynku poczty elektronicznej (Gmail jak Pinterest?, Automatycznie wyświetlane grafiki w wiadomościach), nastał najwyższy czas, aby jeszcze dokładniej przyjrzeć się swojej strategii i realizowanym kampaniom marketingowym. Jest to moment, który może umożliwić Ci poprawę swoich praktyk i wyprzedzenie swojej konkurencji, która nie zaadaptuje się do tego, nieco zmienionego środowiska, w którym przyszło nam operować.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić