Jak zbudować autorytet za pomocą email marketingu?
autor: Ireneusz Klimczak ostatnia aktualizacja 0

Jak zbudować autorytet za pomocą email marketingu?

Czy posiadasz specjalistyczną wiedzę, która jest interesująca dla Twoich klientów i może pomóc w rozwiązaniu ich problemów?

Pokażę Ci, w jaki sposób możesz wykorzystać email marketing do dzielenia się wartościową treścią i zyskania u odbiorców rangi autorytetu.

W jaki sposób wykorzystać email do zaprezentowania swojej firmy jako eksperta w branży?

Jedną z najważniejszych kwestii w biznesie jest zyskanie zaufania klientów. To właśnie zaufanie do konkretnej marki sprawia, że klienci ze spokojnym sumieniem decydują się na zakup jej produktów lub usług, bez porównywania oferty firm konkurencyjnych.

Głównym wyzwaniem jest fakt, że budowanie zaufania i autorytetu to długotrwały proces. Na pozytywny wizerunek pracuje się latami, a nawet najmniejszy błąd (np. w komunikacji w social media) może przynieść opłakane skutki.

Dlatego warto poświęcić odpowiednią ilość czasu i starannie zaplanować działania, które w dłuższej perspektywie przełożą się na doskonałą opinię klientów o Twojej firmie.

Za pomocą email marketingu możesz dotrzeć bezpośrednio do swoich klientów i przedstawić swoją firmę jako lidera w branży, a pracowników jako ekspertów, których wiedza pozwoli na szybką i skuteczną realizację nawet najtrudniejszych projektów.

Poniżej przedstawię Ci kilka sposobów, w jaki możesz wykorzystać email marketing do zbudowania wizerunku eksperta w swojej dziedzinie.

1. Określ swoją niszę

Rozpocznij od dokładnej analizy celów biznesowych Twojej firmy oraz profilu idealnego klienta. Dzięki temu łatwo określisz niszę, do której będziesz kierować swoje wiadomości.

Znajdź odpowiedzi na następujące pytania: Kim są moi klienci? jakiego rodzaju specjalistycznej wiedzy potrzebują? Jakie informacje będą dla nich rzeczywiście wartościowe? Jak wiedza pomoże w rozwiązaniu ich problemów?

Postaraj się maksymalnie zawęzić pole działania. Gdy ograniczysz ilość zagadnień do opracowania, dużo łatwiej będzie Ci skupić się na jakości materiałów. Jako ekspert nie musisz wypowiadać się na każdy możliwy temat. Pamiętaj jednak, że każda Twoja wypowiedź powinna wnosić do dyskusji coś wartościowego. Nie pisz dla samego pisania, ale po to, aby pomóc swojej publiczności.

2. Wyróżnij się na tle konkurencji

Poświęć odpowiednią ilość czasu na sprawdzenie informacji, które są już dostępne w sieci. Wypisz słowa i frazy kluczowe dla tematyki, którą masz zamiar się zająć i sprawdź co mają w tej kwestii do powiedzenia inni eksperci, konkurencyjne firmy lub instytucje.

Zwróć uwagę na sposób, w jaki inne osoby przedstawiają informacje, zapoznaj się z ich argumentacją i wnioskami. Zdobyta w ten sposób wiedza, pozwoli na uniknięcie powtarzania w kółko tych samych informacji i ułatwi przygotowanie oryginalnych treści.

Wykorzystaj swoją pasję. Zwróć uwagę na rzeczy, które najbardziej Cię interesują i których omawianie sprawia Ci największą radość.
Takie podejście sprawi, że przygotowanie wartościowych materiałów nie będzie kojarzyło Ci się wyłącznie z ciężką pracą, a stanie się przyjemnością. Będzie Ci łatwiej podejść do tematu w oryginalny sposób i tworzyć treści inaczej niż inni.

 Jak oszczędzać pieniądze
Michał Szafrański – niezwykle oryginalne podejście do zarządzania finansami.

3. Dziel się wiedzą i doświadczeniami

Rola eksperta w głównej mierze polega na dzieleniu się zdobytą wiedzą i doświadczeniami. Ekspert to osoba, do której można udać się po poradę w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości.

Email jest doskonałym sposobem na uporządkowanie dużej ilości specjalistycznej wiedzy, podzielenie jej na logiczne fragmenty i zaprezentowanie w ciekawy oraz przystępny sposób.

Stwórz cykl wiadomości tematycznych, dzięki któremu przekażesz odbiorcom wartościowe informacje w kilku częściach, za pomocą wysyłanych regularnie wiadomości.

Paweł Tkaczyk – jedna z wiadomości z cyklu Szkielet marki
Paweł Tkaczyk – jedna z wiadomości z cyklu Szkielet marki

Przygotowanie cyklu tematycznego w 3 krokach:

1.Wybierz temat.

Np. tygodniowy plan posiłków, które zapewnią idealna sylwetkę, 7 ćwiczeń, które możesz wykonywać przed ekranem komputera lub wakacyjny kurs wiedzy o kinie francuskim.

2. Ustal liczbę wiadomości w cyklu oraz częstotliwość wysyłki.

Np. wakacyjny kurs wiedzy o kinie francuskim będzie zawierać 8 wiadomości, 4 w lipcu i 4 w sierpniu. Wiadomości będą wysyłane raz w tygodniu przez 4 tygodnie lipca i 4 tygodnie sierpnia.

3. Przygotuj treść wiadomości i zaplanuj cykl autoresponderów (wiadomości wysyłanych automatycznie wg. ustalonego kalendarza wysyłki). Przydać Ci się można ta infografika: Jak korzystać z autoresponderów?

Warto pamiętać:
Przygotowanie kilku cykli tematycznych i stworzenie centrum preferencji jest również skutecznym sposobem na sprawdzenie, jakie są oczekiwania odbiorców.

Odbiorcy będą mogli samodzielnie dokonać subskrypcji na wybrane cykle tematyczne, dzięki czemu dowiesz się, jakiego rodzaju informacje są dla nich rzeczywiście interesujące.

4. Komentuj wydarzenia w branży

Trzymaj rękę na pulsie, bądź na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami oraz trendami w branży. Komentuj, analizuj, stawiaj pytania i wyciągaj wnioski. Wyjaśniaj swoim klientom skomplikowane lub niejasne kwestie – niech wiedzą, że jesteś osobą, która doskonale rozumie zachodzące wokół zjawiska.

Grupy w ramach profesjonalnych serwisów społecznościowych jak LinkedIn, GoldenLine czy GrowthHackers pozwolą Ci śledzić najgorętsze tematy oraz wymieniać doświadczenia z innymi profesjonalistami. W prosty sposób uzyskasz dostęp do najważniejszych wydarzeń w Twojej niszy.

Odnoś się do informacji, które są dla Ciebie i Twoich klientów najbardziej istotne. Wypowiadaj się jedynie na tematy, w których rzeczywiście masz coś do powiedzenia.

5. Nawiąż współpracę z wpływowymi osobami w branży

Z pewnością znasz wiele osób, które posiadają autorytet i cieszą się w branży zaufaniem (artykuł dotyczący budowania relacji z blogerami). Nawiąż z nimi kontakt i poproś o wypowiedź na wybrany temat.

Przeprowadź wywiad i opublikuj go w dowolnej formie – oprócz tekstu i grafiki w wiadomości email możesz również umieścić pliki audio i video (choć te najlepiej jest umieszczać na stronie www).

Oprócz współpracy z indywidualnymi osobami możesz rozważyć przystąpienie do jednej z organizacji branżowych. Członkostwo w prestiżowej organizacji z pewnością pomoże w zbudowaniu wiarygodności i korzystanie wpłynie na wizerunek.

6. Zaangażuj wszystkie kanały

Wykorzystaj wiadomość email do promocji treści opublikowanych w innych miejscach, informuj o najciekawszych wpisach na blogu, nawiązuj do dyskusji na portalach społecznościowych, linkuj do artykułów na zewnętrznych stronach, itd.

Email przynosi o wiele lepsze rezultaty, gdy połączysz go z innymi kanałami komunikacji (np. dzięki wykorzystaniu social media szybciej powiększysz bazę kontaktów).

Hatalska YouTube
Hatalska Facebook
Hatalska Google+

Natalia Hatalska – umiejętne wykorzystanie poszczególnych platform z zachowaniem spójności wizualnej.

7. Zachowaj regularność wysyłki

Zaplanuj częstotliwość wysyłanych wiadomości i trzymaj się ustalonego harmonogramu. Jeżeli wysyłasz wiadomości zbyt rzadko, Twoi odbiorcy mogą nawet zapomnieć, że dokonali subskrypcji.

Z technicznego punktu widzenia, regularna wysyłka wiadomości (np. 2 razy w tygodniu) wpływa korzystnie na dostarczalność Twoich wiadomości. Istnieje możliwość, że wiadomości wysyłane raz na kilka miesięcy mogą trafić do folderu ze spamem.

Najważniejsze jednak, że budujesz wizerunek osoby, która stale jest zainteresowana tym, co dzieje się w branży, a nie od czasu do czasu. Osoby, która ciągle czyta, doskonali swój warsztat, umiejętności i podąża za najnowszymi trendami.

Dostarczając wiadomości do odbiorców w regularny sposób cały czas zaznaczasz swoją obecność, a z czasem wzbudzasz coraz większe zaufanie i wyrabiasz sobie opinię eksperta.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić