Jak stworzyć proste i skuteczne formularze zapisu
autor: GetResponse ostatnia aktualizacja 0

Jak stworzyć proste i skuteczne formularze zapisu

Growth hackerzy, online marketerzy, przedsiębiorcy, projektanci stron internetowych – wszyscy próbujemy znaleźć cudowny sposób na rozbudowanie listy mailingowej i zwiększenie konwersji.

Przecież ostatecznie właśnie te liczby są dowodem na to, jak skuteczne okazały się nasze działania online marketingowe. No dobrze, ale czy istnieje uniwersalny przepis na stworzenie skutecznego formularza?

Spytaliśmy kilku ekspertów…

…. o to jak stworzyć skuteczny formularz zapisu. Oto, co odpowiedzieli.

Zastosuj pop-upy

Daniel Hebert @DanielGHebert

31
Zastosuj pop-upy. Są niedoceniane, ale naprawdę świetnie się sprawdzają. Poza tym, pola dodatkowe mogą Ci pomóc w zdobyciu kluczowych informacji.

Pop-upy i lightboxy są bardzo skuteczne w zatrzymywaniu użytkowników na stronie i rozbudowywaniu listy. Dlaczego? Ponieważ pomagają zaangażować odwiedzających i przykuwają ich uwagę. A gdy połączysz to z odpowiednią treścią, atrakcyjnym designem i dobrą zachętą, to mogą się one okazać Twoją sekretną bronią w procesie optymizacji konwersji.

Z formularzami zapisu GetResponse wystarczy tylko chwila, by stworzyć pop-upy i lightboxy, reagujące na działania odwiedzających.

  • Scroll box ułatwia konwersję czytelników bloga w subskrybentów.
  • Download box pozwala na udostępnianie e-booków, zachęcając odbiorców do powrotu po kolejne treści.
  • Exit pop-up pomaga zatrzymać użytkowników na stronie, dzięki czemu nie tracisz potencjalnych klientów.
  • Shake box, image box i fixed bar przykują uwagę nawet najbardziej zabieganych użytkowników.

Wejdź na stronę nowych formularzy zapisu by dowiedzieć się więcej.

Niech będą naturalne, lekkie, wartościowe i…. konkretne!

Mike Rudd @MarketingMikeR

101
Niech będą naturalne, lekkie, wartościowe i…. konkretne!

Kto z nas nie lubi prostych projektów napisanych lekkim językiem? Spróbuj poeksperymentować z różnymi typami formularzy, jeśli chcesz by spodobały się one Twoim odbiorcom. A jeśli nie jesteś profesjonalnym projektantem i mimo to chcesz stworzyć znakomite formularze, wypróbuj formularze GetResponse. Dzięki ponad 500 gotowym szablonom możesz dowolnie dostosować design do swoich potrzeb, bez konieczności wpisywania nawet linijki kodu. Formularze uporządkowane w kategoriach takich jak np. zapis do newslettera, złożenie zamówienia czy zostawienie opinii, pomogą Ci dopasować formularz do Twoich unikalnych potrzeb biznesowych.

Czasem jedyne czego potrzebujesz to…. odrobina magii. “Abracadabra” po aramejsku oznacza “niech tak się stanie”. Tak właśnie działa narzędzie Website Color Magic GetResponse. Za pomocą jednego kliknięcia dopasowuje odcień formularza do kolorystyki twojej strony. I to szybciej niż zdążysz wypowiedzieć „Abracadabra”.

Testuj

SachinUppal ‏@sachinuppal 

111
Dokładnie przetestuj każdy element formularza.

Marketerzy często kojarzą testy A/B jedynie z landing pages. Część z nich testuje swoje newslettery, zaś jeszcze mniej – formularze zapisu. A dzięki sprawdzaniu różnych wariantów nagłówków, projektów, wezwań do działania czy nawet ilości pól, można błyskawicznie zwiększyć wskaźniki konwersji.

Badania marketingowe przeprowadzone przez MECLABS udowodniły, że redukcja liczby pól formularza zapisu z 13 do zaledwie 3, przyniosła 816% wzrost liczby subskrybentów. Liczby mówią same za siebie. Formularze zapisu pozwalają na przeprowadzenie testów A/B, dzięki czemu zawsze będziesz wiedział co najlepiej trafi do Twoich odbiorców.

Niech Twój formularz będzie bardziej osobisty

Royan Ayyar @searchrook

17
Pokaż twarz! Efekty są zdumiewiające 🙂

Jeśli jedno zdjęcie jest warte tysiąca słów, to twarz jest warta miliony. Badanie przeprowadzone przez Econsultancy udowodniło, że przedstawienie konkretnego wizerunku tuż obok recenzji, generuje wzrost wskaźnika konwersji na stronach typu „dodaj do koszyka” o 22%. Tym samym umieszczając taką fotografię w formularzu, zwiększysz wiarygodność recenzji; klienci lepiej zapamiętują twarze niż tylko imiona bądź brak danych w ogóle.

Jeśli korzystasz z kreatora formularzy, wybierz ten, który pozwoli Ci na całkowitą elastyczność. Umożliwi Ci to Image Box GetResponse. Po prostu wybierz dowolne zdjęcie i umieść je w swoim formularzu zapisu.

Stwórz formularz oferujący wysoką wartość w zamian za adres email

Richard Joseph @007richierich 

91
Stwórz formularz oferujący wysoką wartość w zamian za adres email. Nie proponuj słabego, nic nie wnoszącego raportu.

Przypomnij sobie, co w zamian za rejestrację oferują Twoi konkurenci i przebij ich ofertę! Bez względu na to czy jest to koszulka, karta upominkowa czy darmowy raport

– upewnij się, że jest to coś naprawdę wartościowego dla odbiorców. Gdy zaoferujesz odwiedzającym wysokiej wartości prezent, wtedy nie tylko wypełnią formularz zapisu, ale wręcz powrócą na Twoją stronę w przyszłości. Formularz typu Download Box pomoże Ci w udostępnieniu treści, a także ułatwi zdobycie nowych subskrybentów.

Pamiętaj, że zebranie większej ilości danych pozwoli Ci stworzyć profile Twoich subskrybentów. Dla pełnej kontroli tych informacji, wypróbuj nowe Pola Dodatkowe GetResponse.

Wciąż szukasz idealnego rozwiązania? Po prostu wybierz odpowiednie narzędzia, wykorzystaj je w pełni i daj swoim użytkownikom więcej niż oczekują. Zobacz tę infografikę by zapoznać się z większą ilością wskazówek i przykładów.

Która z powyższych wskazówek jest Twoim zdaniem najtrafniejsza? Podziel się z nami swoimi przemyśleniami w komentarzach.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.