Podsumowanie roku 2015
autor: Michał Leszczyński ostatnia aktualizacja 0

Podsumowanie roku 2015

Rok 2015 już niemal za nami. W ciągu blisko 365 dni opublikowaliśmy ponad 100 artykułów dotyczących marketingu online, mediów społecznościowych i technologii.

Naszym głównym celem było szerzenie praktycznej wiedzy wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Chcąc podsumować rok, który mamy nadzieję przyniósł wiele pozytywnych zmian dla Twojej kariery i firmy, zebraliśmy wpisy, które cieszyły się największą popularnością wśród czytelników bloga GetResponse.

 

Email Marketing

Email pozostaje jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji online. Jego efektywne wykorzystanie pozwala na budowanie długotrwałych relacji z odbiorcami. Dzięki wykorzystaniu automatycznych autoresponderów oraz starannie przygotowanym newsletterom, możesz w prosty sposób angażować subskrybentów. Dostarczając im interesujących treści, skutecznie zmotywujesz ich do konwersji.

O tym jak tego dokonać, dowiesz się m.in. z poniższych artykułów:

 

Jak tworzyć skuteczne formularze zapisu

Z poniższych dwóch postów dowiesz się jak stworzyć formularz zapisu, który zamieni użytkowników odwiedzających Twoją stronę w lojalnych subskrybentów newslettera. Zbuduj listę mailingową o wysokiej jakości, zadając odpowiednie pytania i oferując korzyści dopasowane do potrzeb Twojej grupy docelowej.

Anatomia formularza zapisu

Porady ekspertów nt. formularzy

 

 

Zaangażowana lista subskrybentów

Jeśli chcesz zbudować wartościową relację z odbiorcami, musisz od samego początku dbać o ich potrzeby. Jedynie dotrzymując słowa nt. jakości przekazywanych treści i ich częstotliwości, możesz zdobyć zaufanie, które doprowadzi do wielokrotnych zamówień, wysokich wskaźników skuteczności oraz kilkucyfrowych zwrotów z inwestycji. O tym jak tego dokonać, dowiesz się m.in. z poniższych dwóch tekstów:

Potwierdzić czy nie potwierdzić?

Dostarczalność emaili i bazy adresowe

Top 5 pytań o zgody na przetwarzanie danych osobowych

 

 

Jak sprzedawać dzięki email marketingowi

Jeśli chcesz sprawdzić, w jaki sposób najlepiej generować sprzedaż za pomocą kampanii mailingowych, koniecznie musisz wykorzystać taktyki takie jak cross-selling, up-selling i reaktywacja subskrybentów. Poniżej znajdziesz niezbędne do tego informacje i dużą dawkę inspiracji.

Cross-selling za pomocą wiadomości email

Jak powinna wyglądać wiadomość powitalna

Sposoby reaktywacji subskrybentów

 

 

Social Media i Wideo

Media społecznościowe i email marketing są ze sobą ściśle powiązane. Wbrew powszechnej opinii te kanały komunikacji nie powinny być postrzegane jako konkurencyjne. Najskuteczniej bowiem funkcjonują, gdy się wzajemnie uzupełniają i tworzą spójną komunikację marki.

Social media to stosunkowo nowy i momentami skomplikowany obszar. Kwestie prawne, etykieta i nowe serwisy zyskujące na popularności – wszystko to sprawia, że praca w mediach społecznościowych to nie lada wyzwanie i wymaga od marketera nieustannego poszerzania wiedzy i wychodzenia poza strefę komfortu.

Dla tych, dla których media społecznościowe i video to nowość lub po prostu szukają inspiracji na kolejne kampanie, zebraliśmy tutaj kilka naprawdę ciekawych wpisów.

Jak tworzyć reklamy na Facebooku, których Twoi fani nie znienawidzą

3 najczęściej popełniane błędy na Twitterze

Jak przekuć krytykę w social media w sukces

9 zasad social media, które powinieneś złamać już dziś

Jak przygotować konkursy online

Wideo marketing – skrócony kurs dla małych i średnich przedsiębiorstw

 

 

SEO i PPC

Optymalizacja stron internetowych w wyszukiwarkach oraz płatne reklamy to świetne sposoby na zwiększenie świadomości marki i pozyskiwanie nowych klientów. Niezależnie od tego czy masz rozbudowaną stronę internetową, bloga czy korzystasz z landing pages, powinieneś znać podstawy tworzenia treści zarówno dla czytelników jak i wyszukiwarek.

SEO to nie tylko słowa kluczowe i ich najczęstsze możliwe umieszczanie w treści strony. Wybór targetowanych słów, ich odmiany, regularna analiza i wpisywanie strategicznych miejscach – to zaledwie kilka elementów, które ważne są z punktu widzenia SEO.

Jeśli SEO i PPC są dla Ciebie istotne – a z pewnością powinny być – koniecznie przeczytaj poniższe posty.

Jak wykorzystać tagi Open Graph, aby zwiększyć ruch na stronie internetowej

Strategia SEO – przyszłość tworzenia linków

Analiza działalności konkurencji

Dotrzyj do klientów z reklamą dzięki AdWords Customer Match

Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma

A na zakończenie, chciałbym zaproponować Ci dodatkową dawkę inspiracji. Poniższa prezentacja dotycząca kreatywnych kampanii mailingowych oraz nagranie z webinaru na temat zwiększania konwersji dzięki wykorzystaniu neuromarketingu (w wersji angielskiej), z pewnością nastroją Cię odpowiednio do nadchodzących świąt i kolejnego, pełnego rozwoju roku.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić