Emailowe wezwania do działania: pięć wskazówek, które pomogą zwiększyć konwersję
autor: Sara Kavanagh ostatnia aktualizacja 0

Emailowe wezwania do działania: pięć wskazówek, które pomogą zwiększyć konwersję

Mimo rosnącej popularności mediów społecznościowych, reklam PPC oraz aplikacji angażujących potencjalnych klientów, najbardziej rentownym kanałem komunikacji w sieci pozostaje email marketing… i kropka.

 

Fakty są takie, że w miejsce każdej wydanej złotówki, email marketing generuje 38 kolejnych.

Dlaczego?

Bo „w przeciwieństwie do tweetów czy postów na Facebooku, które są zamieszczane publicznie, maile są z gruntu osobiste — każdy otrzymuje wiadomość wprost do swojej skrzynki”. Innymi słowy, mail oddziałuje bezpośrednio i jest ukierunkowany na działanie… a przynajmniej powinien.

Aby zwiększyć liczbę kliknięć w Twoje wezwanie do działania i uzyskać pokaźny zwrot z inwestycji, musisz zastosować skuteczny przepis na sukces.

Pomoże Ci w tym pięć poniższych wytycznych, dzięki którym trudno będzie się oprzeć Twojemu wezwaniu do działania.

 

1. Mniej znaczy więcej

Co się stanie, kiedy dasz odbiorcom zbyt duży wybór?

To proste. Ogarnie ich analityczny paraliż, w wyniku którego nie będą w stanie podjąć żadnej decyzji.

W związku z tym, pierwszym warunkiem opracowania dobrze konwertującego emaila jest posiadanie celu – pojedynczego celu, który wyznaczysz sobie jeszcze przed rozpoczęciem pisania. Spójrzmy na przykład Whirlpoola, który zwiększył wskaźnik klikalności w swojej kampanii o 42% poprzez zwykłe zmniejszenie liczby wezwań do działania – z czterech do jednego.
Ale czy „mniej znaczy więcej” oznacza, że kiedy obierzesz już swój konkretny cel, powinieneś ograniczyć każdy email do pojedynczego linku?

Niekoniecznie. W swojej książce „How to Write Copy that Sells” ekspert od copywritingu, Ray Edwards, zaleca umieścić w treści wiadomości przynajmniej trzy linki wzywające do działania.

Ale pamiętaj: wszystkie trzy linki mają prowadzić czytelnika do tego samego, głównego celu. Nathan Latka wciela tę zasadę w życie w następujący sposób:

 

Latka_email

 

Zwróć uwagę na fakt, że cała wiadomość oraz wszystkie trzy linki prowadzą do jednego – mają za zadanie przekonać czytelnika do zapisu na webinar. Wiadomość oferuje możliwość kliknięcia w trzech miejscach – zaraz na wstępie, potem mniej więcej w połowie treści oraz na samym końcu.

 

2. Liczy się konkret

W wezwaniu do działania nie ma miejsca na tajemnice… ani nadmierną błyskotliwość.

Mówiąc prościej: jeśli Twoje wezwanie do działania nie będzie wystarczająco czytelne, odbiorcy nie zrozumieją, co mają zrobić.

Zacznij od pozbycia się branżowego żargonu, którym chcesz zaimponować. Zastąp go jasnym, zwięzłym językiem, który zaintryguje czytelnika obietnicą dalszego ciągu.

Opracowując wezwanie do działania, musisz mieć też na uwadze cele i pragnienia Twoich odbiorców. Będą one Twoim kierunkowskazem w pracy nad wymarzonym wezwaniem, które faktycznie sprawi, że czytelnik będzie miał ochotę coś zrobić, zadziałać.

Venngage, strona, która pomaga marketerom przygotowywać infografiki, raporty i inne materiały dodatkowe, tworzy wyjątkowo zrozumiałe wezwania do działania. Nie ma mowy o pomyłce w kwestii tego, co otrzymasz – poczynając od „Zobacz teraz”, aż po konkretne pytania skierowane do użytkowników:

 

venngage-watch

 

venngage-text

 

3. Uwzględnij działanie

Mogłoby się wydawać, że ten punkt jest dość oczywisty. W końcu wynika to już z samej nazwy – wezwanie do działania.

Mimo to wielu z nas zapomina o faktycznym oddziaływaniu słów nawołujących do działania – czyli czasowników. Należy przy tym uważać, aby nie stosować czasowników „zużytych”, czyli nawołujących do działań, których nikt nie chce podjąć. Czy to na landing page’ach, czy w formularzach internetowych – Peep Laja, założyciel ConversionXL, przestrzega przed używaniem słowa „wyślij”: „Nikt nie chce wysyłać. Być może odbiorcy będą chcieli się zapisać, ale z pewnością nie wysyłać”.

Zamiast tego, Peep sugeruje, aby słowa wzywające do działania dobierać na podstawie ostatecznego wyniku.

Choć to może zabrzmieć dość nonszalancko, comiesięczny email marketingowy newsletter GetResponse.com sprawdza się w tej kwestii znakomicie. Poza tym, że zawiera linki do każdego z polecanych artykułów i źródeł, zawsze posiada także zorientowany na działanie przycisk wezwania:

 

getresponse-1

 

getresponse-2 getresponse-3

 

Poza wykorzystaniem zwrotów nawołującymi do działania, spróbuj także zwiększyć wskaźnik klikalności za pomocą pięciu najbardziej przekonujących słów – w języku angielskim są to: ty, darmowy, ponieważ, natychmiast oraz nowy.

 

 

4. Koniec z „pracą”

Twoi czytelnicy nie chcą dla Ciebie pracować. A jakakolwiek bariera pomiędzy nimi a pożądanym przez Ciebie biegiem wydarzeń, prowadzi do zmniejszenia liczby konwersji.

Jak to wpływa na Twoje wezwanie do działania?

 

Unikaj słów konfliktowych, czyli takich — zgodnie z tym, co twierdzi Joanna Wiebe — „które wskazują na to, co dana osoba musi, a nie na to, co chce zrobić”.

Joanna opisuje, jak zamiast tego redagować wezwania z perspektywy odbiorcy, używając słów mało konfliktowych, tj. otrzymać, odkryć, odsłonić i zarobić.

 

friction-words

 

 

5. Wyrażaj się jasno

Zachęcenie odbiorców do wykonania pożądanego działania opiera się w dużej mierze na jasnym określeniu, czego od nich oczekujesz – a tym czymś jest kliknięcie.

A to odnosi się do Twojego hasła. A jeszcze bardziej – do designu. Nie zepsuj oczekiwanego efektu, pozwalając sobie na estetyczne błędy przesłaniające działanie, jakiego oczekujesz od odbiorców. To wszystko sprowadza się do „zapobieżenia zbytniemu myśleniu przez odbiorcę” w odniesieniu do trzech najpopularniejszych wezwań do działania umieszczanych w mailach.

 

email-link-obvious

 

Po pierwsze: spraw, aby linki wyglądały jak linki. Nie jest ważne, co mówi podręcznik stylu Twojej marki ani jak na ogół wyglądają linki na Twojej stronie. W mailach ogranicz się do podstawy: niebieskiego tekstu z podkreśleniem.

email-button

 

 

Po drugie: spraw, aby przyciski wyglądały jak przyciskiUżywaj kontrastowych kolorów – nie tylko po to, aby wyróżnić przycisk w wiadomości, ale także po to, by zaznaczyć, że są one klikalne (zwłaszcza, że emaile nie mają jeszcze opcji najeżdżania kursorem):

GRSocialIconsInfographicSection

 

Działanie = aktywność

Email marketing jest wciąż jednym z najefektywniejszych sposobów komunikacji z potencjalnymi klientami raz drogą do rozwinięcia biznesu.
Aby jednak zwiększyć wskaźnik konwersji wiadomości, zastosuj się do tych pięciu wytycznych:

  1. Mniej znaczy więcej,
  2. Liczy się konkret,
  3. Uwzględnij działanie,
  4. Koniec z „pracą”,
  5. Wyrażaj się jasno.

 

 

Czy jest to według Ciebie skuteczna technika, która pozwala tworzyć przekonujące wezwania do działania? Daj nam znać w komentarzu.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.