Dotrzyj z reklamą do klientów dzięki AdWords Customer Match
autor: Getresponse ostatnia aktualizacja 0

Dotrzyj z reklamą do klientów dzięki AdWords Customer Match

Miesiąc temu Google ogłosił nową opcję reklamy – AdWords Customer Match, który umożliwia kierowanie przekazu w sposób, który nigdy wcześniej nie był możliwy w Google!

 

Dzięki nowemu rozwiązaniu możemy dotrzeć do klientów oraz tych wszystkich osób, które znajdują się w naszej bazie adresowej (np. zapisały się na nasz newsletter, pobrały PDF lub wykonały inne działanie na stronie www, gdzie wymagane było podanie swojego adresu email). Wystarczy, że prześlemy do Google adresy mailowe znajdujące się w naszej bazie i dedykowane reklamy pojawią się w wyszukiwarce Google, YouTube oraz Gmailu.

 

Czy warto z tego korzystać?

Oczywiście! 🙂
Przede wszystkim, Twoje reklamy AdWords mogą stać się jeszcze bardziej dopasowane. Customer Match umożliwia precyzyjne dotarcie do określonych grup klientów, czytelników bloga itp. Możesz kierować do nich spersonalizowane treści na podstawie działań, które wykonali na Twojej witrynie. Przykładowo, możesz zachęcić swoich wcześniejszych klientów do kolejnych zakupów, promować dopasowane oferty up i cross-sellingowe, zaproponować dołączenie do nowego programu lojalnościowego lub cokolwiek innego, co tylko przyjdzie Ci do głowy.

Dużą zaletą kierowania reklamy na adresy mailowe jest to, że nie wymaga ona zapisanych ciasteczek w przeglądarce użytkownika. Coraz popularniejsza praktyka ich częstego czyszczenia nie wpłynie więc na efekt Customer Match.

Jak zacząć?

Funkcjonalność Customer Match jest dostępna w dużej części kont Google AdWords, natomiast w najbliższych tygodniach będzie dostępna już dla wszystkich reklamodawców. Zaloguj się teraz na swoje konto Google i sprawdź czy możesz już korzystać z tej nowej opcji!

Wejdź w Udostępnianie zasoby / Odbiorcy / +Lista remarketingowa i wybierz “E-maile klienta”:

 

1

Źródło: adwords.google.com

 

Możesz dokonać segmentacji odbiorców i dotrzeć do nich w jeszcze bardziej precyzyjny sposób dzięki „kombinacjom niestandardowym”. Pamiętaj jednak, że w tym przypadku termin „odbiorcy” oznacza listę adresów email.

Możesz wybrać opcję kierowania reklamy do dowolnie wybranych odbiorców, każdego z nich oraz do żadnego. Wykorzystanie kombinacji niestandardowej umożliwia np. dotarcie do osób, które zapisały się do newslettera Twojego e-sklepu, ale nic jeszcze nie kupiły.

 

2

Źródło: adwords.google.com

 

Pamiętaj, że niezbędnym warunkiem jest przesłanie do Google swojej listy adresów email. Musi ona spełniać określone warunki, m.in. mieć rozmiar mniejszy niż 17 MB oraz być przygotowana w formacie .csv. Adresy mailowe, które zamierzasz przesłać, muszą być pozyskane bezpośrednio przez Ciebie (np. pozostawione przez osoby odwiedzające Twoją witrynę).

Dla zachowania większego bezpieczeństwa danych, Google umożliwia przesyłanie zaszyfrowanej wersji adresów email. W tym celu można wykorzystać algorytm SHA256, będący standardem jednokierunkowego szyfrowania.

 

3

Źródło: support.google.com/adwords/

 

Więcej informacji dotyczących zakładania kampanii kierowanej do użytkowników z listy mailingowej, znajdziecie w Centrum Pomocy Google AdWords.

 

Podobni odbiorcy

Dodatkową zaletą Google AdWords jest automatyczne tworzenie przez Google “Podobnych obiorców” – czyli list użytkowników podobnych do tych, których przesłałeś wcześniej w swojej liście. Można kierować do nich reklamy na podobnej zasadzie, która jest wykorzystywana obecnie w remarketingu, czyli po prostu dodając je jako kolejną opcję kierowania na poziomie grupy reklam.

 

A tak opisuje to Google:

“Podobni odbiorcy, dobierani na podstawie list z adresami e-mail Twoich klientów, są dostępni w YouTube i Gmailu. Jeśli Twoja lista spełnia minimalne wymagania, podobni odbiorcy będą tworzeni automatycznie. Możesz kierować reklamy na grupę podobnych odbiorców tak samo jak na listy remarketingowe – dodając ją do grupy reklam w kampanii.”

 

Facebook i Twitter oferują podobne możliwości

Kierowanie reklam do osób znajdujących się na liście mailingowej było już wcześniej dostępne na Facebooku (Custom Audiences) oraz na Twitterze (Tailored Audiences).
Rezultaty okazały się tak dobre, że Google nie mógł już dłużej zwlekać z wdrożeniem podobnej funkcjonalności w swoim systemie reklamowym.

Dowiedz się, jak dotrzeć do swoich klientów na Facebooku i Twitterze.

 

Eksport listy mailingowej z konta GetResponse

Osobiście uważam, że Customer Match to ważna zmiana w możliwościach reklamowych dostępnych w Google AdWords. Udostępnienie nowego sposobu kierowania reklam udowadnia, że Google stara się odpowiadać na coraz większe potrzeby i oczekiwania reklamodawców.

Najwyższy czas, abyś i Ty wystartował z nowymi kampaniami na swoim koncie AdWords.

Pamiętaj, aby wcześniej starannie wybrać określone grupy osób z Twojej listy mailingowej oraz przygotować dla nich dedykowane treści reklam. Poświęcony na to czas z pewnością zaowocuje sukcesem 🙂

Na koniec jeszcze jedna wskazówka. Aby wyeksportować swoją listę mailingową, po prostu zalogujcie się do swojego konta GetResponse i wykonajcie rzeczy opisane w naszej Bazie Wiedzy.

 

Czy spodobał Wam się temat naszego nowego wpisu?
Podzielcie się swoimi wrażeniami, dzięki temu będziemy mogli przygotowywać dla Was jeszcze lepsze treści w przyszłości.
Czekamy na Wasze komentarze!