Blog w małej firmie – o czym pisać żeby ludzie chcieli go czytać?
autor: GetResponse ostatnia aktualizacja 0

Blog w małej firmie – o czym pisać żeby ludzie chcieli go czytać?

Decyzja o uruchomieniu bloga jest zazwyczaj szybka.

Najczęściej ogranicza się do szybkiej analizy zysków i strat, wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za tworzenie treści oraz krótkiego hasła motywującego w stylu “(…) no to jedziemy z tym koksem”.

Ten moment zawsze jest najłatwiejszy. Schody zaczynają się dopiero po kilku tygodniach kiedy okazuje się, że blog nie zdobył szturmem internetu, a grono czytelników składa się jedynie z pracowników firmy oraz ich rodzin. A co gorsza, powoli kończą się pomysły na nowe posty.

Po kolejnych kilku tygodniach blog zamienia się w zapomnianą tablicę wstydu, która straszy odwiedzających ostatnią datą publikacji.

Jak uniknąć takiego scenariusza? To proste – pisać o tym, o czym ludzie chcą czytać.

Brzmi banalnie prosto, prawda? I tak też jest w rzeczywistości.

Przygotowałem kilka wskazówek, które powinny Ci pomóc lepiej przygotować się do zarządzania treścią na firmowym blogu.

A Ty chciałbyś to przeczytać?

To pytanie warto sobie zadać kilka razy. Pierwszy raz powinno ono paść jeszcze przed rozpoczęciem pisania. Czy ten temat faktycznie jest ciekawy? Czy sam chciałbym o tym przeczytać? A po zakończeniu pisania warto zapytać siebie – czy jeśli znalazłbym ten artykuł w internecie, to chciałbym go przeczytać? Czy wyczerpuje on temat? Czy jest on przydatny dla klientów mojej firmy?

Jeżeli Twój tekst nie jest interesujący nawet dla Ciebie, to dlaczego miałby on być ciekawy dla Twoich klientów?

Nie wiesz o czym pisać? Zapytaj się swoich klientów

Czasami może okazać się to najprostszym rozwiązaniem. Zamiast szukać i zastanawiać się co może zainteresować Twoich klientów, po prostu spróbuj się ich o to zapytać.

Możesz to zrobić na Facebooku, wysyłając do nich newsletter z ankietą internetową lub podczas rozmowy na targach lub konferencji. Możesz w ten sposób uzyskać pomysły na posty, o których nawet nie myślałeś.

Nie zapomnij również wspomnieć potem w poście kto podsunął Ci na niego pomysł. Możesz nawet nagrodzić te najciekawsze sugestie i pomysły.

151575842-300x199

Pomagaj w rozwiązywaniu problemów

Publikuj posty, które pomogą w rozwiązaniu jakiegoś problemu, zdobyciu nowej wiedzy lub po prostu zawierające praktyczne informacje dla danej branży. Mogą to być wskazówki dotyczące efektywnego wykorzystania Twoich produktów lub usług, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (tzw. FAQ), najczęściej popełniane błędy, dobre praktyki lub tzw. “checklisty”, które mogą pomóc w realizacji danego projektu.

Artykuły tego typu są zawsze wysoko cenione przez internautów oraz pomagają budować Twój wizerunek eksperta.

Dziel się nowościami lub trendami z branży

Znalazłeś ciekawy raport, poradnik, infografikę lub wyniki badania dotyczące Twojej branży? Przeanalizuj je pod kątem Twojej firmy – być może będą one pomocne również dla Twoich klientów. Napisz kilka wskazówek bazując na tych danych i podziel się nimi z czytelnikami bloga.

Rekomenduj

Używasz programów, produktów lub narzędzi, które pomagają Ci w prowadzeniu firmy lub ułatwiają codzienną pracę? Opisz je na swoim blogu i zarekomenduj swoim klientom. Możesz również przygotować zestawienia i rankingi najbardziej popularnych produktów lub usług, np. skąd brać darmowe zdjęcia na bloga lub 10 narzędzi, które ułatwią pracę każdego online marketera.

Polecać i recenzować możesz również inne blogi, książki, a nawet filmy czy płyty. Wszystko zależy od tego w jakiej branży działa Twoja firma i jaki rodzaj komunikacji prowadzisz – B2B czy B2C.

Wywiady z…

Ten gatunek dziennikarski nie jest najłatwiejszych do przeprowadzenia. Na szczęście dzięki obecnej technologii rozmowę można przeprowadzić korespondencyjnie lub korzystając z jednego z komunikatorów.

Pozostaje jeszcze pytanie: z kim można robić wywiady? Wachlarz możliwości jest ogromny. Wywiady mogą dotyczyć bezpośrednio Twojej firmy i być przeprowadzane z pracownikami, tak jak robi to Groupon. Pytania mogą dotyczyć zarówno spraw zawodowych, związanych z firmą lub prywatnych. Jest to dobry sposób na pozytywne budowanie wizerunku Twojej firmy – pokazujesz, że za firmowym logo stoją prawdziwi ludzie, którzy odpowiadają za powodzenie w poszczególnych obszarach komunikacji.

75288099

Do wywiadów można zapraszać również klientów. Mogą to być klienci, dla których realizowana była niestandardowa usługa, z której jesteś szczególnie dumny lub stali klienci korzystający z Twoich usług lub produktów od lat. Sposób wyboru klientów zależy również od profilu firmy oraz branży, w której działa.

Jeśli jest taka możliwość to do wywiadów można zapraszać również ekspertów lub blogerów  z branży. Dobrą okazją do przeprowadzania z nimi krótkiej rozmowy są zazwyczaj konferencje, targi oraz różnego rodzaju eventy. Można wtedy rozważyć “zrobienie” wywiadu w formie video.

Publikuj gościnne posty

Od czas do czasu można opublikować na blogu artykuły gościnne – napisane przez osoby niezwiązane bezpośrednio z Twoją firma. Mogą to być blogerzy, branżowi autorytety, a nawet klienci.

Gościnne posty mogą wygenerować duży ruch na blogu. Szczególnie jeśli autor jest znany lub poważany w branży i poinformuje o swojej publikacji w swoich kanałach social media.

Trochę kontrowersji nie zaszkodzi

Lubisz robić branżowe zamieszanie? Czasami kontrowersyjny post może wygenerować spory ruch na Twoim blogu oraz zapewnić Ci grupę nowych stałych czytelników. Jest to również szansa na zyskanie rozgłosu w branży.

Zanim jednak zdecydujesz się na “wsadzanie kija w mrowisko”, zrób rachunek zysków i strat, upewnij się, że sam tekst nie będzie przerostem formy nad treścią oraz zastanów się, czy na pewno taki styl komunikacji pokrywa się wartościami marki Twojej firmy.

To tylko kilka wskazówek, dzięki którym poszukiwanie nowych tematów na bloga stanie się trochę łatwiejsze. Jeżeli w przypadku Twojego bloga sprawdziły się inne pomysły, to koniecznie daj mi znać. 😉

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.