Co zrobić, by subskrybenci udostępniali wiadomości?
autor: Ireneusz Klimczak ostatnia aktualizacja 0

Co zrobić, by subskrybenci udostępniali wiadomości?

W czasach stale rosnącej ilości informacji, coraz trudniej jest zostać zauważonym.

Jeżeli odbiorcy otwierają Twoje wiadomości i klikają w zawarte w nich linki – to dobry znak. Jednak wyrazem największego uznania i dowodem na wysoką jakość przesyłanych treści jest liczba udostępnień. Jeżeli subskrybenci chętnie przesyłają Twoje wiadomości innym użytkownikom i udostępniają je w mediach społecznościowych, to znak, że Twoje wiadomości są ich zdaniem wartościowe. Dziś odpowiem na pytanie, dlaczego ludzie chcą dzielić się treścią i podpowiem, co możesz zrobić, aby subskrybenci chętniej udostępniali Twoje emaile.

 

Dlaczego dzielimy się treścią?

Badanie przeprowadzone przez The New York Times Customer Insight Group na grupie 2.500 użytkowników, którzy najczęściej udostępniają treści online wykazało, że w dzieleniu się treścią chodzi przede wszystkim o budowanie i utrzymywanie relacji z innymi osobami.

W wyniku badania wyróżniono 6 głównych powodów, dla których udostępniamy treści. Szczególnie chętnie dzielimy się informacjami, jeżeli:

  • uważamy, że są wartościowe dla odbiorców
  • mogą wpłynąć na ich opinię lub zachowanie
  • pozwalają nam wyrazić siebie
  • interesuje nas co inni mają do powiedzenia na ich temat
  • dzięki temu czujemy, że angażujemy się w życie społeczności
  • promują szczytne idee, zwracają uwagę na istotne problemy

85% ankietowanych osób jest zdania, że reakcje i opinie innych użytkowników pozwalają im na lepsze zrozumienie konkretnego problemu.

 

Te emocje dzielimy najchętniej

Firma Crowdtap przeprowadziła badanie na grupie 500 użytkowników mediów społecznościowych, którym zadano następujące pytanie: jakie emocje najchętniej udostępniasz w mediach społecznosciowych? Dwa rodzaje emocji zdominowały resztę odpowiedzi:

  1. Radość: 55% osób najchętniej udostępnia zabawne treści, które wywołują śmiech.
  2. Zaskoczenie: 35% chętnie dzieli się treścią budzącą podziw i respekt.

 

CTBx5jlW4AA_9qR

Zdj. 1 Wykres przedstawiający wyniki badania firmy Crowdtap

 

 

Co zrobić, by subskrybenci udostępniali wiadomości?

Co możesz zrobić, aby zachęcić subskrybentów do udostępnienia Twoich emaili? 5 poniższych zasad z pewnością zwiększy ich popularność:

 

1. Twórz wartościowe i oryginalne treści

Twój content powinien dotyczyć rzeczywistych potrzeb odbiorców i spełniać (a właściwie nawet przerastać) ich oczekiwania. Zacznij od przygotowania persony subskrybenta – szczegółowego opisu docelowego odbiorcy. Przygotowywane przez Ciebie treści muszą być istotne dla osób w Twojej bazie adresowej, w przeciwnym wypadku nie staną się popularne.

Przygotowując wiadomości, pamiętaj o 6 powodach, dla których najchętniej dzielimy się treścią oraz emocjach, jakie mogą wywołać. Dopracuj komunikację w najdrobniejszych szczegółach.

 

2. Spraw, by dzielenie się treścią było łatwe

Testuj swoje wiadomości pod kątem prostoty użytkowania. Upewnij się, że zadowoleni odbiorcy będą mogli szybko podzielić się tym, co zrobi na nich największe wrażenie. Czasami wystarczy umieścić w szablonie emaila odpowiednie przyciski, które pozwolą na błyskawiczne udostępnienie treści.

 

Wondermade

Zdj. 2 Fragment newslettera firmy Wondermade, który zawiera przyciski umożliwiające łatwe udostępnianie treści.

 

3. Poproś odbiorców o udostępnienie

Wykorzystaj moment największego zainteresowania czytelników i zachęć ich do podzielenia się treścią w momencie, gdy czytają Twoją wiadomość. To wydaje się banalne, ale w rzeczywistości jest niezwykle skuteczne – Neil Patel zaobserwował 38% wzrost udostępnień.

 

4. Zadbaj o stronę wizualną

Zdjęcia i grafiki cieszą się niezmiennie największą popularnością. Jeżeli chcesz, żeby Twoje treści znalazły większe grono odbiorców, zadbaj o ich stronę wizualną. Jeżeli masz do przekazania dużo informacji, spróbuj nadać im możliwie najbardziej atrakcyjna formę – np. przygotowanie infografiki na podstawie raportu, może być strzałem w dziesiątkę.

 

fb-photos-1-1-

Zdj. 3 Zdjęcia są najczęściej udostępnianym rodzajem treści na Facebooku

5. Chwytliwy tytuł

Zanim susbkrybenci będą mieli okazję podzielić się ze znajomymi zawartością Twojej wiadomości, muszą najpierw ją otworzyć. Dlatego powinieneś przygotować odpowiedni temat emaila. Dobry temat ma olbrzymi wpływ na decyzję o otwarciu wiadomości – powinien sugerować co jest wewnątrz i przekonać odbiorcę do otwarcia.

 

Podsumowanie

Jeżeli subskrybenci chętnie promują Twoją wiadomość wśród innych użytkowników, to znak, że uważają zawarte w niej treści za wartościowe. To dowód, że Twoja komunikacja odpowiada ich potrzebom – właśnie dlatego jak największa liczba udostępnień powinna być jednym z Twoich celów email marketingowych.

Weź pod uwagę motywację subskrybentów do udostępniania treści oraz emocje, którymi najczęściej chcą się dzielić i przygotuj wiadomości, które szybko rozprzestrzenią się poza kręgiem subskrybentów. Testuj skuteczność wiadomości i wykorzystuj zdobytą wiedzę do optymalizacji swoich kampanii.

 

Jakiego rodzaju treści Twoi subskrybenci udostępniają najchętniej? Jaka jest największa liczba udostępnień pojedynczej wiadomości? Zostaw odpowiedź w komentarzu poniżej.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić