Grywalizacja w mailingach i nieszablonowe Call to Action
autor: GetResponse ostatnia aktualizacja 0

Grywalizacja w mailingach i nieszablonowe Call to Action

Często spotykam się z pytaniem „Jak ulepszyć zawartość moich mailingów?” – odpowiedź jest prosta.

Nie myśl tylko o swoich celach, ale również o zaangażowaniu, rozrywce odbiorcy i wciągnięciu go w społeczny wir zabawy. Informacje wysyłane za pomocą znanych nam newsletterów często są szablonowe, mało angażujące bądź całkowicie pozbawione czystego przekazu.

Słowo o grywalizacji

Elementy grywalizacji są często pomijane przez marketerów składających treści czy pełne projekty szablonów wiadomości.

Grywalizacja – wykorzystanie mechanizmów rozrywki w działaniach fizycznie nie będących grą. 

A co z przyciskami, powitaniem, snippet tekstami, czy opisami produktów? W końcu nie każdy przycisk musi wołać „Kup Teraz”, snippet tekst: „Zobacz tę wiadomość online” a przywitanie: „Witaj Macieju, mam dla Ciebie doskonałą ofertę”.

Projektowanie wiadomości i jej zawartości jest doskonałym obszarem do uaktywnienia kreatywności. Nowe spojrzenie na oferowane produkty,  zaangażowanie odbiorców w proces zakupu nie musi być nudny i sztampowy.

„Wejdź do gry” zamiast „Zarejestruj się” sprawdzi się o wiele lepiej informując subskrybentów o zawodach / turnieju, czy grach na Facebook Fan Page, a przywitanie „Zostań 1000 fanem GetResponse!” niż „Polub nas na Facebooku”. Ten drugi przykład posłuży nam jako case study w tym przypadku.

Szukamy 1000 fana GetResponse!

Wczorajszy mailing wysłany do subskrybentów GetResponse informujący o zbliżającej się okrągłej liczbie fanów na Facebook zaledwie w ciągu kilkunastu minut od jego wysłania osiągnął wysokie wyniki, ale nie w tym rzecz, bo w końcu był składany przez ekspertów 🙂

Najważniejszy wskaźnik, który zaskoczył nas samych, to przyrost liczby fanów w całej grze do jakiej ich zaprosiliśmy. Mianowicie dokładnie 1000 osoba, która kliknie „Lubię to” na naszym Fan Page miała obiecaną małą niespodziankę od GetResponse.  Zaledwie w kilkanaście minut nasz Fan Page zebrał ilość fanów jakiej zebranie przy użyciu standardowych i szablonowych elementów, zajęłoby tydzień lub dłużej.

Wbrew pozorom w całym mechanizmie nie była najważniejsza nagroda, gdyż zaangażowani odbiorcy nie wiedzieli o co tak naprawdę walczą. To właśnie sama otoczka i atmosfera rywalizacji / gry wpłynęła na ciekawość oraz podjęte akcje przez subskrybentów.

Także zachęcamy do wszelkich eksperymentów i kreatywności podczas składania szablonu wiadomości i jego treści, a z pewnością w krótkim czasie nie będziecie mieli ochoty zadawać przytoczonego na początku pytania – a przynajmniej nie w tak oczywistej formie. Jeśli nie byliście w gronie odbiorców wczorajszego mailingu, możecie zobaczyć go poniżej.

newsletter

Jeśli już stosujecie mechanizmy, które są tematem tego postu podzielcie się nimi w komentarzach.

A na koniec pozwolę zacytować sobie prowodyrkę całej wczorajszej akcji a zarówno Ekspertkę ds. Social Media w GetResponse Karolinę Stefanowicz – “I niech ktoś powie, że email marketing nie jest skuteczny :-)”

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.