Wyobraźmy sobie taką sytuację…
Właśnie skończyliście “burzę mózgów”, podczas której pojawiło się mnóstwo pomysłów dotyczących różnych elementów newslettera promującego nową ofertę firmy. Propozycje dotyczą treści, tematu oraz layoutu wiadomości, jak i konkretnego czasu jej wysyłki (dzień tygodnia i godzina).
Wszystkie pomysły mają ten sam cel – zwiększyć skuteczność prowadzonej kampanii i osiągnąć wyższe wskaźniki sprzedaży. Tylko skąd mieć pewność, która propozycja tak naprawdę okaże się najskuteczniejsza?
Od dzisiaj wszelkie wątpliwości rozwieje ulepszona funkcja Testów A/B/X w GetResponse.
Na czym polegają Testy A/B/X?
Jest to funkcjonalność umożliwiająca podzielenie listy subskrybentów na kilka grup i wysłanie do nich tej samej wiadomości różniącej się takimi elementami jak: temat, pole nadawcy, czas wysyłki lub treść.
Zupełnie nowa funkcja
Aby Testy A/B/X mogły być doskonałym narzędziem dostosowywania kampanii email do maksymalnej wydajności, a optymalizacja była stałym elementem działań marketingowych, zdecydowaliśmy się całkowicie przebudować tę funkcję.
Od dzisiaj nie musicie już szukać funkcji testowania w oddzielnej sekcji serwisu. Uprościliśmy cały proces do minimum, a zaczęliśmy od umieszczenia Testów A/B/X już w procesie tworzenia wiadomości.
W dolnej części pierwszej strony procesu tworzenia wiadomości znajdziecie suwak, który należy przesuną na pozycję “ON”, aby uruchomić funkcję testowania. W ten sposób w dalszych etapach tworzenia wiadomości wyświetlą się dodatkowe opcje – rodzaj testu oraz jego ustawienia.
Więcej elementów do testowania
To użytkownicy zdecydują na podstawie którego wskaźnika skuteczności będą testowane poszczególne elementy wiadomości – otwarcia wiadomości lub kliknięcia.
To nie wszystko! Będziecie mieli cały czas kontrolę na przeprowadzanymi testami. To użytkownik zdecyduje, które elementy wiadomości mają być przetestowane:
- temat
- pole nadawcy
- treść
- czas wysyłki (dzień tygodnia i godzina)
Nowe czynniki testowania
Każdy element można testować aż w 5 różnych wersjach. Oznacza to, że w zależności od wybranego elementu, testom można poddać aż 5 różnych wiadomości, tematów, adresów nadawcy lub różnych wiadomości
Co więcej, testy mogą być rozłożone w czasie i trwać aż do 14 dni. A wyniki zostaną przesłane na podany przez użytkownika adres email.
Najlepsza wiadomość może być wysłana automatycznie – wcześniej należy wybrać z listy obowiązujący wskaźnik skuteczności. Jeżeli jednak uznacie, że sami chcecie wysłać zwycięską wiadomość, to wystarczy wybrać taką opcję w ustawieniach. Wówczas sami będziecie mogli zdecydować, czy wysłana ma być wersja wiadomości, której udało się osiągnąć najwyższe wyniki, czy pozostałe testowane newslettery.
Ze szczegółowymi wynikami przeprowadzonych testów można się zapoznać w sekcji “Moje newslettery”. Będą one oznaczone ikoną testów A/B/X. Wystarczy kliknąć, aby rozwinąć listę ze wszystkimi wiadomościami dostępnymi w danym teście. Wiadomości będą wyświetlały się w kolejności według uzyskanych wyników – od najlepszej do najgorszej – w zależności od wartości, która była testowana (kliknięcia lub otwarcia wiadomości).
Więcej informacji na temat Testów A/B/X można znaleźć na stronie poświęconej tej funkcji oraz w sekcji FAQ.
Wkrótce w sekcji “Bazy wiedzy” będzie dostępny poradnik, z którego dowiecie się jak krok po kroku utworzyć Testy A/B/X.