Z przyjemnością informujemy, że kampania jednego z klientów GetResponse została wyróżniona w kategorii email marketing podczas tegorocznej edycji konkursu Webstarfestival.
Cel
Kampania była realizowana dla koncernu Pernod Ricard, który w swoim portfolio ma m.in takie marki jak: Chivas, Ballantine’s, Absolut, Wyborowa czy Mailibu. Dotyczyła ona programu konsumenckiego z wykorzystaniem kampanii email marketingowej. Celem było dostarczenie konsumentom ekskluzywnych treści oraz zaangażowanie ich w komunikację email marketingową.
Wykonanie
Platforma GetResponse była zintegrowana z ankietą, którą konsumenci wypełniali przystępując do programu. W ten sposób zostali oni automatycznie przypisywani do wybranej kampanii wysyłkowej – decydowały wyniki ankiety.
Posegmentowana dzięki temu baza był sprofilowana na podstawie szczegółowych kryteriów demograficznych i life-stylowych.
W ramach kampanii wysyłane były sprofilowane emaile do wszystkich grup promujących poszczególne marki.
Wyniki
Średni wskaźnik kliknięć wyniósł 27,82%, a wskaźnik otwarć – 53,56%. Warto jeszcze zauważyć, że wskaźnik kliknięć był ponad 511% wyższy niż średni wynik krajowy wg raportu IAB “Email Marketing 2011” (średni CTR wg badania IAB – 4,55%)
Rekordowe wyniki (CTR 69,42%, OR 90,64%) odnotował mailing Ballantine’s z filmem promującym multimedialną koszulkę tshirtOS z dostępem do internetu.
Więcej szczegółów na temat kampanii Pernord Ricard można znaleźć tutaj.