Cykl wiadomości tematycznych – praktyczne wskazówki na początek
autor: Ireneusz Klimczak ostatnia aktualizacja 0

Cykl wiadomości tematycznych – praktyczne wskazówki na początek

Jedną z największych korzyści jakie oferuje profesjonalne narzędzie do email marketingu jest możliwość przygotowania cyklu wiadomości, które zostaną automatycznie wysłane do odbiorców zgodnie z zaplanowanym harmonogramem.

 

Dzięki automatyzacji, Twoi nowi subskrybenci otrzymają serię wartościowych informacji, a Ty zyskasz więcej czasu na pozostałe działania.

Dziś opiszę kilka tematów, które będziesz mógł wykorzystać w swoich działaniach email marketingowych. Zacznę jednak od wiadomości, która jest moim zdaniem zbyt często zaniedbywana.

 

Wiadomość powitalna

To zadziwiające, jak niewielu marketerów stosuje wiadomość powitalną, która zostaje wysłana do odbiorców w krótkim czasie od dokonania subskrypcji.

Bardzo często, jedyną wiadomością, jaką odbiorca otrzymuje zaraz po zapisaniu się na listę mailingową jest wiadomość potwierdzająca subskrypcję. Wiadomość ta z reguły zawiera wyłącznie link potwierdzający chęć zapisania się na listę, a przecież jest to jeden z najlepszych momentów na wysłanie wartościowych treści.

Z moich obserwacji wynika, że w większości przypadków na pierwszą wiadomość trzeba czekać od kilku do kilkunastu dni.

Pamiętaj, że moment, w którym użytkownik zapisuje się na Twój newsletter jest momentem, w którym jego zaangażowanie jest największe. Brak wiadomości powitalnej to zmarnowana szansa na zrobienie fenomenalnego pierwszego wrażenia i osiągnięcie wysokiego współczynnika konwersji.

Jest tak wiele interesujących informacji, które możesz przekazać swoim klientom już na etapie wiadomości powitalnej. Wykorzystaj okres zaraz po dokonaniu subskrypcji na przeprowadzenie skutecznej kampanii email marketingowej, generującej wysoki zwrot z inwestycji.

Poniżej przygotowałem kilka propozycji tematów, które będziesz mógł wykorzystać do przygotowania ciekawego cyklu wiadomości dla swoich subskrybentów.

Startup Stock Photos

 

1. Informacja dotycząca produktu/usługi

Cykl wiadomości poświęcony prezentacji produktu, przedstawieniu jego unikalnych cech oraz korzyści płynących z jego zastosowania jest z pewnością jednym z najbardziej skutecznych. W końcu to właśnie oferowany przez Ciebie produkt lub usługa jest dla Twoich klientów najważniejsza.

Spraw, by subskrybenci, którzy spotykają się z Twoim produktem po raz pierwszy otrzymali porcję informacji, która skłoni ich do podjęcia decyzji o zakupie. Przedstaw konkretne korzyści wynikające z wykorzystania Twojego produktu.

Dla ułatwienia, wypisałem poniżej kategorie korzyści, które są dla klientów najbardziej istotne. Weź pod uwagę swój produkt lub usługę i odpowiedz na pytanie czy:

  • przynosi zysk lub pomaga oszczędzić pieniądze
  • oferuje dostęp lub pomaga w zdobywaniu wiedzy
  • służy rozrywce
  • pomaga zachować zdrowie i sprawność
  • poprawia wygodę
  • pomaga oszczędzić czas
  • ułatwia wykonywanie wybranej czynności

Kiedy już uzyskasz odpowiedzi na powyższe pytania, zastanów się nad praktycznymi przykładami, które będziesz mógł wykorzystać do przygotowania interesującego cyklu wiadomości.

Stosując tę metodę będziesz mógł szybko przygotować kilka ciekawych tematów wiadomości. Poświęć każdą wiadomość z cyklu jednej konkretnej korzyści i umieść w niej jedno czytelne wezwanie do działania. Dzięki temu zwiększysz prawdopodobieństwo, że odbiorcy przeczytają wiadomość i wykonają zaplanowaną przez Ciebie akcję.

 

2. Informacja dotycząca firmy

Zastanów się jakie są najistotniejsze informacje dotyczące Twojej firmy lub działalności, którą wykonujesz? W jaki sposób chciałbyś zaprezentować swoją działalność osobom, które dopiero co zapisały się na listę mailingową?

Tego typu wiadomości nie będą w bezpośredni sposób zachęcały do kupna produktu, jednak pozwolą na zbudowanie pozytywnego wizerunku.

Umiejętne przedstawienie filozofii, którą kieruje się Twoja firma znacznie uwiarygodni jej działania. Prezentacja wartości, które mają wpływ na charakter Twojej organizacji może sprawić, że zyskasz wielu zwolenników wśród ludzi, którzy kierują się podobnymi zasadami w swoim życiu.

Startup Stock Photos

Wartości

Na jakich wartościach opiera się działalność Twojej firmy? Czy mogą one być równie istotne dla Twoich klientów?

Powiedz otwarcie o tym co motywuje Cię do działania. Czy jest to troska o środowisko, chęć ratowania przyrody, miłość do sportu i aktywnego trybu życia, poczucie wolności, czy pasja do kuchni śródziemnomorskiej?

Określ i zaprezentuj wartości, które mają wpływ na podejmowane przez Ciebie decyzje. Zbudujesz swoją tożsamość, wyróżnisz się na tle konkurencji, a Twoja marka zacznie wywoływać u klientów prawdziwe emocje.

 

Historia

Jeżeli Twoja firma działa na rynku od dłuższego czasu, możesz przybliżyć odbiorcom swoich wiadomości jej historię. Początki działalności oraz zmiany towarzyszące Twojej firmie na przestrzeni lat mogą być dla wielu osób interesujące.

Historia zawsze umacnia wiarygodność. W końcu firma, która działa na rynku już kilka lat musi mieć dobrą ofertę. W przeciwnym razie nie byłaby w stanie się utrzymać i budować grona zadowolonych klientów.

Zaprezentuj również historię produktu. Pokaż w jaki sposób ewoluował, aby spełniać zmieniające się potrzeby klientów. Zwróć uwagę na elastyczność i innowacyjność swojego zespołu w kwestii rozwoju produktu.

 

Podsumowanie

Mam nadzieję, że udało mi się zwrócić Twoją uwagę na to, jak istotna jest komunikacja zaraz po zapisaniu się odbiorców na listę mailingową.

Nie trzymaj swoich subskrybentów w niepewności. Przygotuj z myślą o nich ciekawy cykl wartościowych wiadomości i zaplanuj jego automatyczną wysyłkę w odpowiednim czasie po dokonaniu przez nich subskrypcji.

Wykorzystaj moment, w którym odbiorcy rzeczywiście oczekują na Twoją wiadomość i rozpocznij budowanie wartościowej relacji jak najszybciej.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić