Partie polityczne vs. email (marketing) – raport
autor: GetResponse ostatnia aktualizacja 0

Partie polityczne vs. email (marketing) – raport

Wybory parlamentarne już niedługo. Dlatego postanowiliśmy wykorzystać przedwyborczy okres.

Sprawdziliśmy czy warto kontaktować się z partiami politycznymi za pomocą wiadomości email oraz jak partie wykorzystają nasz adres email, aby przekonać nas do swoich poglądów. A jeśli email nie jest odpowiednim narzędziem do kontaktu z partią, to w takim razie jak pozostać z nią w kontakcie online?

Razem z Centrum im. Adama Smitha zbadaliśmy 20 partii w okresie od 29.06 do 23.08. Badanie składało się z dwóch etapów:

  • Pierwszy

Polegał na sprawdzeniu zaangażowania partii
politycznych w poszczególne etapy email marketingu, jak: sposób zapisania się na listę mailingową, wysyłania maila potwierdzającego, możliwość rezygnacji z subskrypcji, częstotliwość wysyłania newsletterów, treść, itp.

  • Drugi

Polegał na skontaktowaniu się z daną partią polityczną za pomocą maila – przesłanie pytania od potencjalnego wyborcy.
Pozwoliło to sprawdzić czy mimo, że partie udostępniają na swoich stronach internetowych kontakt mailowy, to szybko odpowiadają na pytania przesłane właśnie za pomocą wiadomości email.

Wyniki były (niemiłym) zaskoczeniem nawet dla nas.

Okazuje się bowiem, że tylko 50% partii umożliwia internautom zapisanie się do newslettera za pomocą formularza zapisu. Natomiast, 40% z nich nie wysyła wiadomości email z prośbą o potwierdzenie subskrypcji, co jest niezgodne z dobrymi praktykami email.

Co więcej, tylko dwie partie wysłały w badanym okresie newslettery – PiS i Prawica RP. Liderem w liczbie wysłanych wiadomości jest PiS. Partia w badanym okresie wysłała 3 newslettery. Natomiast, Prawica RP wysłała ich o jedną mniej – 2 wiadomości.

Drugi etap badania pozwolił nam sprawdzić czy warto kontaktować się z partią polityczną za pomocą emaila. Niestety z naszego badania wynika, że tylko 4 na 20 partii odpowiedziały na dwa proste pytania przesłane do nich mailem.

Partie, które odpowiedziały to:

  • Zieloni
  • Partia Kobiet
  • UPR – Kongres Nowej Prawicy
  • Unia Polityki Realnej

Więcej szczegółów na temat badania przeczytacie w przygotowanym przez nas i Centrum im. Adama Smitha raporcie.

Kliknij, aby pobrać raport.

Najciekawsze dane z badania przedstawiliśmy również w postaci infografiki, którą prezentujemy poniżej.


Co myślicie o takim wykorzystaniu przez partie emaila w komunikacji z wyborcami?

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.