Miło mi Cię poznać, choć może niekoniecznie …?
autor: Natalia Paczóska ostatnia aktualizacja 0

Miło mi Cię poznać, choć może niekoniecznie …?

Jakiś czas temu pisałam o tym, jak ważne jest dobre pierwsze wrażenie.

Zaprezentowałam kilka przykładów wzorowych emaili powitalnych. Zanim jednak zaplanujemy wysyłkę wiadomości powitalnych dobrze jest wysłać email potwierdzający subskrypcję (tzw. zapis w modelu double opt–in). Dzięki temu w naszej bazie znajdą się adresy osób, które naprawdę chcą dostawać od nas wiadomości.

Jak powinna wyglądać taka wiadomość? Prosta, tekstowa, a może graficzna? Jakie informacje powinny być w niej zawarte?

Poniżej kilka przykładów. Spójrzcie i oceńcie sami. Zakładając, że faktycznie chcieliście zapisać się na dany newsletter, która z wiadomości najbardziej do Was przemawia?

1
2
3
4
5
6

Moim zdaniem najlepsze wiadomości to te, które zawierają:

  • miłe podziękowanie za zapisanie się newslettera,
  • informację o zapisie wraz linkiem aktywującym subskrypcję oraz (i to jest bardzo ważne) informację, iż brak kliknięcia nie uruchomi zapisu,
  • logo firmy od której wiadomość została wysłana,
  • dane kontaktowe.

Pamiętaj również o kwestiach prawnych. Dobrą praktyką może być ponowne zamieszczenie informacji o przetwarzaniu danych osobowych użytkownika lub zamieszczenie odnośnika do polityki prywatności na Waszej stronie.

A co myślicie o zamieszczaniu linku do wypisu w wiadomości potwierdzającej zapis?

Zapisując się na różne newslettery zauważyłam, że jest to bardzo powszechne.

Witamy Cię i żegnamy jednocześnie? Często choćby z przyzwyczajenia, użytkownik kliknie automatycznie link w otrzymanej po zapisie wiadomości, tu może się jednak okazać, że właśnie zrezygnował z zapisania się na ten newsletter. Umożliwienie wypisania się z listy jest oczywiście bardzo ważne, niemniej można to w tym przypadku rozwiązać w dwojaki sposób:

  1. zamieścić w wiadomości powitalnej link aktywujący i podkreślić jego widoczność, a nieco poniżej link do rezygnacji
  2. w kolejnych wysyłanych newsletterach zamieszczać w stopce link z możliwością anulowania subskrypcji

Tu, ktoś może zapytać, ale co z tymi, którzy wcale się nie zapisali na newsletter, a otrzymali wiadomość potwierdzającą? I tu właśnie bardzo ważna jest informacja w wiadomości powitalnej – brak kliknięcia w link = brak zapisu.

Pamiętajcie, że nie należy realizować wysyłek newsletterów bez zgody adresatów.

Aby zapobiegać wysyłaniu niezamówionych wiadomości, w GetResponse wykorzystujemy mechanizm “double opt-in”. Po zapisaniu się na Wasz newsletter, użytkownik otrzyma wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (możecie ją dostosować wedle własnego uznania). Niech powyższe przykłady posłużą Wam za źródło inspiracji.

Adresy pojawią się jako aktywne w koncie dopiero wtedy, gdy adresat wiadomości kliknie w link potwierdzający. Kontakty osób, które zignorują Waszą wiadomość, nie zostaną dodane do listy. Uszanujcie ich decyzję. Postarajcie się zrobić dobre wrażenie i stworzyć nastrój oczekiwania na pierwszy newsletter od Was!

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.