Projektowanie mailingu sprzedażowego od A do Z – cz. #2
autor: Michał Leszczyński ostatnia aktualizacja 0

Projektowanie mailingu sprzedażowego od A do Z – cz. #2

Dwa tygodnie temu opublikowałem pierwszą część artykułu, z którego możesz poznać tajniki projektowania mailingów sprzedażowych.

 

Jeżeli chcesz poznać wszystkie elementy efektywnych wiadomości, to zapraszam do lektury drugiej części artykułu.

 

Wezwanie do działania

Najistotniejszym elementem mailingów sprzedażowych jest skuteczne wezwanie do działania (ang. call-to-action), które nie pozostawi odbiorcom wątpliwości jaką mają wykonać akcję i jak mogą tego dokonać.

Przyciski wzywające do działania powinny być łatwo zauważalne, zawierać odpowiednio dostosowany do konkretnych subskrybentów tekst i motywować do podjęcia akcji. Ponadto, biorąc pod uwagę rosnącą ilość transakcji wykonywanych za pomocą urządzeń mobilnych, wielkość i umiejscowienie przycisków CTA powinno być dostosowane do łatwej nawigacji za pomocą palców, którymi użytkownicy posługują się na ekranach smartfonów. Sugerowana wielkość takich przycisków to 44 x 44 px z wolnym obszarem dookoła o wartości 10 px.

Poza skuteczną treścią i wyglądem, przyciski CTA powinny być również uzupełnione o różnego rodzaju elementy motywujące do wykonania akcji. Najczęściej wykorzystywanymi taktykami są m.in.:

  • Rabaty (np. -10% od ceny produktu),
  • Kupony promocyjne (np. 20 zł do wykorzystania przy kasie),
  • Darmowa dostawa,
  • Udział w konkursie z nagrodami,
  • Krótki czas trwania (np. promocja ograniczona czasowo lub do wyczerpania asortymentu),
  • Social proof (np. recenzja lub ocena innych użytkowników, którzy zakupili dany produkt).

 

1

Newsletter marki Adidas zawierający elementy motywujące do zakupu

 

 

Dotrzymywanie obietnic

Przy projektowaniu mailingów sprzedażowych musisz pamiętać dokąd udadzą się Twoi odbiorcy po kliknięciu w promowaną ofertę. W większości przypadków będzie to sklep internetowy, strona zawierająca ofertę lub specjalnie przygotowana strona docelowa (ang. landing page). Użytkownicy, których zainteresowałeś swoimi usługami uformowali do momentu kliknięcia w CTA oczekiwania, które powinieneś spełnić, aby dokonać sprzedaży.

Przejście do wybranej strony internetowej, nawigowanie po niej i zakup powinny być intuicyjne, a także łatwo wykonalne dla wszystkich potencjalnych klientów. Pamiętaj zatem, aby były one odpowiednio zaprojektowane, aby również i użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych mogli bezproblemowo zrealizować zamówienie.

 

Sprzedaż to dopiero początek

Moment, w którym Twój odbiorca dokona zamówienia, powinien być jedynie początkiem Waszej komunikacji. Każdy taki klient powinien być specjalnie traktowany, aby wytworzyła się pomiędzy Wami więź. Jeśli Ci się to powiedzie, możesz spodziewać się, że pewnego dnia Twoi odbiorcy staną się lojalnymi ambasadorami Twojej marki, dzięki którym Twoje akcje promocyjne będą działały ze zwiększoną siłą.

Aby tego wszystkiego dokonać powinieneś konsekwentnie analizować i optymalizować swoją komunikację, wysyłać automatycznie wygenerowane wiadomości typu autoresponder (np. mailing powitalny, podziękowanie za zakup produktu, itp.) i przekonywać klientów, że ich wybór był słuszny.

Pamiętaj, aby przed każdą realizowaną kampanią przetestować czy wiadomości się poprawnie wyświetlają na wszystkich urządzeniach i w różnych klientach pocztowych, czy hiperłącza działają i kierują poprawnie do Twojej strony internetowej i czy sam proces zakupowy jest prosty i intuicyjny.

Kampanie sprzedażowe realizowane w ten sposób przyniosą Ci nie tylko zyski w krótkim terminie, ale i również długoterminową lojalność klientów, dzięki której Twój zwrot z inwestycji będzie o wiele wyższy.

Ten artykuł został napisany dla Online Marketing Polska. Jego pełną wersję przeczytasz tutaj.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić