24 godziny kodowania, 10 zespołów, 20 prezentacji, 30 litrów kawy, 204 puszki energetyków – a wszystko po to, “by żyło nam się lepiej”.

W listopadzie ubiegłego roku odbył się pierwszy w historii Getresponse 24-godzinny maraton programowania – Monster’s Insomnia. Premierowej edycji wydarzenia przyświecało hasło “by żyło się lepiej”!
Aby wziąć udział w wydarzeniu, należało najpierw samodzielnie zorganizować i stworzyć Zespół (Zespoły mogły liczyć od 3 do 6 osób), a także wymyślić inicjatywę, która poprawi otaczający nas świat.
W czwartek 16 listopada rano spotkaliśmy się w wyjątkowym miejscu – na jednym z najpiękniejszych stadionów w Polsce, idealnie dopasowanym do naszych celów, tzn. ściśle związane z grą zespołową, zasadami fair play i wielkimi emocjami.

Gotowi? Czas, start!
Wydarzenie otworzył Szymon Grabowski, prezes GetResponse. W swoim niepowtarzalnym stylu zagrzewał zespoły do “walki” i przypomniał, jak ważne jest skupienie, nie tylko na elementach technicznych, ale również biznesowym aspekcie rozwiązań.

Każdy Zespół w krótkim Elevator Speech zaprezentował swój pomysł na aplikację. Wszystkie były rewelacyjne.

Prezentacja pomysłów zamknęła etap inauguracji wydarzenia i tym samym rozpoczęła się jego właściwą część. Ruszyła rywalizacja i choć palce same rwały się do klawiatur, najpierw w ruch poszły mazaki i flipcharty. Planowanie, projektowanie, masa dyskusji i pierwsze pytania: “czy zdążymy?”.



Pełne skupienie
Wszyscy uczestnicy wydarzenia potraktowali je bardzo poważnie, jednocześnie tworząc rewelacyjną atmosferę, pełną współpracy, dzielenia się wiedzą i pomysłami. Wiedza przepływała nie tylko wewnątrz Zespołów, ale też pomiędzy nimi. Skalę zaangażowania wymownie pokazywał fakt, że nawet przerwy na posiłki zostały przez samych zainteresowanych skrócone do minimum, a dyskusje w ich trakcie skupiły się na projektach. Osoby zaglądające do sali nie mogły uwierzyć, że w środku znajduje się 60 osób. Momentami na powierzchni 1400 m2 dało się słyszeć jedynie dużo charakterystycznego, cichego klikania 😉


Zespoły były bardzo skupione na celach, które przed sobą postawiły i do ostatniej chwili walczyły o to, aby przygotowane rozwiązania były jak najbardziej kompletne.
Nie zabrakło też czasu na odrobinę czystej radości i zabawy.



Ani na chwilę snu…

Co z tego wyszło?
30 litrów kawy i 204 energetyki później, Zespoły przystąpiły do prezentacji efektów swojej pracy. Prezentacje przybierały bardzo różne formy, zobaczcie sami!


Efekty, jakie uzyskały nasze Zespoły, przeszły najśmielsze oczekiwania.
Aplikacje były oceniane w dwóch etapach (ocena komisji i uczestników). O wyniku decydowała łączna liczba punktów z obu źródeł. Mimo zmęczenia, wszyscy z uśmiechem oczekiwali na powrót jury i ogłoszenie wyników rywalizacji. Popijając kolejną kawę, wymieniali się doświadczeniami i rozmawiali o szczegółach zrealizowanych aplikacji.
Wybór komisji i uczestników okazał się spójny.
Pierwsze miejsce w rywalizacji zajęła aplikacja GRmondo zintegrowana z Endomondo i połączona z wewnątrzfirmowym systemem bonusowym dla biegaczy i rowerzystów.
Drugie miejsce przypadło Zespołowi, który przygotował aplikację społecznościową do dzielenia się zdjęciami oznaczonymi “stickerami” z Monsterem.
Trzecie miejsce zajął Zespół, którego aplikacja pozwala udostępniać kolegom i koleżankom miejsce na parkingu podziemnym podczas naszego urlopu lub innej nieobecności w biurze.
Dzięki nim będzie nam się żyło lepiej! 😉
Więcej zdjęć z wydarzenia możecie zobaczyć na naszym facebookowym profilu.
Z niecierpliwością czekamy na kolejną edycję Monster’s Insomnia z GetResponse! Jakie są Wasze wrażenia? Braliście kiedyś udział w hackatonach? Podzielcie się swoimi doświadczeniami w komentarzach poniżej.