Premierowy EmailCamp już za nami!
autor: GetResponse ostatnia aktualizacja 0

Premierowy EmailCamp już za nami!

Wczoraj (23.09) odbyło się premierowe spotkanie EmailCamp – pierwszego w Polsce cyklu spotkań poświęconych najlepszym praktykom w email marketingu.

Tak jak zapowiadaliśmy, prezentacje i dyskusje prowadzili eksperci z GetResponse w składzie:

  • Oskar Jedynasty, Email Solutions Manager
  • Maciej Ossowski, Email Marketing Expert
  • Maciej Buchowski, Specjalista ds. email marketingu

Pierwszą prezentację na temat zalet video email marketingu prowadził Maciej Ossowski. Zanim jednak przeszedł do sedna swojej prezentacji rozbawił uczestników niezaplanowanym żartem sytuacyjnym ze zwrotem „innymi słowy” (kto był ten wie o co chodzi 🙂 ). Z prezentacji Maćka można się było dowiedzieć m.in. o tym, że video jest najszybciej rozwijającym się trendem w internecie. Udowadniał on, że video emaile bardziej przyciągają uwagę odbiorców i zwiększają skuteczność newsletterów jeśli są profesjonalnie przygotowane.

Maciej Ossowski, Email Marketing Expert
 

Następnie Oskar Jedynasty wyjaśnił różnicę pomiędzy mailngiem reklamowym na zlecenie, a permission email marketingiem, czyli formą marketingu za przyzwoleniem. Mailing reklamowy na zlecenie został porównany przez Oskara do typowej reklamy typu „display”. Wskazywał on ponadto na najważniejszą różnicę pomiędzy tymi dwoma odmianami email marketingu – w permission email marketingu odbiorca wyraża zgodę na otrzymywanie newsletterów. Według Oskara odbiorcy, którzy z własnej woli wyrazili chęć otrzymywania wiadomości, będą najbardziej zaangażowaną grupą odbiorców.

Oskar Jedynasty, Email Solutions Manager
 

Ostatnią prezentację w pierwszej części spotkania przedstawił Maciej Buchowski, który omawiał zalety wynikające z outsourcingu usług email marketingowych. W swojej prezentacji skupił się na kwestiach związanych z dostarczalnością i personalizacją wiadomości oraz segmentacją subskrybentów i funkcjonalnościami oferowanymi przez profesjonalne platformy do email marketingu.

Maciej Buchowski, specjalista ds. email marketingu
 

Po krótkiej przerwie, drugą część spotkania rozpoczął po raz kolejny Maciej Ossowski. Tym razem przedstawił kilka rodzajów skutecznej kreacji newslettera. Wyróżnikami prezentacji były przykłady gotowych newsletterów, dzięki którym uczestnicy mogli zobaczyć omawiane przez Maćka praktyki.

Z kolei Oskar postawił tezę, że email marketing jest „kołem zamachowym” komunikacji marketingowej w internecie. Marketerzy, którzy rezygnują z email marketingu muszą mieć świadomość, że jest to sposób na zbudowanie najlepszej bazy przyszłych klientów oraz zmniejszają efekty kampanii displayowych, ppc, wirusowych, itp. Jako argumentów użył wielu przekonywujących badań – jak m.in. na każda złotówkę wydaną na email marketing przypada 43,62 zł zysku –  do których dodawał barwne metafory nadające jego prezentacji dodatkowego animuszu.

Następnie Maciej Buchowski przedstawił kilka najpopularniejszych sposobów na integrację email marketingu z social media, udowadniając, że jest to szybki i bardzo dobry sposób na zwiększenie skuteczności działań email marketingowych. Wśród przykładów Macieja znalazły się m.in. dodanie linków firmowych kont social media w wysyłanych newsletterach, dodanie formularza zapisu do fan page na Facebooku, publikacja newslettera na kontach społecznościowych podczas wysyłki, udostępnienie opcji “podziel się” w newsletterach. Na końcu Maciek podkreślił, że integracja email marketingu z social media to skuteczny sposób na zwiększenie skuteczności działań email marketingowych.

Na koniec oficjalnej części spotkania wśród uczestników została rozlosowana nagroda w postaci półrocznego darmowego konta GetResponse pozwalającego realizować mailingi do 25 000 subskrybentów. Szczęśliwym zwycięzcą okazał się Pan Bolesław Drapella z wyszukiwarki nieruchomości Morizon.

Po zakończeniu prezentacji rozpoczęła się nieoficjalna część spotkania, podczas której wielu uczestników wciągnęły rozmowy na temat email marketingu.

Kolejne spotkanie z cyklu EmailCamp zapraszamy już 27.09, tym razem do Warszawy. Więcej szczegółów można znaleźć na: www.emailcamp.pl

Więcej zdjęć z imprezy można znaleźć na: www.facebook.com/emailcamp

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.