Ranking mediów społecznościowych na rynkach anglojęzycznych
autor: Ireneusz Klimczak ostatnia aktualizacja 0

Ranking mediów społecznościowych na rynkach anglojęzycznych

Jeżeli wykorzystujesz media społecznościowe do działań marketingowych na rynkach anglojęzycznych, z pewnością zainteresują Cię przedstawione statystyki dotyczące popularności i skuteczności wybranych kanałów społecznościowch.

Wybierz najlepszą platformę i zwiększ skuteczność swoich działań marketingowych.

Twitter został uruchomiony w 2006 roku, na cztery lata przed Pinterestem (uruchomionym w marcu 2010 r.), jednak wirtualna tablica korkowa wyprzedziła popularnością swojego starszego brata o 3%. Dziś 21% dorosłych użytkowników internetu korzysta z Pinterest (badania Pew Research, ze stycznia 2014r.).

Oczywiście Facebook pozostaje niedoścignionym liderem wśród platform społecznościowych z 1,32 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie (oficjalne dane Facebooka z 30 czerwca 2014 r.), 71% dorosłych użytkowników sieci korzysta właśnie z tego portalu.

LinkedIn plasuje się na drugiej pozycji, przyciągając 22% dorosłych internautów. Instagram osiągnął w zestawieniu piątą pozycję z 17% użytkowników. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że Pew Research nie uwzględnia w swoim badaniu Google+.

Zaangażowanie

Jeżeli przebadamy szczegółowo poziom zaangażowania użytkowników poszczególnych portali społecznościowych, okaże się, że ułożą się one w nieco innej hierarchii. Twitter na przykład, wyprzedza Pinterest pod względem częstotliwość odwiedzin.

Facebook, jak zapewne się domyślasz, pozostaje numerem 1 pod względem codziennego użytkowania – 63% użytkowników loguje się na stronę każdego dnia. Co ciekawe, Instagram, który zajmuje piątą pozycję pod względem liczby zarejestrowanych użytkowników, znalazł się na drugim miejscu zestawienia z 57% użytkowników korzystającymi z portalu każdego dnia.

Twitter choć ma mniejszą liczbę zarejestrowanych użytkowników, ale za to wykazujących się większym zaangażowaniem. 46% z nich korzysta z Twittera codziennie, w odróżnieniu od zaledwie 23% użytkowników Pinterest.

LinkedIn wylądował na szarym końcu zestawienia. Zaledwie 13% użytkowników korzysta z tej strony każdego dnia. Najprawdopodobniej jest to spowodowane specyficznym charakterem platformy. Jest to bowiem sieć społecznościowa dla profesjonalistów, w głównej mierze zawiera treści związane z karierą zawodową oraz informacje dotyczące rekrutacji. Możemy przypuszczać, że użytkownicy LinkedIn są zbyt pochłonięci sprawami zawodowymi, aby każdego dnia spędzać czas na portalach społecznościowych.

ludzie

Dane demograficzne

Kto korzysta z wyżej wspomnianych stron? Facebook, po raz kolejny triumfuje wśród wielu różnych grup demograficznych. Pozostałe 4 portale przyciągają natomiast bardziej zawężone grupy użytkowników.

• Kobiety chętniej korzystają z Pinteresta niż mężczyźni
• Twitter cieszy się nieco większą popularnością wśród mężczyzn (22% w stosunku do 15%)
• Ogółem 74% kobiet oraz 62% mężczyzn korzysta z mediów społecznościowych

Zewnętrzne konwersje

Czy sprzedawcy detaliczni online wykorzystują media społecznościowe? Jak się zapewne domyślasz, tak i to całkiem sprawnie. Jednak, może być dla Ciebie zaskoczeniem fakt, że na terenie WB Pinterest generuje większe dochody z przekierowań (ang. referral revenue) niż Facebook.

W ostatnim kwartale 2013 r. Pinterest osiągnął olbrzymi wzrost dochodu (w porównaniu do poprzedniego) z jednej wizyty (ang. revenue per visit, RPV), kształtujący się na poziomie 50%.

Według agencji Econsultancy, Facebook kolejny raz pobił rekordy w ilości kliknięć w reklamy (wzrost o 125%) oraz ilości wyświetleń reklam (wzrost o 10%).

Facebook również dobrze sobie radzi, gdy przyjrzymy się wskaźnikom określającym zaangażowanie w markę.

• Zaangażowanie społeczności w treści publikowane przez firmy wrosło o 180%
• Ilość udostępnień i pozostawionych komentarzy wzrosły o 40%
• Liczba wyświetleń treści publikowanych przez firmy wzrosła o 150%

Warto tutaj zwrócić uwagę na pewien wskaźnik, który tłumaczy dlaczego RPV Pinteresta wzrosło tak bardzo. Posty zawierające obrazki cieszą się większym o 650% zaangażowaniem na Facebooku niż zwykłe posty.

Pinterest w całości opiera się na zdjęciach publikowanych przez użytkowników na swoich tablicach. Wiadomości mają postać obrazków oraz linków z przekierowaniem, które jak się okazuje, użytkownicy zdecydowanie preferują w komunikacji.

image_gallery.html

 

Jakie są statystyki dotyczące dochodu z wizyty?

Facebook spadł z pozycji lidera i zajmuje obecnie trzecie miejsce pod względem szybkości z jaką przyrasta generowany dochód z wizyty. Facebook odnotowuje 72% wzrostu rok do roku, jednak Twitter deklaruje wzrost na poziomie 113%, a Pinterest aż 244%.

Ruch z przekierowań

Facebook w dalszym ciągu generuje najwięcej ruchu na strony sprzedażowe, jednak wskaźnik ten zmniejsza się z każdego roku. Jeżeli przyjrzymy się wartości procentowej to Twitter uplasuje się na szczycie zestawienia.

Liczba przekierowań generowanych z Twittera zwiększa się każdego roku o 125%, wyprzedzając Pinterest, który obserwuje wzrost na poziomie 89%. Facebook, pomimo faktu, że wciąż generuje największą liczbę przekierowań, odnotowuje straty na poziomie 15% w skali roku.

Twitter oraz Pinterest robią duże postępy w kierowaniu ruchu na strony sprzedażowe. Każdy, kto w dalszym ciągu waha się w kwestii włączenia Pinterest do swojej strategii marketingowej powinien natychmiast podjąć właściwą decyzję. Pod względem średniego dochodu z przekierowania, Pinterest wyprzedza Facebooka i Twittera razem wziętych. Kupujący skierowani przez Facebooka oraz Twittera wydają przeciętnie $60-$80 (200 – 260 złotych) podczas zamówienia, podczas gdy kupujący przez Pinterest wydają o wiele więcej – pomiędzy $140 a $180 (460 – 590 złotych).

Dla wszystkich, którzy regularnie sprawdzają statystyki, ta informacja nie jest zaskoczeniem. Zawsze uważałem, że Twitter jest najlepszym generatorem ruchu, jednak skuteczność najprawdopodobniej zależy od ilości użytkowników. Zauważyłem, że ostatnio G+ dogania konkurencję, a Pinterest zawsze był skutecznym motorem napędzającym ruch, nawet jeśli nie jest używany tak często jak pozostałe media społecznościowe.

br2

Jakie ma to znaczenie dla Twojej strategii marketingowej? Kilka szybkich porad:

• Nie musisz być sprzedawcą detalicznym, aby zacząć korzystać z Pinterest, np. możesz publikować obrazki z przekierowaniem do Twoich wpisów, aby zwiększyć ruch na swoim blogu.

• Infografiki są doskonałym sposobem na wygenerowanie dużej ilości udostępnień na Pintereście i cieszą się dużą popularnością. Możesz publikować je na swojej stronie i dodać kod umożliwiający przekierowanie do swojej strony – stwórz własną infografikę za pomocą narzędzi, jak np. infogr.am.

• Pinterest posiada obecnie dużo dokładniejsze statystyki (tylko dla kont firmowych), które pomogą w poprawianiu skuteczności działań skierowanych do grupy Twoich docelowych klientów.

Pinterest zdobywa większą popularność niż Twitter i przynosi większy dochód z wizyty niż Facebook. Wygląda na to, że oprócz Facebooka, którego popularność stopniowo spada, wszystkie platformy społecznościowe odnotowują wzrost. Jednak Facebook wyprzedza pozostałe tak dalece, że pozostanie liderem jeszcze przez długi czas. W pewnym momencie jednak inny portal może wyjść na prowadzenie i obecnie zdawać się może, że największe szanse na to ma właśnie Pinterest.

Czy Twoim zdaniem Pinterest jest skutecznym kanałem komunikacji marketingowej? Czy może inne portale społecznościowe zapewniają większą skuteczność? Podziel się z nami swoją opinią, zostaw komentarz poniżej.

Przy okazji – obserwuj nas na Pintereście, aby być na bieżąco z ciekawostkami ze świata online marketingu!

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić