Jakiś czas temu pisałam o tym, jak ważne jest dobre pierwsze wrażenie.
Zaprezentowałam kilka przykładów wzorowych emaili powitalnych. Zanim jednak zaplanujemy wysyłkę wiadomości powitalnych dobrze jest wysłać email potwierdzający subskrypcję (tzw. zapis w modelu double opt–in). Dzięki temu w naszej bazie znajdą się adresy osób, które naprawdę chcą dostawać od nas wiadomości.
Jak powinna wyglądać taka wiadomość? Prosta, tekstowa, a może graficzna? Jakie informacje powinny być w niej zawarte?
Poniżej kilka przykładów. Spójrzcie i oceńcie sami. Zakładając, że faktycznie chcieliście zapisać się na dany newsletter, która z wiadomości najbardziej do Was przemawia?






Moim zdaniem najlepsze wiadomości to te, które zawierają:
- miłe podziękowanie za zapisanie się newslettera,
- informację o zapisie wraz linkiem aktywującym subskrypcję oraz (i to jest bardzo ważne) informację, iż brak kliknięcia nie uruchomi zapisu,
- logo firmy od której wiadomość została wysłana,
- dane kontaktowe.
Pamiętaj również o kwestiach prawnych. Dobrą praktyką może być ponowne zamieszczenie informacji o przetwarzaniu danych osobowych użytkownika lub zamieszczenie odnośnika do polityki prywatności na Waszej stronie.
A co myślicie o zamieszczaniu linku do wypisu w wiadomości potwierdzającej zapis?
Zapisując się na różne newslettery zauważyłam, że jest to bardzo powszechne.
Witamy Cię i żegnamy jednocześnie? Często choćby z przyzwyczajenia, użytkownik kliknie automatycznie link w otrzymanej po zapisie wiadomości, tu może się jednak okazać, że właśnie zrezygnował z zapisania się na ten newsletter. Umożliwienie wypisania się z listy jest oczywiście bardzo ważne, niemniej można to w tym przypadku rozwiązać w dwojaki sposób:
- zamieścić w wiadomości powitalnej link aktywujący i podkreślić jego widoczność, a nieco poniżej link do rezygnacji
- w kolejnych wysyłanych newsletterach zamieszczać w stopce link z możliwością anulowania subskrypcji
Tu, ktoś może zapytać, ale co z tymi, którzy wcale się nie zapisali na newsletter, a otrzymali wiadomość potwierdzającą? I tu właśnie bardzo ważna jest informacja w wiadomości powitalnej – brak kliknięcia w link = brak zapisu.
Pamiętajcie, że nie należy realizować wysyłek newsletterów bez zgody adresatów.
Aby zapobiegać wysyłaniu niezamówionych wiadomości, w GetResponse wykorzystujemy mechanizm “double opt-in”. Po zapisaniu się na Wasz newsletter, użytkownik otrzyma wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (możecie ją dostosować wedle własnego uznania). Niech powyższe przykłady posłużą Wam za źródło inspiracji.
Adresy pojawią się jako aktywne w koncie dopiero wtedy, gdy adresat wiadomości kliknie w link potwierdzający. Kontakty osób, które zignorują Waszą wiadomość, nie zostaną dodane do listy. Uszanujcie ich decyzję. Postarajcie się zrobić dobre wrażenie i stworzyć nastrój oczekiwania na pierwszy newsletter od Was!