Landing Page – na ratunek konwersji!
autor: GetResponse ostatnia aktualizacja 0

Landing Page – na ratunek konwersji!

Landing Page inaczej zwany microsite, micropage, strona produktowa czy strona docelowa jest pierwszą stroną, na którą trafiają odbiorcy wiadomości wskutek podejmowanych decyzji wypracowanych na bazie zawartości otrzymanej wiadomości oraz odpowiedniego wezwania do działania (ang. Call To Action – CTA).

Strona docelowa może być całkowicie osobną stroną, mikrostroną lub elementem większego serwisu w odniesieniu do konkretnej promocji obowiązującej w danym czasie, czy np. stałej oferty dla wydzielonego segmentu subskrybentów.

Landing Page w świetle działań email marketingowych, jest logicznym rozszerzeniem informacji znajdujących się w wiadomościach typu newsletter, na który użytkownicy najczęściej trafiają poprzez kliknięcie w określony odnośnik znajdujący się w zawartości.

Głównym celem Landing Page w obszarze prowadzonych kampanii email marketingowych jest podwyższenie ich konwersji.

W procesie konwersji można wyróżnić kilka podstawowych akcji do jakich marketerzy zachęcają swoich odbiorców. Pośród nich można wyróżnić takie jak:

  • Inicjacja procesu zakupu
  • Pozostawienie danych kontaktowych
  • Rejestracja w serwisie
  • Przekazanie informacji o ofercie znajdującej się na Landing Page swoim znajomym
  • Przekonanie się do marki, budowa relacji
  • Gromadzenie dodatkowych danych o istniejących subskrybentach

Ważne jest, aby w przypadku posiadania Landing Page na bieżąco śledzić nie tylko wyniki konwersji, ale również wskaźniki wejść oraz ich źródeł względem wysłanych wiadomości, oraz odnośników w nich zawartych, które prowadzą do konkretnej strony produktowej. Ze względu na ciągle zmieniające się trendy ważne jest również, aby stale eksperymentować z wyglądem, układem oraz zamieszczonymi treściami na stronach docelowych. Dobrą praktyką będzie również, przeprowadzanie testów skuteczności A/B zarówno wysyłanych wiadomości kierujących na Landing Page, jak i samej strony docelowej.

Użytkownicy GetResponse mają możliwość szybkiego i łatwego stworzenia Landing Page, poprzez wybranie opcji hostingu stworzonego formularza zapisu w GetResponse.

 

Dobre i złe praktyki Landing Page

Aby wyróżnić kilka dobrych oraz złych praktyk w obszarze Landing Page posłużę się przykładami wziętymi z sieci. Strony, na które się powołuję są prawdziwymi stronami produktowymi, wybranymi na podstawie zawartych elementów względem przydatności do prezentacji.

ModCloth jest sprzedawcą odzieży damskiej w stylu retro. Ten Landing Page ma na celu zachęcić odwiedzających do rejestracji na komunikację drogą telefonii komórkowej.

Co zostało wykonane dobrze?

Ten przykład jest dobry z dwóch powodów.  Pierwszy to doskonała spójność pomiędzy nagłówkiem strony, a nagłówkiem formularza zapisu. Ukazuje to dokładnie, że cała podstrona jest poświęcona konkretnej działalności firmy oraz daje dokładne informacje potencjalnym subskrybentom do czego się zapisują. Drugą dobrą rzeczą są wyczerpujące informacje na temat całego procesu oraz działania oferty przedstawione w wypunktowany sposób.

Co można poprawić?

Znajdują się jednak w tym przypadku dwa elementy, które można udoskonalić. Po pierwsze, elementy wypunktowane zasługują na większe wyróżnienie, a więc zalecana byłaby zmiana koloru czcionki w tym elemencie, aby uwydatnić te istotne informacje. Drugim obszarem z pewnością będzie zlewający się z całością przycisk „Join ModMobile” pełniący w tym przykładzie funkcję wezwania do działania (ang. Call To Action – CTA), gdzie zalecane byłoby uwydatnienie jego obecności chociażby poprzez zmianę koloru, co zaprocentowałoby na korzyść widoczności tego elementu w całym układzie.

Salesforce jest serwisem oferującym rozwiązania m.in. z obszaru zarządzania relacjami z klientami oraz procesami sprzedaży.

Co zostało zrobione dobrze?

Po pierwsze jak widać na górze układu strony, NIE MA nawigacji. Jest to bardzo sprytne i mądre posunięcie, ponieważ zapobiega odwróceniu uwagi odwiedzającego – poprzez obecność odnośników do innych sekcji całego serwisu. Salesforce bardzo dobrze posługuje się również obecnymi grafikami we wskazanym przykładzie, które obrazują logotyp zdobytej nagrody oraz powagę całego konkursu oraz dostępnych raportów. Dodatkowym atutem jest znajdujący się pod formularzem cytat jednego z użytkowników przedstawiający bardzo pochlebne rekomendacje. Wszystkie wymienione elementy spójnie działają w sposób budujący zaufanie odwiedzającego oraz zachęcający do pobrania dostępnego raportu.

Co można poprawić?

Salesforce powinni iść w ślady poprzedniego przykładu ModCloth i zawierać nazwę lub tytuł raportu, który odwiedzający będzie pobierał w efekcie wypełnienia formularza. Ta zmiana dotyczy zarówno nagłówka formularza, jak i dolnego przycisku pełniącego rolę wezwania do działania (ang. Call To Action – CTA). Wyżej wymienione zmiany z pewnością umocniłyby pozycję całej strony docelowej oraz wywarły wymierny wpływ zwiększając konwersję.

Powyższe informacje zapewniają wystarczającą wiedzę, aby zacząć przygodę z Landing Page lub wykorzystać je do przeglądu własnych praktyk i przemyśleń na temat, co można zmienić. Więc jeśli jeszcze nie zdecydowałeś się na wdrożenie stron docelowych do swojego serwisu lub zastanawiasz się nad wprowadzeniem zmian, jest to najlepszy moment by tego dokonać i obserwować pożądany wzrost konwersji.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.